• evaviola

Varför använder ni inte kondom?

Måååånga trådar handlar om alla biverkningar man har av diverse p-medel, man mår dåligt av p-piller, p-spruta, p-stav, spiral mm.

Men ändå så tvingar ni er att må dåligt år ut o år in, för att ni inte gillar att använda kondom i fast förhållande.

Nu undrar jag, vad är det som är så jobbigt/svårt/avtändande med att använda kondom?

• Svar på tråden Varför använder ni inte kondom?
  • Anonym

Det är krångligt, obekvämt, tar bort all känsla. Ja, skittråkigt helt enkelt.

• evaviola
    Anonym skrev 2007-10-29 09:00:03 följande:
    Vad är det som e krångligt? Själva påsättandet (av kondomen då )?

Och vilken känsla försvinner, den fysiska eller det romantiska?
  • Anonym (yees)

Det är som att äta kola med papper på.

• evaviola

Anonym (yees) skrev 2007-10-29 09:02:42 följande:

Det är som att äta kola med papper på.
    mmmm, standardsvaret kom fortare än jag trodde.
  • LuMa

Proceduren med att mitt i allt börja ta fram kondomen är en riktig glädjedödare.
    Känslan under sexet blir helt annorlunda, jag personligen "torkar ut" av kondomer så det gör bara ont till slut.

Nej, det är som att äta kola med pappret på.

• Anonym

inge skönt och dessutom tål jag inte kondom... får utslag

• Anonym (inlägg 1)

evaviola skrev 2007-10-29 09:01:44 följande:

Vad är det som e krångligt? Själva påsättandet (av kondomen då )?Och vilken känsla försvinner, den fysiska eller det romantiska?
    Själva avbrottet är ganska krångligt. Känslan som försvinner är väl mest den fysiska. Det ÄR ju som att äta kola med papper på. Det är inte gott, inte kul.
  • Mamma till V och E

Jag tycker att kondom är rent avtändande. För det första vill jag kunna se honom ordenligt, ingen tråkig gummihinna ivägen. Sedan tycker jag inte alls att det känns likadant med som utan. När du har haft ett hett "förspel" ska du sedan avbryta för att han ska sätta på kådis...hm...inte vår melodi.

Synd att jag inte kan förespråka kondom då jag anser att det är det bästa skyddet som finns med tanke på alla sjukdomar som det skyddar emot. I fast relation skulle jag dock inte kunna använda det.

• Anonym (:-))
    Anonym skrev 2007-10-29 09:00:03 följande:
    Tyckte jag också i början. Men eftersom vi inte har några andra alternativ gällande preventivmedel så stod vi ut och idag är sexet skönare med kondom än det var innan när vi var oskyddade. Vet inte om det beror på kondomen eller inte men jag är nöjd. Sen är det skönt att slippa kladdet mellan benen. Den enda nackdelen är att det blir ett litet avbrott med att ta fram kondomen ur lådan men så jobbigt är det inte.
  • evaviola

Men ni som mår så dåligt av andra p-medel, tycker ni verkligen att det är värt det? Många tappar ju sexlusten av hormonerna, hur roligt är det med sex då, liksom?!

Eller blöder konstant i flera veckor av p-spruta, skoj att sexa till det så?

Svar på tråden Varför använder ni inte kondom?