Inlägg från: LillaLulla |Visa alla inlägg
  • LillaLulla

chihuahua valp

Charlotte87 skrev 2007-10-29 17:51:05 följande:
    jag vet væl hur en hund ska skøtas har hund nu . rottis & shefer
    heerregud. grejejr va den att jag undra om de ska ha nått speciellt i
    børjabn. dom ska væl inte bara leva på torrfoder som ær uppbløtt osv.vad ær det før fel på folk,. har ni inge vettigt å sæga .håll tyst då
    Jo, de ska faktiskt leva på uppblött torrfoder. Hundar är inte gjorda som människor och ska därmed inte äta människomat.
  • LillaLulla
    Charlotte87 skrev 2007-10-29 17:55:07 följande:
    hej då. ni får fortsætta sjælva hær q!
    Mhm... Lycka till med hundköpet då. Det lär ju behövas.
  • LillaLulla

buffybus - idiotförklarande? Tja, om du vill se det så...

Det är oerhört viktigt att läsa på om olika raser innan man väljer valp och att veta vad man har i kopplet är en viktig förutsättning för ett lyckat hundägarskap. Du kan kalla det för idiotförklarning, men det är bara så det är.

• LillaLulla

Virriga Vera skrev 2007-11-01 06:00:36 följande:

En Chihuahua är inte väldigt ömtålig
    ...men man ska ju givetvis ändå tänka på att de inte är några katter och att man ska vara försiktig när man håller dem i famnen. Bara ifall nån inte visste det.
  • LillaLulla

Odessa - finns massor av bra böcker som man kan läsa innan man får barn! Anna Wahlgrens "barnaboken" var den jag läste och följde, för att nämna ett exempel. I och med att jag läste den boken hade jag åtminstone en liten aning om hur jag skulle göra och vad jag skulle ha hemma.

Är man en nybliven mamma och låter bli att läsa på innan så får man några sömnlösa månader och värkande bröst, men man lämnar troligen inte bort barnet eller avlivar det. Som okunniga hundägare ofta gör.

• LillaLulla

Odessa - mm... Sen är det ju en rätt så mycket större omställning att få barn, och det finns rätt så mycket mera att veta om barn än om hundar, och mycket av det kan man inte bara läsa till sig utan man måste praktisera det också. Så man kan inte riktigt jämföra barn och hund i dethär fallet.

• LillaLulla

Sedan kan man ju faktiskt klä på sina hundar ifall de fryser också, även om man är rädd för töntstämpeln... Till och med stora amstaffar har täcken på sig vid minusgrader, har jag hört! ^^

Svar på tråden chihuahua valp