• maariah

"Knyta"bullar hur gör man?

Hej!
    Jag vill lära mig att kyta bullar itsället för att bara göra sånna där vanliga tråkiga!

Är det nån som vill förklara eller vet nån bra sida?

Kramisar Maria

Måns den busige!
  • Svar på tråden "Knyta"bullar hur gör man?
  • Jana
    maariah skrev 2007-10-29 18:47:24 följande:
    Du jag fattar faktiskt! Haha lite chockad över mig själv! haha!Tack!
    Va bra! fattade nästan inte själv när jag skrev
    Men de första bullarna man gör brukar inte bli så fina innan man får in snitsen men övning ger färdighet och fula bulla är också goda
  • Rokka Jill

Amen EEEW!!! Det ser ju inte gott ut!!!! helt ärligt! Jag undrar om du menar en speciell vikning. Min mor viker alltid, har dock aldrig lärt mig det själv. Är mer en matlagnings människa

• Grannen

Det är så himla enkelt!

Kavla ut degen tunnt,
    smöra på ordentligt med smör/kanel/socker:KAN inte bli för mkt! Rulla ihop.

Klipp ett snitt som inte går ända ner genom rullen, lägg ned den rakt framåt, klipp likadant snitt men lägg lövet till vänster, likadant snitt lägg lövet till höger och ett snitt som går hela vägen genom rullen och lägg det lövet till vänster igen. Klart! Varje "löv" ska vara ca en halv sm tjockt.
  • Grannen

Du får minsann inte komma hit och käka bullar iaf!
    Men de är så supergoda och live ser de finfina ut!
    Rokka Jill skrev 2007-10-29 18:53:56 följande:

Amen EEEW!!! Det ser ju inte gott ut!!!! helt ärligt! Jag undrar om du menar en speciell vikning. Min mor viker alltid, har dock aldrig lärt mig det själv. Är mer en matlagnings människa
  • Rokka Jill
    mumlin skrev 2007-10-29 19:01:15 följande:
    Du får minsann inte komma hit och käka bullar iaf! Men de är så supergoda och live ser de finfina ut! Rokka Jill skrev 2007-10-29 18:53:56 följande:
    jag ska se om jag hittar en bild
  • Rokka Jill
    mumlin skrev 2007-10-29 19:01:15 följande:
    Du får minsann inte komma hit och käka bullar iaf! Men de är så supergoda och live ser de finfina ut! Rokka Jill skrev 2007-10-29 18:53:56 följande:
    men jag tror att de ser goda ut. De enda "inte goda" jag har ätit är mina egna jag försökte lyxa till det med mer fyllning...... gick åt helvete
  • kidA

mumlin

jag har ingen aaaaaning om hur du menar. löv o neh jag är trög o fattar inte alls. men men. tjusiga var de.

kolla in: kboys.se / agge.se
Svar på tråden "Knyta"bullar hur gör man?