Inlägg från: LindaB85 |Visa alla inlägg
  • LindaB85

chihuahua valp

Jag har 2 chihuahuaor. Jag ger mina Eukanuba, det fodret funkar super bra för oss men det är ju lite från hund till hund.
    Jag kan oxå tycka att du kanske borde vetat lite mer innan, har du och uppfödaren inte haft kontakt lite om sånt här innan?
    Mina hundar kommer från 2 olika upfödare och båda ggr har jag fått massa tips och råd både innan och efter köpet!
    Chihuahuan är en underar ras, men vill du inte ha ett litet monster så behanla din hund som vilken annan hundras som helst!

• LindaB85

Det är just det felet har om just chihuahuan.

Nu är mina hundar 2½ och !½år så de kan promenera. Men vi går utan problem en runda på 1-2 timmar och dom klarar det alldeles utmärkt...dom är små men dom ska ha långa promenader som vilken annan hund som helst....

Jag kan bli lite irriterad när folk vill ha hund men dom inte orkar motionera så mycket (för det första ska man inte ha hund då) så väljer dom chihuahuan för dom tror att dom enbart ska ha 10min promenader FEL!
    Det är jättefel mot hunden oavsett ras. Alla hundar behöver aktivering, även chihuahuan trots dess ringa storlek....

• LindaB85

Yummie, vad synd att du har en sån syn på rasen....Mina chi`s är ute i ur och skur....skulle aldrig ha samvete till att låta som kissa inne för det regnar ute eller är snöstorm.
    Dom tycker om att gå ut ändån FÖR ATT JAG VANT DOM VID DET....jag har tvingat ut dom i alla väder sen som var små för att dom inte ska göra sina behov inne...

Ingen av mina killar har öppen fontanell....det var vanligare förr, någon man idag försökt avla bort och lyckas med....

• LindaB85

Jag håller med Virriga Vera helt och hållet....Jag vill alltid att folk ska förstå att chihuahuan är en ras som man kan göra massa roliga saker med. Man ska inte tro att dom inte kan göra nåt utan att skadas eller inte orka...

Yummie, är det en naturkatastorf tex tornado så går ju inte vi själva ut heller och sannolikheten är ju inte så stor hos oss

Jag kan bara svara för mig själv Men jag går ut oavsett väder....

Svar på tråden chihuahua valp