• Little J

Engelska Tråden *** del 8 ***

Välkomna till vår engelska tråd här på Familjeliv (uj, det lät pretantiöst ).
    Vi har funnits ett tag här nu, vi pratar om allt möjligt som har nån slags förankring med engelsktalande personer skämtosido - vi som håller till här vet vid det här laget vad det går ut på och ni som är nya kan väl kika in i dom gamla trådarna.

Del 7: familjeliv.se/Forum-3-45/m23327338.html
    Del 6: familjeliv.se/Forum-3-45/m20100129.html
    Del 5: familjeliv.se/Forum-3-45/m16860500.html
    Del 4: familjeliv.se/Forum-3-45/m13903471.html
    Del 3: familjeliv.se/Forum-3-45/m11155112.html
    Del 2: familjeliv.se/Forum-3-45/m9079466.html
    Del 1: familjeliv.se/Forum-3-45/m7253336.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-31 21:06:36:
    Det finns en lista tillhörande tråden, där man kan skriva in sig eller om man letar efter någon.

Engelska Tråden Listan:
    familjeliv.se/Forum-3-45/m26441321.html
  • Svar på tråden Engelska Tråden *** del 8 ***
  • peterhouse

Does anyone live in Uppsala? This is in English, but I speak Swedish too. (I'm English.) Would be extremely happy to hear from you. We are new in town. Thanks

• MsRight

Nu bor vi ej i england men skottland, vet någon om det finns en storbrittanisk/skotsk/irländsk tråd?

• Little J

Hejsan alla i tråden, tänkte tipsa er om en rolig animerad sång för era barn.
    Den finns på BBCs barnsektion CBeebies.

www.bbc.co.uk/cbeebies/somethingspecial/songs/oldmac.shtml

Min lilla tjej hade jättekul och ville se den om och om igen.
    Förresten finns det massor med roliga saker att göra på CBeebies hemsida...och allt på engelska. Perfekt för våra små som bor här i Sverige och behöver höra mycket engelska
    (+ alla andra barn med förståss) .

• Liw75

Tack för tipset! Ska genast kolla in!

• YokohamaNr2

Hej svejs
    Jag ska hem till Svedala snart och missade att lagga till att checka in en vaska med Ryan Air, nu skulle jag kolla om man kan gora det pa natet istallet for att ringa till deras svindyra customer service...ar det nagon som vet???

Idag ar det frostigt och kallt i London men solen skiner sa det kanns nastan lite juligt

Kram

• Little J

Yokohama, vet inte om det kan vara till någon hjälp men du kanske vet att dom har ju en länk där man kan få sin flygresa konfirmerad eller om man vill ändra på den...kanske det finns någon möjlighet där att göra en ändring?

Länk;   www.bookryanair.com/skylights/cgi-bin/skylights.cgi&language=EN&culture=GB&pos=MYFLIGHT

Vi har vår sista ryanresa inbokad den 26/12...ska bli riktigt skönt med en paus ett tag, för vi har ledsnat på pendlandet varje månad.

• Little J

hehe...nu bidde det lite svengelska såg jag.. skrev confirmed...fast på svenska...men menade bekräftad  .

Svar på tråden Engelska Tråden *** del 8 ***