• Minne

Lokförare...

Är det någon här som arbetar som lokförare? Hur tycker du att det är? Ska på ett första urvalstest på SJ i morgon, är jättenervös, men det ska bli spännande. Jag tycker personligen att det verkar vara ett ganska ok arbete..

• Svar på tråden Lokförare...
  • mjuik

Nu vill inte jag vara negativ men jag vet ingen som har trivs ordentligt i Tierp.
    Det är ständig brist på förare där eftersom folk drar därifrån rätt snabbt.

2 år är det ja.

Många byter ju företag ofta. SJ har förlorat en hel del pengar på att ge förare från KY fordonsutbildning och sen har de bytt företag.

Är det första testerna du ska på imorgon eller datortesterna?

• Minne
    mjuik skrev 2007-10-29 14:15:17 följande:
    Nu vill inte jag vara negativ men jag vet ingen som har trivs ordentligt i Tierp. Det är ständig brist på förare där eftersom folk drar därifrån rätt snabbt.2 år är det ja.Många byter ju företag ofta. SJ har förlorat en hel del pengar på att ge förare från KY fordonsutbildning och sen har de bytt företag.Är det första testerna du ska på imorgon eller datortesterna?
    Första testerna...så det är lååång väg innan man har kommit så långt som färdig lokförare. Jag ser det som positivt att det är i Tierp...inte alltför långt från Uppsala och vi kan tänka oss flytta närmare. De underströk verkligen att det var i Tierp jag skulle hamna om jag klarar detta...så jag antar att de gör samma sak för alla som söker...och då borde ju det snart bli full styrka i Tierp!
     Är du lokförare? *nyfiken*
  • Gisney

Jag ska hålla tummarna! Min vän ska gå i Mjölby om det blir så. Det är ju ändå en ganska snabb utbildning för den lönen man får sedan.

• mjuik

Det borde vara samma tester som när man ska in på KY.

Jag har ingen aning om hur det är i Tierp men med din inställning kan det bli jättebra.
    Vissa stationeringsorter har större brist en andra. Kan tänka mig att det är många som söker som du och sen hoppas/försöker byta till en annan ort.