• Minne

Lokförare...

Är det någon här som arbetar som lokförare? Hur tycker du att det är? Ska på ett första urvalstest på SJ i morgon, är jättenervös, men det ska bli spännande. Jag tycker personligen att det verkar vara ett ganska ok arbete..

• Svar på tråden Lokförare...
  • mjuik

Helt sant. Lycka till imorgon och lova att berätta för mig hur det gick!

• Minne
    mjuik skrev 2007-10-29 16:11:18 följande:
    Helt sant. Lycka till imorgon och lova att berätta för mig hur det gick!
    Det ska jag göra!
  • danitra

Det var jag som nämnde det med trångsynta förare och visst var det på GreenCargo. Vår utbildningsledare var fd. GC-anställd och undervisade där så hela utbildningen byggde på godstrafiken. Hade jag fortsatt så hade jag velat köra persontrafik men det fokuserar dom mer på i Hallsberg har jag förstått.

TS: Har du en SÄO, annars har jag en du kan få - den ger mig ångest när jag ser den!

• Minne

Jag har ingen SÄO.. eftersom jag inte har börjat ännu ...Fundersam

danitra skrev 2007-10-29 18:00:44 följande:
    Det var jag som nämnde det med trångsynta förare och visst var det på GreenCargo. Vår utbildningsledare var fd. GC-anställd och undervisade där så hela utbildningen byggde på godstrafiken. Hade jag fortsatt så hade jag velat köra persontrafik men det fokuserar dom mer på i Hallsberg har jag förstått. TS: Har du en SÄO, annars har jag en du kan få - den ger mig ångest när jag ser den!
    men tar ju gärna mot den om jag kommer in!
  • Minne

Det sket sig!Gråter 
    Jag var för långsam på formerna...men låg precis på gränsen, så hon sa att det var upp till SJ att bestämma om de cille ha mig i alla fall...Jag var förresten enda tjejen...

• Minne

Det undrar jag med, men funderar på att ringa imorgon...jag är nämligen dunderförskyld och hade världens skallbang i går när vi gjorde testerna, hade knappt sovit på natten pga hostan...tänkte vara lite alert och kolla om det skulle kunna finnas en möjlighet att få göra om dem..?! Jag tror att resultatet hade blivit helt annorlunda om jag hade varit "fit for fight"...

• mjuik

Var det ett test som gick dåligt eller flera? Man får väl göra om?

• Minne

Det var ett moment som inte gick bra, men jag har pratat med en på SJ idag, och man har ingen chans att få göra om dem...men däremot så kan jag ju söka igen..

• Minne

mmm...jag tror jag ska göra det faktiskt...vill gärna ha ett ordentligt jobb...som det ser ut nu så lär det bli mac donalds eller nåt sånt...dvs sänka sin lön med 45 %..

• mjuik

Vad jobbar du med nu?
    Du kan ju söka KY annars, då får man ju dock ingen lön utan det blir csn som gäller.

• Minne

Jag är arbetslös men har en anställning på 27 timmar vart tredja vecka...på ett ställe jag trivs på, men det finns inget mer jobb här för mig. Jag är transportsamordnare..

• Minne

Liiite lite kan man kalla det..det är ju inte precis så man kan leva på det! Eventuellt så kommer detta ställe att lägga ner nästa år,för kommunledningen har bestämt att den inte ska ha något bussbolag i sin ägo, och vi är ett dotterbolag till Gamla Uppsala buss, eller åxå kommer kommunen ha oss kvar och eventuellt så lägger de på oss mer arbete...och DÅ kan jag få mer jobb..

Svar på tråden Lokförare...