• Namnam

Julmust!

Dom har ställt fram julmusten på min ica
    Jag älskar julmust men har som regel att vänta till första advent innan jag köper någon.

Känns faktiskt lite tidigt när det inte ens är november.

• Svar på tråden Julmust!
  • SusanneJ

BTW...

en del affärer har ju tom börjat julpynta Förvånad, iaf här i Eskilstuna.

(¯`°?.¸ ღ EBBA 061210 ღ ¸.?°´¯)
  • Myran Frisk

Åh så gott!!
    Ska verkligen försöka hålla mig. Men man kan få dricka det på andra ställen än hemma, det är lagligt

Min man o hans kompisar har en egen liten tradition "att dricka glögg, första fredagen efter första minusgraderna o riktiga frosten kommit".
    Men i år har han inte gjort det än, men snart kanske

Apotekarnes light dricker vi här (min man är diabetiker), förr drack jag "vanlig" men nu känner jag mig bara mer törstig när jag druckit den. Förra året höll den på att ta slut, men min svärfar är ansvarig för "drick-avdelningen" på ICA så han gömde flaskor till oss

Mamma till Karl, 29 november 2006
  • sistersledge

Apotekarnes julmust är bara så god! Längtar efter ett stort glas kall must med några pepparkakor till det! MUMS!

• älvanpurjo
    kattaaa skrev 2007-10-29 20:44:18 följande:
    man får passa på att dricka julmust när det finns i affärerna.... :) så gott
    eller så beställer man från bryggerierna....
  • babyblue68

vi handlade ett 4-pack julmust igår..Aportekarens såklart.. sen idag då jag var och handlade lite gofika för kvällen så hittade jag lussekatter..alldeles färska..för dom var så varm

• Hemliga 72an

Köpte 1 flaska Apotekarnes julmust förra lördagen och för 2 dagar sedan köpte jag 2 till! Är så gott så jag kan inte hålla mig ifrån det!

• babyblue68

nä visst är det svårt.. godare än cola är det också... Ja julen är nåt speciellt

• Jessica24

Jag är stenhård då det gäller att inte "fuska" med julmust, pepparkakor osv.
    Men jag längtar som bara den till det är "tillåtet" att börja.

♥ Victor 14/3-2006 + BF 14/1-2008 ♥
  • logg81

åh har de börjat sälja julmust! Då MÅSTE jag ner till affären imorrn o köpa mej en flarra. Har ju väntat ett helt år på o få dricka den... ha ha...

Påskmust smakar ju bara skit...

• A med A och R

Jag har tjyvsmakat. Kunde inte hålla mig. Flört

Att städa medans barnen är små är som att skotta snö medans det snöar....
  • riot

ÅHHH! Nu ska jag åka runt i stan och se om det kommit fram här också! YAY!

• Rosana

Har också sett julmust-backarna torna upp sig på Hemköp nu, men NEJ! Här blir inget sånt före advent (väljer abstinensen istället). Snart kommer väl semlorna också...

• Ayishaaa

Vi råkade köpa fel när vi skulle köpa en läskback med Cola, de hade röda kapsyler så mannen tog den o så åkte vi hem. Väl hemma upptäckte vi att det var julmust och eftersom mannen inte dricker det så blv jag ju tvungen att dricka själv... =D Det är såååå gott...

• Blåbärspaj

De hade gärna fått finnas året runt must för min del!
    hhar aldrig gillat den alls men förra året blev jag som förbytt och nu finns det inget som är godare! :P

• Myran Frisk

Igår drack vi första musten, så underbart gott

Mamma till Karl, 29 november 2006
  • julmusten

Hoppar in och laskar lite typer!!!

Var ju bara tvungen. Trots mitt nick sa dricker jag julmust kanske en gang vart femte ar har. Sa jag ar lite avis pa er som har borjat redan.

• kasa

Vi på västkusten har ett litet bryggeri som heter Grebbestads bryggerier .... De gör den ABSOLUT godaste julmusten EVER !!
    Jag tror man kan beställa den via bolaget ut i swedala om man vill prova. Rekomenderar !
    Det är lyx o julstämmning på HÖG nivå när vi hittar den i butik.
    www.grebbestad-bryggeri.se
    Kram Karin

• Namnam

Idag är det bara 28dagar kvar till 1advent
    Jag kan känna smaken av must redan, men jag SKA hålla mig

Svar på tråden Julmust!