Julmust!
Dom har ställt fram julmusten på min ica
Jag älskar julmust men har som regel att vänta till första advent innan jag köper någon.
Känns faktiskt lite tidigt när det inte ens är november.
Dom har ställt fram julmusten på min ica
Jag älskar julmust men har som regel att vänta till första advent innan jag köper någon.
Känns faktiskt lite tidigt när det inte ens är november.
BTW...
en del affärer har ju tom börjat julpynta
, iaf här i Eskilstuna.
Åh så gott!!
Ska verkligen försöka hålla mig. Men man kan få dricka det på andra ställen än hemma, det är lagligt
Min man o hans kompisar har en egen liten tradition "att dricka glögg, första fredagen efter första minusgraderna o riktiga frosten kommit".
Men i år har han inte gjort det än, men snart kanske
Apotekarnes light dricker vi här (min man är diabetiker), förr drack jag "vanlig" men nu känner jag mig bara mer törstig när jag druckit den. Förra året höll den på att ta slut, men min svärfar är ansvarig för "drick-avdelningen" på ICA så han gömde flaskor till oss ![]()
Apotekarnes julmust är bara så god! Längtar efter ett stort glas kall must med några pepparkakor till det! MUMS!
vi handlade ett 4-pack julmust igår..Aportekarens såklart.. sen idag då jag var och handlade lite gofika för kvällen så hittade jag lussekatter..alldeles färska..för dom var så varm
Köpte 1 flaska Apotekarnes julmust förra lördagen och för 2 dagar sedan köpte jag 2 till! Är så gott så jag kan inte hålla mig ifrån det!
nä visst är det svårt.. godare än cola är det också... Ja julen är nåt speciellt
Jag är stenhård då det gäller att inte "fuska" med julmust, pepparkakor osv.
Men jag längtar som bara den till det är "tillåtet" att börja.
![]()
åh har de börjat sälja julmust! Då MÅSTE jag ner till affären imorrn o köpa mej en flarra. Har ju väntat ett helt år på o få dricka den... ha ha...
Påskmust smakar ju bara skit...
Jag har tjyvsmakat. Kunde inte hålla mig. ![]()
ÅHHH! Nu ska jag åka runt i stan och se om det kommit fram här också! YAY!
Har också sett julmust-backarna torna upp sig på Hemköp nu, men NEJ! Här blir inget sånt före advent (väljer abstinensen istället). Snart kommer väl semlorna också...
Vi råkade köpa fel när vi skulle köpa en läskback med Cola, de hade röda kapsyler så mannen tog den o så åkte vi hem. Väl hemma upptäckte vi att det var julmust och eftersom mannen inte dricker det så blv jag ju tvungen att dricka själv... =D Det är såååå gott...
De hade gärna fått finnas året runt must för min del!
hhar aldrig gillat den alls men förra året blev jag som förbytt och nu finns det inget som är godare! :P
Igår drack vi första musten, så underbart gott ![]()
Hoppar in och laskar lite typer!!!
Var ju bara tvungen. Trots mitt nick sa dricker jag julmust kanske en gang vart femte ar har. Sa jag ar lite avis pa er som har borjat redan.
Vi på västkusten har ett litet bryggeri som heter Grebbestads bryggerier .... De gör den ABSOLUT godaste julmusten EVER !!
Jag tror man kan beställa den via bolaget ut i swedala om man vill prova. Rekomenderar !
Det är lyx o julstämmning på HÖG nivå när vi hittar den i butik.
www.grebbestad-bryggeri.se
Kram Karin
Idag är det bara 28dagar kvar till 1advent
Jag kan känna smaken av must redan, men jag SKA hålla mig