• Anonym

Är dottern handikappad eller bara normal bebis?

Har en dotter på 3 månader och hon är ett ibland för mig konstigt uttryck i hela ansiktet och räcker då samtidigt ut tungan. Det får mig att påminna om hur lätt handikappade kan se ut ibland. Eller är dt så att hon är en normal bebis som bara jobbar väldigt med tunga, ansikte och hela kroppen (för den är som en väderkvarn nästan all vakna tid)
    Hon utvecklas som hon ska och följer både vikt och längd

• Svar på tråden Är dottern handikappad eller bara normal bebis?
  • PojkMaffia

tror inte alls att du ska oroa dig om inte bvc sagt något när barnen upptäcker att dom har en tunga undersöker dom den så gör min snart 4 månaders med

• LeWi

Båda mina barn "grejade" mycket med mun och tunga i den åldern.
    Det är nog ingen fara men om du är orolig så ta upp det nästa gång du är på BVC.

I reject you reality and substitute my own.
  • lövet2

Små babysar brukar göra miner som får dem att se ut som byfånar ibland. Fullt normalt!

• Maskot

I ansiktet finns enormt mycket muskler. Ett litet barn har ingen kontroll på sin kropp, sina muskler eller sina rörelser utan de arbetar helt okontrollerat hela tiden. Fullt normalt!

• Indianica

Ha,ha,ha, det är heeeelt normalt! De sprattlar mkt i den ålderna, kan inte riktigt ha styrsel på armar och ben och testar hur dte är att röra på sig. Testa att själv räcka ut tungan till henne ska du se att hon nog räcker ut den till dig, att räcka ut tungan är att samspela ocksåoch de kan räcka ut tungan för att försöka forma ljud också.

• junimagi

Förstår inte riktigt vad du menar= På vilket sätt skulle hon vara handikappad? För att hon sträcker ut tungan när hon är tre månader gammal??? Jag vill verkligen inte förringa dina känslor Ts men nästa gång du går in i bokhandeln kan du väl införskaffa dig en bok om barns utveckling?

• Anonym

hon kanske har upptäckt att hon har en tunga

• E Wrigsell

Hej TS, Jag har en, lr två bra bilder på min dotter. Dom ligger på min systers sida Tinki E heter hon på FL

Så höll min dotter på HELA tiden när hon var 2-5 månader ungefär

• E Wrigsell

Just, glömde skriva att bilderna heter; Nu förstår jag ingenting & Döhhh

• E Wrigsell
    Anonym (leg läk) skrev 2007-10-31 15:57:51 följande:
    Hon är definitivt handikappad, troligtvis multihandikappad, inte lätt handikappad. De okontrolllerade rörelserna tydler på spasmer, orsakade av CP-skada eller syrebrist vid födseln troligtvis, prata med BVC så kan de hjälpa er vidare. Tungans rörelser tycks likna dem man kan se hos mongoloida barn, därför föreligger risk även för detta varför jag föreslår en grundlig utredning av spädbarnet.
    Vad gör du?
Svar på tråden Är dottern handikappad eller bara normal bebis?