• Ina79

Så trött på dessa dumma 15 timmars regler!

Är ingen mer än jag så trött och irriterad på vissa kommuners 15 timmar/veckan-regler?!
    Som i mjölby kommun; 8.30-11-30 och det ska man betala massor pengar för utan att de får ens äta lunch där!!
    Hur fanken tänker de?!
    Kan man inte protestera på nåt sätt?? Så de ändrar det där..

• Svar på tråden Så trött på dessa dumma 15 timmars regler!
  • Ina79

Vill jag också ju! Men problemet är nog Mjölby stad/kommun som verkar benhårda på att alla 15 timmars barn ska vara samma tider. Men man måste ju kunna protestera mot att de inte ens får äta lunch som är en viktig del??

• hellagirl

Jag har min 5-åring 9-12 varje dag. Han slutar efter lunch. Men denna vecka får han inte vara där, de e höstlov. De är en lite dum regel tycker jag.

• axxette

Var har det beslutats att alla ska gå samma tider? Är det på nämndnivå? I sådana fall skulle jag kontakta en politiker i nämnden! Om det är på tjänstemannanivå skulle jag kontakta någon där och fråga om anledningen samt argumentera för t.ex. den pedagogiska måltiden som så många förskolor pratar så varmt om.

• Trassel82

på den förskola där jag jobar så får 15h barnen komma mån, ons, tors mellan 8.45 - 13.45.

• garib

ni som har barnen 15 timmar -vad betalar ni i månaden?

• HOCHM

Jag betalar inget eftersom min son har fyllt 4 år. Här får vi välja helt vilka dagar och vilka tider vi vill ha, bara det är max 15 timmar. jättebra tycker jag.

• Höstäpplet

Vi har också 15 timmar när man är hemma med andra barnet. Och till våren ska vi ha barn igen och nu trivs min tjej på dagis och har kul där så jag vill hon ska få gå kvar. Och egentligen klarar vi oss på 15 timmar det räcker ju för henne men det är just detta med att då måste man ju lämna till 8 för att hämta vid 11 eftersom hon inte får äta där. Och jag fattar inte hur jag ska hinna dit så tidigt på morgonen med en ammande bebis på armen. (Oftast lämnar vi henne nu till kl 9.) Man kommer bara bli stressad.

Här vill de att barnen går 3 tim alla dagar för de menar att småbarnen mår bättre av det. Att de får ut mer av 3 timmar per dag. Då de annars sover bort stor del av de 15 timmarna. Men det blir svårt rent praktiskt. Så jag skulle hellre ha 5 timmar tis-tors.

• vårsol

Jag fattar inte riktigt vad problemet är? Äta kan de väl göra hemma?

Svar på tråden Så trött på dessa dumma 15 timmars regler!