• livetsvandring

GÅ PÅ BIO

Har en massa presentkort till SF vilket min man och jag aldrig hinner gå på. Men tänkte då att man kanske kan ta med sonen som snart blir 3 på Elias eller Råttatouille som går nu.

Är det för tidigt eller klarar de av det?

Man kanske inte kan sitta hela filmen men det gör ju inget eftersom det är ju upp till sonen hur länge han vill så klart.

Vad tror ni, när har ni kunnat gå på bio?

• Svar på tråden GÅ PÅ BIO
  • MissOsbourne

Vi gick och såg På andra sidan häcken med Felicia och då var hon inte ens tre år och det gick hur bra som helst...=)

• Magnus Mollin

Det kanske beror lite på om barnen tycker den är intressant eller inte! :D Jag och min sambo har funderat på att ta med hennes dotter på Bio, och hon fyller 3 i december. Det ska nog gå bra!

• Lovali

Jag såg den med min tje på snart 5,5 år & det finns partier hon tyckte var lite läskiga. Dessutom så förstod hon inte alltid hela historien, jag fick förklara lite (det är en ande med bla). Filmjen är dessutom lång, tror iaf den var typ 1.30-40 & dottern hade svårt att koncentrera sig & sitta still så länge. Men barn är ju olika. Jag tycker dock inte Råttatouille passar ett barn som är så litet som ditt. Mvh Louise.

• Okaa san

De kommer nog gå jättebra! Den filmen rekomenderar jag SKARPT till barn! :) tillochmed jag som e vuxen tyckte den var både rolig och bra!

• Lovali

Alltså jag såg inte först att du även tänkt på Elias, den vet jag inget om men det låter nog bättre för en treåring.

• Lovali

Amalthea: Menar du Råttatouille eller Elias? Tror du verkligen att en som inte ens är fylld 3 år skulle uppskatta Råttatouille?

Jag gillade den jättemycket, 36 år gammal
    & min 5,5 åring gillade den men som sagt ett så litet barn undrar jag om dom förstår den sas...

• snuttP

Jag hade nog gått o sett Elias filmen istället. Min son har gått på bio ett par gången, första gången va han nog 2½ eller nåt. Då va han iväg med sin moster. Kommer inte ihåg vad dom såg, men nån Disney film, han satt fint hela filmen, men min syrra fick hålla för öronen på honom ett par gången, ljudet är så väldans högt.

Hur tittar ditt barn på film hemma? Kan han sitta still? Kanske ska prova det först, går det bra hemma, så går det säkert bra på bion. Annars så är det ju bara att gå hem.

Ett tips.. vi laddar upp med massa snacks.. då får man två roliga saker på en gång.. Sonen min tycker det är toppen.. =) Lycka till!!

• livetsvandring

ja, kanske man ska prova med Elias då, spännande

• carro 81

Jag var på Elias med min 3-årige son förra lördagen och det gick jättebra. Frågade honom några gånger om filmen var bra eller om han ville gå ut eller så men han ville sitta kvar. Hade med godis men det rörde han knappt för han var så inne i filmen. Ljudet är ju rätt högt och det blir ju rätt mörkt, kan vara bra att tänka på innan och kanske berätta för honom så han vet innan. Sedan finns det ju små "pallar" eller vad man ska säga att sätta på stolarna så dom kommer lite högre upp. Hoppas ni får det mysigt.

• K med lilla E

Men varför står det att Elias är tillåten från 7 år?? Får inte yngre barn gå och se den med föräldrar? Jag har också en treåring och tycker att den filmen skulle vara något för henne. Hon har aldrig varit på bio.

• carro 81

K med lilla E skrev 2007-10-31 12:21:40 följande:

Men varför står det att Elias är tillåten från 7 år?? Får inte yngre barn gå och se den med föräldrar? Jag har också en treåring och tycker att den filmen skulle vara något för henne. Hon har aldrig varit på bio.
    Jo, dom får gå i målsmans sällskap. Vet inte varför det står att den är från 7 år när vissa "vuxenfilmer" är barntillåtna. Men det var väl lite spännande ibland och det kanske kan uppfattas som läskigt för en del barn. Vet inte om det är därför. Min son gillade den iaf.
  • Balehead

Jag tycker att det rent allmänt är väldigt ont om filmer som lämpar sig för små barn. De senaste årens animerade filmer med sitt hysteriska tempo och en humor som ofta baseras på att man vet ganska mycket om (film)världen sedan tidigare känns mer skapade för vuxna än för barn.

MIna tjejer som är 4 och 6 har varit på bio en gång och sett "På andra sidan häcken". Jag tyckte att den var ett gränsfall, men det kan ju bero på att jag är lite allergisk mot skräniga filmer. Jag blev jätteglad när jag såg att "Min granne Totoro" (en japansk animerad film från 80-talet) skulle gå upp på bio. Sen blev jag jättebesviken när det visade sig att de inte hade dubbat den till svenska! Den filmen är helt super för mindre barn, men då var det tydligen "för dyrt" att lägga på svenska röster... Som tur är har den ju nu kommit ut på DVD, dubbad.

• Bakeapple

Jag var med min 4 åring igår på Råttatouille och han var lite för liten för den, han var lite rädd emellanåt och fattade inte riktigt handlingen och skämten. Han gillar ju att gå på bio, men just den här filmen var ingen höjdare... Jag skulle nog välja en annan film, det är ju jättekul att gå på bio med barnen ju!

• livetsvandring

Super tack!

Har nu bokat biljetter till Elias på söndag, det ska bli så kula att göra något bara han och jag. Min stora lilla plutt och jag...

• KisseNova

Det går nog bara bra, min son på 3 år var på bio i höstas när Simpsonsfilmen släpptes. Han satt blickstilla hela filmen och åt knappt inga popcorn, utan var helt inne i filmen. Funderar på att se Rattoiule på bio om den inte har slutat visats.

Så jag tror nog att det går bra för er del.

• Nötkaka

Annars är ju Spöket Laban perfekt för en treåring. Vi var och såg den idag

• Skrutten00

Var o kollade på Bee Movie igår med barnen 4 o 7 år.. de satt helt klistrade hela filmen, pappan o jag åt de flesta popcornen...*ler* Dottern var nog 2,5 när hon gick på bio första gången..

Svar på tråden GÅ PÅ BIO