Inlägg från: Titti och mini |Visa alla inlägg
  • Titti och mini

Varför bojkotar ni Nestle barnmat?

Mandis - jag skulle PRECIS skriva samma sak som du

Blir FLY FÖRBANNAD av att läsa den här tråden!!!!!!!!!!!
    Ni som nu vet hur Nestlé beter sig o tänker fortsätta köpa deras produkter - röstar ni inte i valet heller eftersom ni uppenbarligen anser att eran lilla röst inte räknas????

Det är INGET TVIVEL om att Nestlé vet om hur de beter sig och vad det leder till! MEN de skiter i det eftersom de tjänar STORA pengar på att sjukhusen i Afrika köper in deras produkter!

Vi i väst kan leva som vi gör av en stor orsak - U-länderna gör det inte o vi exploaterar dem! Våra barn mår bra, men deras gör det inte - VARFÖR inte hjälpa de svaga??????????? Om alla bojkottade Nestlé skulle det snabbt bli ändring - finns mkt liknande paralleller CocaCola o apelsinodlingar på 80-talet, tulpan/rosodlingar 90-tal - Där fungerade bojkotten så kom INTE o säg att vi inte kan påverka!

• Titti och mini

Visst har alla rätt till en åsikt! Men kan inte ni som nu vet hur Nestlé beteer sig SNÄLLA förklara för mig hur ni fortsättningsvis kan stötta dem???
    O säg inte att man inte vet o det är inte säkert att det påverkar o så för det gör det! Skulle vi gå ihop skulle vi få slut på detta!

• Titti och mini

Ingen som vill svara på hur ni fortsättningsvis kan köpa dessa produkter fast ni nu vet vad Nestlé gör?????

• Titti och mini

Får jag då lägga fram ett påstående som ni kan svara ja eller nej på eftersom ingen svarar?:

Det jag själv inte mår dåligt av bryr jag mig inte om/finns inte ????

Jag vill inte tro världen ser ut så här, men blir gråtfärdig av era svar

• Titti och mini

Misstänker att världen är så j-vlig Katharina Men jag hoppas oxå att den info man får här kan räcka för att ngt tänker att nej, det där är fel

Det är inte svårt att påverka. Om fler mammor handlar i en affär o ingen köper Nestlé så köps det in mindre Nestlé - mkt enkel ekvation på fotfolksplan

• Titti och mini

minime - står då o då i Dagspressen, TV - men inte så ofta. Minns inte om just Nestlé för kritiken mot dem är riktigt gamal vid det här laget tyvärr.

• Titti och mini

Nog mer dagspressen i korta notiser och inte mkt där heller. Att barnen i Afrika dör o svälter har ju inte mkt nyhetsvärde idag

• Titti och mini

Hemic - nej, Nestlé har inte bättrat sig, de frånskriver sig dock ansvaret på ett mkt förfinat sätt på sin sida. De skriver att de följer nationella lagar o förordningar, men de flesta länder har inget sånt uttalat, vilket ger dem fritt spelrum.

• Titti och mini

Lislus - gällande ersättning så kan jag förstå att man inte har så mkt val, men inte gällande välling, After eight m.m.

• Titti och mini

TILL ALLA SOM LÄST NESTLÉS HEMSIDA O GODTAR DERAS FÖRKLARING!!!

De är MKT smarta som skriver det de skriver, o de går runt WHO koden på ett mkt smidigt sätt genom att säga att de följer lokala regler - för de flesta u-länder har INGA såna gällande amning/ersättning!!!!

Det finns en anledning till att bl.a. Röda Korset bojkottar dem!!!

O visst ni behöver inte bojkotta, ni behöver inte rösta i Riksdagsvalet, eftersom era röster uppenbarligen intre kan spela ngn roll.

Upprepar dock min fråga från ovan till er som nu tänker fortsätta köpa fast ni vet om hur de gör: - hur tänker ni????
    och ett påstående ni gärna får säga emot:

Det jag själv inte lider av finns inte eller spelar ingen roll??????

Svar på tråden Varför bojkotar ni Nestle barnmat?