Inlägg från: Yummie |Visa alla inlägg
  • Yummie

chihuahua valp

Jag har också en chihuahua o sååå jäkla långa promenader behöver den inte. O klart det är en hund, det ser väl vilken människa som helst MEN! det är en liten ras o väldigt omtålig. Den har absolut inte samma behov som tex en schäfer eller liknande. Visst den behöver få gå ut men inte flera timmar om dagen. O sen en annan sak, hunden blir vad man gör den till. Det är just när den är valp som kan kan fostra den hur man vill att den ska vara i framtiden.
    Och ni som snackar om att ni går ut med era chihuahuaor i ur o skur som Gudrunstormer eller snöstormer tror jag inte alls på. Alla försöker spela duktiga o veta bäst. Är så trött på sådant snack! Alla vet sjävla vad som är bäst för just deras hund!

• Yummie

Dem är visst omtåliga med tanke på deras ej ihopväxta fontaneller. Det är ingen hit och slänghund som tål ALLT.

• Yummie

Min har en ej ihopväxt fontanell o jag känner flera som inte har det, så det är inte så ovanligt.

• Yummie

O sen skulle man gärna vilja se er ute med era chis när det tex är en naturkatastrof av nåt slag för den MÅSTE ju som sagt gå ut o får absolut inte gå på tidning, usch nej, va hemskt de vore o va synd det vore om hunden också. Ja, man skulle aldrig förlåta sig själv för det.
    Känner många som har chis o jag har aldrig sett någon ute med en när det varit snöstorm o flera minusgrader, så därför är jag skeptisk till såna som snackar så mkt om att dem ALLTID går ut. Verkar vara som om en del vill avskräcka andra från att skaffa en chihuahua.
    Jag har haft andra hundar också, och då av den större sorten och där har man sett skillnad på behov och behov.

Svar på tråden chihuahua valp