• Krisselina

Äter du, som gravid, gravad lax vid tex jul?

Ja, som rubriken lyder.. Äter du, som gravid, gravad lax? 

Motivera gärna :)  

Lita alltid på din intuition
  • Svar på tråden Äter du, som gravid, gravad lax vid tex jul?
  • Alle

Min egengravade skulle jag äta utan problem, inte annan.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Chatora

Jag tycker inte om fisk i vanliga fall. Men som gravid är det bara helt otänkbart. Jag blir spy sjuk bara jag ser en fisk!

• lia76

Man kan äta det i måttliga mängder. Man ska ju inte vräka i sej.
    Men någon bit skadar inte.
    Och är den gravad inom 24 timmar så kan man äta utan att få dåligt samvete
    Jag gravar alltid lax själv...
    Jag åt lite rökt och gravad lax då jag var gravid (inte min egna denna gång)

Nu har min prinsessa fyllt 1 år (23/9)
  • Trossens mamma

Jag åt nog en liten bit färsk nygravad lax sista jul med Alvin i magen. Visst var jag lite nojig och funderade då man hör och läser en del men som sagt färsk nygravad så brukar vara OK. Har för mig att den gärna kan vara fryst innan man gravar den också.

Nåja nu är jag ju inte gravid mer och kan denna jul trycka in mängder om jag vill.

Mamma till Lova och Alvin
  • Shirley

Nej. Eftersom det kan vara skadligt för barnet. Att chansa tycker jag är korkat.

• Havsjungfrun

Shirley skrev 2007-10-31 22:26:51 följande:

Nej. Eftersom det kan vara skadligt för barnet. Att chansa tycker jag är korkat.
    Instämmer!
  • Linsenstinsen

Hur gravar man lax själv? Nån som har lust att tipsa om det..Vill verkligen kunna äta det på jul!!

• Dramaonline

Jag följde livsmedelsverkets rekommendationer. Vilka ändrades mellan mina graviditeter.

Det blev småtråkiga julbord de åren...
    Älskar lax och patéer.

• Chatora
    Dramaonline skrev 2007-10-31 22:36:33 följande:
    Jag följde livsmedelsverkets rekommendationer. Vilka ändrades mellan mina graviditeter. Det blev småtråkiga julbord de åren...Älskar lax och patéer.
    hmm hur är det med pateér? är det bara fisk pateé man ska undvika? ja just ja, leverpastej var ju inte heller bra i för stora mängder.. vad mer ska man tänka på inför julbordet?
Svar på tråden Äter du, som gravid, gravad lax vid tex jul?