• evaviola

Varför använder ni inte kondom?

Måååånga trådar handlar om alla biverkningar man har av diverse p-medel, man mår dåligt av p-piller, p-spruta, p-stav, spiral mm.

Men ändå så tvingar ni er att må dåligt år ut o år in, för att ni inte gillar att använda kondom i fast förhållande.

Nu undrar jag, vad är det som är så jobbigt/svårt/avtändande med att använda kondom?

• Svar på tråden Varför använder ni inte kondom?
  • evaviola
    Anonym skrev 2007-10-29 09:00:03 följande:
    Det är krångligt, obekvämt, tar bort all känsla. Ja, skittråkigt helt enkelt.
    Vad är det som e krångligt? Själva påsättandet (av kondomen då )?

Och vilken känsla försvinner, den fysiska eller det romantiska?
  • evaviola

Anonym (yees) skrev 2007-10-29 09:02:42 följande:

Det är som att äta kola med papper på.
    mmmm, standardsvaret kom fortare än jag trodde.
  • evaviola

Men ni som mår så dåligt av andra p-medel, tycker ni verkligen att det är värt det? Många tappar ju sexlusten av hormonerna, hur roligt är det med sex då, liksom?!

Eller blöder konstant i flera veckor av p-spruta, skoj att sexa till det så?

• evaviola

Anonym (inlägg 1) skrev 2007-10-29 09:09:58 följande:

Dom som mår dåligt borde väl byta. Tror inte det är många som pinar sig så som du beskriver
    Inte? Har du läst alla trådar under rubriken "skydd"?
  • evaviola

Anonym (inlägg 1) skrev 2007-10-29 09:13:18 följande:

Kollade snabbt igenom rubrikerna nu och ingen löd så. Dom som otrivs får alltid rådet att byta eller vänta lite.
    skrev nog lite fel

Menade inte att någon tråd hette "skydd", utan rummet under "sex och samlevnad" Samma som den här tråden ligger i.
  • evaviola

Anonym (råd tack) skrev 2007-10-29 09:31:11 följande:

Vad gör man om man har träffat en ny kille då, som vägrar kondom? Har inte haft sex än men det kommer garanterat att ske snart.
    ja, om jag träffat ngn som vägrar kondom, då hade jag bett honom gå någon annanstans. Inte svårare än så.
  • evaviola

Anonym (råd tack) skrev 2007-10-29 09:42:50 följande:

Klart tjejen har ansvar också, jag tar mitt annars hade vi haft sex redan Han är jättefin på alla sätt o vis förutom när det kommer till den frågan...
    Vad tråkigt att det är så.
  • evaviola
    NovasMorsa skrev 2007-10-29 09:44:59 följande:
    jag tål dom helt enkelt inte... altså jag är allergisk mot dom..självklart har ja sex med en ny kille så andvänder ja kondom men då får ja stå ut med att plågas lite sen... DÄRFÖR har ja inte kondom...
    Ja, men det är ju en helt annan sak. Klart du inte ska använda det om du inte tål det.
  • evaviola
    Pejgan skrev 2007-10-29 09:50:14 följande:
    Jag litar inte riktigt på dem men nu har vi iaf hittat en sort som båda tycker känns bra så det är bara att hålla tummarna att den inte går sönder
    Där kan jag hålla med dig lite. Jag har SUPERlätt för att bli gravid. Vi använder kondom nu då jag inte kan ha p-medel med hormoner i längre. Och visst har man varit nojjig ibland över att den ska gå sönder mm. Men OM det skulle hända nu så är det inte hela världen. Dessutom har det än så länge inte hänt.
  • evaviola
    pomeransen skrev 2007-10-29 09:52:39 följande:
    Jag tror att många killar använder "kola med papper"-argumentet när de i själva verket är oroliga för att tappa ståndet när kondomen ska på.
    Precis! Enbart pga deras prestationsångest över att förlora ståndet. Jag tror att man själv blåser upp alla problem för mycket med kondom.
  • evaviola
    kidA skrev 2007-10-29 10:46:47 följande:
    jag vet ärligt inte vad det är. men jag blir SNUSTORR om vi försöker ha sex med kondom. det funkar liksom inte. blir jättefriktion och jag får typ sår. så vi kan inte ha sex m kondom.
    Provat med glidmedel?
  • evaviola

Jennie med ie skrev 2007-10-29 12:11:57 följande:

Varför använder ni inte kondom?
    - För att pessar passar mig/oss betydligt bättre.
    Vad bra att ni hittat ett bra alternativ till hormonmedel.

Men nu syftar ju tråden på alla dessa som mår dåligt pga hormoner, men som ÄNDÅ envisas med att använda det. Kanske inte framgick tillräckligt klart i ts. Får göra en tilläggskomentar tror jag
  • evaviola
    NovasMorsa skrev 2007-10-29 12:38:36 följande:
    oj! ja såg nu att mitt inlägg lät lite snäsigt och surt menar absolut inte det!
    nej, ingen fara! Jag tyckte absolut inte att det lät snäsigt.
  • evaviola

Anonym (kådisen) skrev 2007-10-29 13:26:02 följande:

Vi har faktiskt börjat med kådis nu efter andra barnet. Jag kan inte tänka mig att återgå till hormonellt p-medel och vi vill absolut inte ha en till graviditet just nu. Kådis funkar jättebra för oss. Det blir en ny dimension med fnissfaktor och namnet på fabrikatet har blivit en omskrivning för att ha sex. Tycker också att det är ett plus att som tjej slippa kladdet!Kondom behöver inte bli konstigt, krystat eller torrt. Glidmedel och en sjysst inställning fixar grejen. Inget blir roligare än man gör det.Tycker kondom har fått ett oförtjänt tråkrykte. Något som man bara rullar på vid engångsligg, på sin höjd.
    Kunde inte sagt det bättre själv!!!

Sambon har ALLTID varit emot användande av kondom innan. Jag åt p-piller innan. Vi ville ha barn och blev gravid. efter förlossningen så provade jag p-ring, men det var hemskt! Sambon BAD då om att jag skulle sluta med hormonmedel Blev defenetivt ingen sex, mitt humör var som en berg o dalbana, blev deppig mm.

Kondom fungerar skitbra för oss oxå.
Svar på tråden Varför använder ni inte kondom?