Inlägg från: Anonym (råd tack) |Visa alla inlägg
  • Anonym (råd tack)

Varför använder ni inte kondom?

Vad gör man om man har träffat en ny kille då, som vägrar kondom? Har inte haft sex än men det kommer garanterat att ske snart.

• Anonym (råd tack)

Klart tjejen har ansvar också, jag tar mitt annars hade vi haft sex redan Han är jättefin på alla sätt o vis förutom när det kommer till den frågan...

• Anonym (råd tack)
    mammiiie skrev 2007-10-29 09:41:50 följande:
    Men är du själv skyddad? alltså p-piller eller dylikt?Om inte, så är det ju bara att hota med att då kan han bli pappa....och se vad han säger om det...om han fortfarande vägrar kondom....
    Nej, har inget skydd då jag varit singel ett tag. Däremot har jag beställt en tid för gynundersökning för att kolla att allt är ok, ska jag inleda ett nytt förhållande vill jag veta att vi båda är friska.
  • Anonym (råd tack)

mammiiee: Glömde kommentera det där med att bli pappa...han skulle inte ha något emot att jag blev gravid (alldeles för tidigt än men han har själv tagit upp det).

• Anonym (råd tack)
    mammiiie skrev 2007-10-29 10:09:28 följande:
    ja, det är bra att göra! även om han aldrig hade haft sex tidigare så är det ju bra o veta så allt är ok. men då kanske nis ka vänta med sex tills ni kommit vöerens om ett sätt att skydda er?
    Lättare sagt än gjort då vi är riktigt tända på varandra men ja, jag ska se till att det blir med kondom om det händer något, och han har också gått med på att testa sig så...vet ju inte vad han har gjort tidigare.
Svar på tråden Varför använder ni inte kondom?