• Anonym (ofräsch)

Absolut bästa lusmedlet??

Jag och ett av mina barn har för första gången drabbats av löss men de andra i familjen har hittills klarat sig. Har kammat med luskam från Apoteket och hittade då två krypande löss på mig och två på min dotter. Behandlade imorse med Paranix och hade det i en kvart som det stod. Men jag har kammat igenom direkt efteråt schamponeringen och vad hår jag tappade, jag som redan har tunt hår .
    Har kammat nu ikväll igen på mig och mitt barn och då har det lossnat massa små svarta flagor som jag tror är ägg?
    Ska upprepa behandligen igen om en vecka. Någon annan som rekommenderar något annat bättre preparat än detta? Något som är bra men ändå skonsamt då jag är allergiker med känslig hårbotten??

• Svar på tråden Absolut bästa lusmedlet??
  • Anonym (ofräsch)
    lövet2 skrev 2007-10-28 19:34:53 följande:
    Det finns inget lusmedel som tar bort löss eller ägg, utan medlen bara dödar lössen. Därför måste du luskamma en gång om dagen i minst 2 veckor.För allergiker rekommenderas just nu en speciell luskam som skickar ut ström eller något liknande och tar kål på både löss och ägg. Då behövs inget lusmedel alls. Jag tror du hittar den på Lusfri.nu!
    Det lät ju jättebra, var köper man den?Jag luskammar så gott som jag kan men det är svårt på mig själv.
  • Anonym

Prioderm rekomenderade dom mej i förrgår.

• lövet2
    Anonym (ofräsch) skrev 2007-10-28 19:36:52 följande:
    Det lät ju jättebra, var köper man den?Jag luskammar så gott som jag kan men det är svårt på mig själv.
    Om du går in på sidan jag nämnde, så tror jag du kan hitta var man beställer kammen.
  • Anonym (ofräsch)

Men Nitfree kammen som så många säger är bra, hjälper inte den alltså? Måste den också kompletteras med lusmedel?

• Anonym (ofräsch)
    lövet2 skrev 2007-10-28 19:38:23 följande:
    Om du går in på sidan jag nämnde, så tror jag du kan hitta var man beställer kammen.
    Ok fast jag vill ju ha den redan imorgon , usch känner mig så äcklig. Kan jag gå till jobbet imorgon tror ni?
  • lövet2
    Anonym (ofräsch) skrev 2007-10-28 19:38:28 följande:
    Men Nitfree kammen som så många säger är bra, hjälper inte den alltså? Måste den också kompletteras med lusmedel?
    Det är den kammen jag pratar om ...
  • Anonym (ofräsch)

Ok är  det den som dödar med elektriska stötar? Måste köpa den direkt imorgon då , verkar smidigt och nästan lite för bra.

• lövet2
    Anonym (ofräsch) skrev 2007-10-28 19:39:26 följande:
    Ok fast jag vill ju ha den redan imorgon , usch känner mig så äcklig. Kan jag gå till jobbet imorgon tror ni?
    Du skulle behöva ha hjälp med att luskamma dig själv först. Det är hopplöst svårt att gå i genom hela håret själv! Och tänk om du då missat någon liten rackare!
  • Gutegirl

Om du verkligen vill veta att du är av med dem så är det mest effektiva att raka av håret.

Krama Suri i hennes GB, allihop!
  • Anonym (ofräsch)
    lövet2 skrev 2007-10-28 19:42:45 följande:
    Du skulle behöva ha hjälp med att luskamma dig själv först. Det är hopplöst svårt att gå i genom hela håret själv! Och tänk om du då missat någon liten rackare!
    Men eftersom jag behandlade mig imorse tror ni inte att de har dött nu eller måste jag köpa kammen imorgon först tycker ni och gå på tisdag?
  • Anonym (ofräsch)
    Gutegirl skrev 2007-10-28 19:44:00 följande:
    Om du verkligen vill veta att du är av med dem så är det mest effektiva att raka av håret.
    Fast jag har långt hår så det är inget alternativ för mig . Men det är alltså väldigt lätt att missa dem, fyy vad jag hatar dem!!!
  • Gutegirl
    Anonym (ofräsch) skrev 2007-10-28 19:46:45 följande:
    Fast jag har långt hår så det är inget alternativ för mig. Men det är alltså väldigt lätt att missa dem, fyy vad jag hatar dem!!!
    Tja, det är ju bara hår. Det växer ju ut igen.
    Krama Suri i hennes GB, allihop!
  • lövet2
    Anonym (ofräsch) skrev 2007-10-28 19:45:22 följande:
    Men eftersom jag behandlade mig imorse tror ni inte att de har dött nu eller måste jag köpa kammen imorgon först tycker ni och gå på tisdag?

En del löss är resistenta och dör inte av medlet. Det är därför kamningen är så hemskt viktig - viktigare än allt annat! Men köp gärna den där kammen (om den går att få tag i) och vänta en dag med jobbet. Under tiden kan du roa dig med att läsa om när vi hade löss!

http://familjeliv.se/Bloggar-3-50/b44187.html
    under rubriken En lusig semester ...

Svar på tråden Absolut bästa lusmedlet??