• Kryddburken

Krabbelurer

Har ni ätit krabbelurer nån gång? Eller Skrabbelucker, eller snoobelurer?? Kart barn... *S*

Det här är lilltjejjens favorit numera, jag tycker mer det är efterrätt istället för mellanmål, men var och en väljer själv!
    Gjorde dom för första gången idag och de blev supersmarriga!
    här är receptet :

ca 20st
    Det här behöver du :
    1½ dl strösocker
    2 ägg
    2,5 dl mjölk
    4½ dl vetemjöl
    3 tsk bakpulver
    3 tsk vaniljsocker

GÖR SÅHÄR :
    Vispa ägg och socker luftigt. Blanda ner övriga ingredienser. Rör om tills smeten är jämn och slät. Klicka ut 3msk vardera till små plättar i stekpannan & stek i smör eller olja på svag värme!

Eller på min matblogg :
    kryddburken.wordpress.com/2007/10/29/krabbelurer/

• Svar på tråden Krabbelurer
  • LeWi

Japp!!
    Kör vi som mellanmål ibland och som lunch ibland - men då river jag ner morötter i smeten för att döva det dåliga matsamvetet

Supersmaskigt!

I reject you reality and substitute my own.
  • SandraJ

jag blandar i vetegroddar i smeten....

• Maria84

Japp, det är supergott! Älskade dem som barn också

Mamma till Liam 030605 och "Grodan" bf 080116
  • Bobbenn

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!!! Det gjorde vi ju på skogsmulle!!!! Skrattande

♥♥♥♥JAG HAR EN BEBIS I MAGEN!!!♥♥♥♥
  • Rosa84

Åh det där lät ju inte alls helt fel, speciellt inte när jag såg att dom var lite likt munkar. Jag älskar munkar!

Har aldrig ätit det där, men det kanske man kan göra som lite kvällsmums idag.

• Little Ms Chatterbox

Åååååh...! Det. Är. Så. Gott!!!!! Räcka ut tungan  Ska nog göra det snart, har tänkt på Krabbelurer i nån dag nu.

//Nu ännu bättre! -Uppdaterad med tvillingar!
  • Rosana

Oh va' gott det verkar! Har aldrig gjort men ska helt klart testa nu lite senare i veckan, när vi är lediga. Ska man ha något til dem, eller äta dem "naturella"??

• Little Ms Chatterbox
    Rosana skrev 2007-10-29 15:54:42 följande:
    Oh va' gott det verkar! Har aldrig gjort men ska helt klart testa nu lite senare i veckan, när vi är lediga. Ska man ha något til dem, eller äta dem "naturella"??
    Vi brukar ha hallonsylt eller när de är varma så vänder man dom i strösocker.
    Har haft dom som mellis ibland, bra att ha med när man åker långt eller innan man ska storhandla. men då blir det utan socker.
  • Rosana

Tack för tipet Zander o Cayenne! Hallonsylt som är såå gott, det kommer nog att går ner i magarna här!

• Mamsingen

Det låter ju supergott, de blir det till att prova till mellanmål för dottern imorgon. Tackar för tipset!

• Little Ms Chatterbox

Jag frågade sambon om man fick äta krabbelurer till kvällsmat men han sa att det fick man INTE då! Bara om man bytte ut ett lördagsgodis och inte vände i socker. Men sen frågade han om vi inte behövde något från affären och sen la han till har du bestämt dig om vi ska ha krabbelurer eller...?
    -Tror vi har allt hemma så du behöver inte handla något.

Vi ska ha krabbelurer till kvällsmat, Vi ska ha krabbelurer till kvällsmat. *sjunger och dansar segerdansen*

• Little Ms Chatterbox

Har hittat mitt recept och det är lite som skiljer. I mitt ska det bara vara 1 ägg och sen ska det vara nymalen kardemumma i också.

• xandra84

kanel och socker är underbart gott på!! älskar dom..även min dotter på 15 mån brukar få men bara naturella til mellan mål ngn gång...gud vad sugen jag blev igen!!

• Mamsingen

Gud vad gott det var. Har provsmakat en (okey, två) innan melliset. Jag gjorde mina med dinkelmjöl istället + så tyckte jag inte de behövde vändas i socker. Så vi äter dem nog naturella.

• Maria84

Vi har precis smaskat i oss krabbelurer till fikat Alldeles för länge sen jag gjorde dem.

Mamma till Liam 030605 och "Grodan" bf 080116
  • Zhara

Dom är perfekta som picnicmat- kalla!

• SeTa

Gott!
    Fast här heter det krabbelure!
    Vi äter dom naturella och nystekta.
    Grannen har kanel och socker på sina.

Måste slå ett slag för fattiga riddare också! *smaskens*

Svar på tråden Krabbelurer