• Anonym

Är dottern handikappad eller bara normal bebis?

Har en dotter på 3 månader och hon är ett ibland för mig konstigt uttryck i hela ansiktet och räcker då samtidigt ut tungan. Det får mig att påminna om hur lätt handikappade kan se ut ibland. Eller är dt så att hon är en normal bebis som bara jobbar väldigt med tunga, ansikte och hela kroppen (för den är som en väderkvarn nästan all vakna tid)
    Hon utvecklas som hon ska och följer både vikt och längd

• Svar på tråden Är dottern handikappad eller bara normal bebis?
  • Anonym

jag tror bestämt att "anonym, leg,läkare" försöker göra sig lustig ./

• NadiaMi

Anonym (leg läk) skrev 2007-10-31 15:57:51 följande:

Hon är definitivt handikappad, troligtvis multihandikappad, inte lätt handikappad.
    Nja, detdär tror jag inte riktigt på.

TS lär ha varit på BVC ett antal gånger och om det vore så uppenbart skulle de förmodligen ha sagt något vid dethär laget.

Förresten, kan du inte berätta vart du bor någonstans? Jag vill gärna veta vilket sjukhus jag ska undvika för att slippa träffa en läkare som gör så säkra diagnoser över internet och på så knapphändig information...
  • junimagi

Hahahaha

Hon är definitivt handikappad, troligtvis multihandikappad, inte lätt handikappad. De okontrolllerade rörelserna tydler på spasmer, orsakade av CP-skada eller syrebrist vid födseln troligtvis, prata med BVC så kan de hjälpa er vidare. Tungans rörelser tycks likna dem man kan se hos mongoloida barn, därför föreligger risk även för detta varför jag föreslår en grundlig utredning av spädbarnet.
  • junimagi

Och jag skulle verkligen veta var Ts bor för det gör mig verkligen mörkrädd att se att de sitter nyblivna föräldrar som i stället för att njuta av sitt barn och dess utveckling och dennas individuella personlighet går och letar efter tecken på att barnet skulle vara huah hemska tanke... Handikappad!

NadiaMi skrev 2007-10-31 17:24:00 följande:
    Nja, detdär tror jag inte riktigt på.TS lär ha varit på BVC ett antal gånger och om det vore så uppenbart skulle de förmodligen ha sagt något vid dethär laget.Förresten, kan du inte berätta vart du bor någonstans? Jag vill gärna veta vilket sjukhus jag ska undvika för att slippa träffa en läkare som gör så säkra diagnoser över internet och på så knapphändig information...
  • anni31

Ts lär inte vara den första mamman som oroar sig för att något är fel, eller?
    Är det inte meningen att man ska kunna skriva av sig här?

Det din bäbis gör med tungan TS låter helt normalt. Så har mina också gjort.

• junimagi

Jo det är meningen att man ska kunna skriva av sig här... ehhh de var ju just det jag gjorde?

anni31 skrev 2007-10-31 22:32:49 följande:
    Ts lär inte vara den första mamman som oroar sig för att något är fel, eller?Är det inte meningen att man ska kunna skriva av sig här?Det din bäbis gör med tungan TS låter helt normalt. Så har mina också gjort.
  • gosgroda

Hmm...
    Har du barn sedan tidigare?
    Behöver inte vara något alls, men eftersom du är hennes mamma och känner misstänksamhet så borde du fråga på BVC tycker jag.
    En förälders misstankar brukar det ofta ligga något bakom, men samtidigt så kan det vara helt normalt också.
    Men fråga på BVC.
    Inga frågor är för dumma även om det verkar finnas människor i denna tråd som tydligen tycker om att göra sig lustiga över andras oro.

• PojkMaffia

letar efter handikapp?
    säg den nyblivna första gångs förälder som inte oroat sig för att detär fel på sitt barn...
    oh my good

• Anonym
    gosgroda skrev 2007-10-31 22:50:57 följande:
    Hmm...Har du barn sedan tidigare?Behöver inte vara något alls, men eftersom du är hennes mamma och känner misstänksamhet så borde du fråga på BVC tycker jag.En förälders misstankar brukar det ofta ligga något bakom, men samtidigt så kan det vara helt normalt också.Men fråga på BVC.Inga frågor är för dumma även om det verkar finnas människor i denna tråd som tydligen tycker om att göra sig lustiga över andras oro.
    Ja, jag har barn sen innan, men har inget minne av att han höll på så när han var liten.Ska till bvc idag och då ta upp mina funderingar
  • PojkMaffia
    Anonym skrev 2007-11-01 07:10:47 följande:
    Ja, jag har barn sen innan, men har inget minne av att han höll på så när han var liten.Ska till bvc idag och då ta upp mina funderingar
    tycker jag ärt bra att du gör så du slipper oroa dig o sen kan njuta istället
    Jag är den jag är - like it or not
  • junimagi

Ja jag tror att de flesta av oss oroat oss över vårat barn, att den ska vara frisk och må bra. ( Att den inte har ont osv ) Men att på allvar skriva och fundera över om ens barn för att den "ser" ut som "lätt handikappade gör" Hur ser de ut då?? Det är inget annat än ett hån mot de föräldrar som har faktist har handikappade barn som man med all sannolikhet inte kan avgöra med hjälp av att se hur tungan rör sig elelr inte rör sig.

PojkMaffia skrev 2007-11-01 05:11:49 följande:
    letar efter handikapp?säg den nyblivna första gångs förälder som inte oroat sig för att detär fel på sitt barn...oh my good
  • PojkMaffia
    junimagi skrev 2007-11-01 13:06:06 följande:
    Ja jag tror att de flesta av oss oroat oss över vårat barn, att den ska vara frisk och må bra. ( Att den inte har ont osv ) Men att på allvar skriva och fundera över om ens barn för att den "ser" ut som "lätt handikappade gör" Hur ser de ut då?? Det är inget annat än ett hån mot de föräldrar som har faktist har handikappade barn som man med all sannolikhet inte kan avgöra med hjälp av att se hur tungan rör sig elelr inte rör sig.
    nu tycker jag att du överdriver.
    jag har själv funderat på det viset ang min mellanson då han hade konstiga miner för sig som bebis
    tror dock inte det idag
    o ja jag blir arg på det när du säger att det skulle vara ett hån mot dom som har handikappade barn.
    Jag är den jag är - like it or not
Svar på tråden Är dottern handikappad eller bara normal bebis?