• Ina79

Så trött på dessa dumma 15 timmars regler!

Är ingen mer än jag så trött och irriterad på vissa kommuners 15 timmar/veckan-regler?!
    Som i mjölby kommun; 8.30-11-30 och det ska man betala massor pengar för utan att de får ens äta lunch där!!
    Hur fanken tänker de?!
    Kan man inte protestera på nåt sätt?? Så de ändrar det där..

• Svar på tråden Så trött på dessa dumma 15 timmars regler!
  • Ina79

Vill jag också ju! Men problemet är nog Mjölby stad/kommun som verkar benhårda på att alla 15 timmars barn ska vara samma tider. Men man måste ju kunna protestera mot att de inte ens får äta lunch som är en viktig del??

• Ina79

Gud vad mycket ni skriver, intressant dessutom!
    Men jag måste få säga;
    Varför ska barnen gå precis till strax innan lunch och som nån skrev: känna lukten av mat men stressa därifrån och se kompisarna äta ihop??
    Vi betalar ju en sjukhelsikes dyr avgift för dessa ynkliga timmar! eller hur?? som för 2 barn; 5 % av hushållets inkomst...
    det tycker jag är mycket,visserligen beroende på vad man tjänar.
    Men om de inte ens får äta mat eller knappt hinna landa där, så känns det surt!
    Är det NÅGON som bor i MJÖLBY Kommun??
    Kan inte svara på alla inlägg, lite svårt..

• Ina79

Kengru: det beror på hur man ser på saken. Jag tycker det som låginkomsttagare. Ja självklart förstår jag att avgiften inte bara går till maten (som i vårt fall inte kommer existera under 3 tim om dagen).
    Till alla andra: Många barn behöver faktiskt stimulansen på dagiset. Många föräldrar kan behöva avlastning och koncentrera sig på t.ex en bebis eller andra grejor. Klart man vill ha barnen hemma också, men finns förskolor så gör det rätt mycket för barnens utveckling.
    Det finns säkert undantagsfall, men som min son; har ju gått på lillebror väldigt mycket. Han slåss och håller på, men då är grejen att jag inte kan ge honom all stimulans han behöver när han har en lillebror som inte kan klara sig själv.
    Men man ska inte känna sig som en dålig förälder för att man har ett eller flera barn på dagis, även om man är arbetslös, föräldraledig.
    Visst är det väldigt stressande dock för många som har en bit att gå eller åka för att lämna sitt barn till dessa ynka timmar.
    Förlåt om jag säger ynka, vill inte göra någon upprörd, men det är min mening.

Slutligen, min store kille behöver stimulansen och det blir det iaf vissa dagar roligare att ha honom hemma så han har nåt att berätta och fått leka av sig. det är inte alltid lätt att hitta kompisar privat att leka med för alla barn, inte i första taget.

Om jag bara kunde strida mot iaf mjölby kommuns regler.
    Finns ju tydligen vissa städer det är mycket bättre!

• Ina79

Antar nog att det mest är Mjölby kommun det är "fel" på helt enkelt, eftersom de är så löjligt jobbigt benhårda på sina regler. de flesta av er verkar bo i vettiga kommuner där ni kan få rucka lite grand på tiderna.

Var bor ni, om jag får fråga, alla ni i tråden!???? är så nyfiken ...

Svar på tråden Så trött på dessa dumma 15 timmars regler!