• ajz

bo i örebro? panik!

Jag och min sambo kom på att vi ville göra något kul tillsammans, efter min halvåriga vistelse i USA. Vi kom fram till att vi skulle flytta till Spanien på obestämd tid.
    Sagt och gjort, vi gjorde oss av med lägenhet, jobb osv osv och skaffade oss ett liv att landa till i Spanien.
    Några veckor innan vi skulle åka kom den *lilla* chocken.. Vi är gravida.
    Jahapp..

Men mitt motto är; det löser sig.
    Och vi vill verkligen ha barnet, så det är väl inget att diskutera egentligen.
    Men vi vill ju vara hemma i sverige när h*n kommer.. nära mammor och pappor och så..

Vi vill bo i Örebro, men vart är det ok att bo och vart hittar man en lägenhet/hus att hyra?
    Jag är helt för Brickebacken,men sambon är tveksam.
    Jag kan väl bo i Baronbackarna även om det inte är mitt förstaval.
    Jag vill inte bo i Vivalla.
    Vi har lite över tusen poäng på öbo.

Ge mej råd, jag blir galen och det är inte ens två månader tills vi kommer hem...

tack på förhand...

Natalie

• Svar på tråden bo i örebro? panik!
  • 3busungar

jag känner inte till örebro så bra när det gäller att bo.men ring eller maila till hyresbostäder i örebro o kolla om det finns lägenheter lediga där..

• caropia

har du kollat öbos hemsida? tycker den är skitbra då kan du ju titta ordentligt!

• caropia

vill ni bo centralt eller en bit utanför?

• ajz

Vi har kollat på öbos sida, och på alla internetsidor som finns känns det som.
    Vi vill bo någonstans där det känns tryggt och barnvänligt, inte för långt från stan och inte för litet och inte för dyrt. haha. Vi är så kräsna så det är helt sjukt..

• Vombell

Vi bodde i Brickebacken ett tag när jag var gravid med tvåan. Panikflyttade dit från Vivalla eftersom jag var "tvungen" att ha en större lägenhet.. Stod ut 3 veckor i Brickebacken sedan var jag tvungen att flytta! Drog till barnvänliga Nora istället.

• ajz

haha. Ja, jag vet inte...*suck*
    Nu har jag hittat en fyra i baronbackarna, vilket är lite större än vad vi behöver, men till samma hyra som vilken trea som helst..
    baronbackarna är väl helt okej?

• Vombell

Jag vet faktiskt inget om Baronbackarna ärligt talat. Jag panikflyttade utan att ha sett området från Lund till Vivalla. Jag avr gravid med mitt första barn och kände mig långt hemifrån. Ringde ÖBO och tog första bästa dvs en tvåa i Vivalla. Vi bodde där tills vi flyttade till Brickebacken och det gick ju sådär.
    Vad jag försöker komma fram till är att ni kan ju ta första bästa nu och sedan leta vidare efter ett nytt boende när ni väl är på plats i Örebro.

• caropia
    ajz skrev 2007-10-30 16:42:21 följande:
    Vi har kollat på öbos sida, och på alla internetsidor som finns känns det som.Vi vill bo någonstans där det känns tryggt och barnvänligt, inte för långt från stan och inte för litet och inte för dyrt. haha. Vi är så kräsna så det är helt sjukt..
    ja det må jag säja på 2 månader kanske det är svårt men det är ju inte som här i stockholm där man får vara glad att hitta en lägenhet.. brukar sitta på öbos sida och drömma om att flytta tillbaks för ibland hittar man riktiga pärlor där! men rosta är väl rätt bra? gick i skolan i närheten men lite dyrt kanske?
Svar på tråden bo i örebro? panik!