kattfödsel?? Fråga
hej,
Min katt håller på attt få kattungar just nu.
Min fråga just nu är hur länge kan det ta emellan kattungarna, hon har fått 2st än så länge, vad är normalt? kan det ta flera timmar att få tex 4kattungar?
Kram K.
hej,
Min katt håller på attt få kattungar just nu.
Min fråga just nu är hur länge kan det ta emellan kattungarna, hon har fått 2st än så länge, vad är normalt? kan det ta flera timmar att få tex 4kattungar?
Kram K.
Men så länge du märker att hon inte har ont, blöder mkt eller har värkar å det inte händer nåt behöver du inte oroa dig.
Som jag skrev tog de ett dygn för min katt innan hon födde ut resterande!!! (å de kunde va helt normalt enligt min vet)
Det beror lite på rasen, tex siameser, som gör uppehåll - som andra kan - då är det brått till Djursjukhuset - för kejsarsnitt! Om man vill rädda ungarna och vara rädd om modern. Undantag finns alltid även här. Kanske olika på olika linjer? Andra katter - där har jag ej erfarenhet av.
nä hon är helt lugn, tvättar sig. Kände just att det rör sig i magen, så hon har minst en kvar. Har bytt lakan i lådan åxå så hon ska få det lite fräschare.
Det är två flickor hon fått, den ena har ingen svans så hon heter from nu Stumpan.
Savanna håller vakt så ingen av de andra katterna ska komma och hälsa på, hon vill vara helt själv med bara mig och sina kissungar.
Tidigare har det gått fort för henne att föda, kan inte minnas det tagit så här lång tid.
Kram K.
Det kan dröja ett bra tag mellan kattungarna.. Se till att hon får vätska hela tiden.. Du kan även ge henne lite massage på magen...
Mamman är en vanlig bondkatt, men lika fin för det.
Blir dock inga fler nu. Veterinären nästa. För hennes vuxna dotter åxå, så det inte blir fler kattungar.
Massage på magen älskar hon, direkt min hand kommer ner i lådan lägger hon sig på rygg. På vilket sätt kanmassage hjälpa? bara för att lugna henne eller?
Vätska hade jag inte tänkt på, ska jag ställa fram nå blötmat åt henne eller bara vatten?
Oj, läste ej om huvudet!!! Beklagar!!!!!!!!!! Stannar det av kontakta Djursjukhus!!!!!
Svårt att veta om allt stannar kvar om det för vissa tagit dagar innan alla ungar tittat ut.
Hur mkt kostar det förresten med ett kejsarsnitt? Katten är oförsäkrad.
Kram K.
hm, kan nog bli väldigt dyrt.
med försäkring kostar det mellan 1000-1500 kr typ.
utan vet jag inte, betydligt mera.
mellan 8000-14000 kr kostar det läste jag nu.
Men hon klarar det nog ändå.
du kan avvakta så länge hon mår bra.