• memelie

Isprinsessan på Tv!

i morgon kl 21 börjar Isprinsessan som Tv serie !!

här kan vi som Älskar Läckberg`s Böcker Hylla eller såga serien!!

**JAG HÖRS ALLTSÅ FINNS JAG**
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-01 21:51:00:
    www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp&from=program_ao
  • Svar på tråden Isprinsessan på Tv!
  • Ekorrfamiljen

Nästa år kommer en av mina favoriter på tv. Anna Janssons Främmande fågel. Hoppas att den blir bättre!! (Jag ska se den ändå eftersom jag, min man och några kompisar är med som statister.. )

Jag fick ju inte se Isprinsessan! Var iväg och förberedde loppisen och det blev så sent. Ska försöka få det att fungera via weben!

• mysmumlan74

Här är en till som blev besviken. Inget var riktigt som jag sett det i mitt huvud. Patrik Hedström är inte som Niklas Hjulström i min skalle utan med stor och go nallebjörn typ undersköterskan Thomas i Sjukhuset om ni har sett det Tyckte alla karaktärerna var helt fel. Erika var så stel och korrekt och så hade inte jag sett det.
    Mellberg var ju lagom ohyfsad men han skulle ha sett mer ovårdad ut

Som sagt, böckerna är alltid bäst.

• Tant Elin

mellberg hade varit klockren om dom gett honom lite löshår till hårboet Dan var också bra val tycker jag.

• Guldrosen

Jag tycker inte att första avsnittet av Isprinsessan var så dåligt som många skriver här. Jag tycker faktiskt att Niklas Hjulström är gullig och passar bra som Patrik. Smaken är som baken... delad... Jag har också läst boken men jag är medveten om att film och bok aldrig blir det samma. Man måste nollställa sig innan man ska se sin bok som film. Alla vi som läst boken har ju varsin film i huvudet. Hur ska de som gör filmen veta vad vi har för film i huvudet?

• miagräddnos

Min första tanke när vi satt och tittade var att det var så "lustigt" filmat. Kändes som om det var teater....svårt att förklara, man fick inte filmkänslan bara.. Allt kändes platt och som andra skrivit här: det fanns INGEN kemi mellan Erica å Patrik. Hjulström är duktigt skådespelare men han var tyvärr fel för denna rollen. Erica var för tantig å präktig, Åh, vad mkt åsikter man har va? Om JAG hade gjort den så.....bla bla bla..

• Jesster

Jag tycker att det var jättedåligt!
    Skådespelarna tycker jag inte att det var något större fel på men hur har de filmat det? Så billigt och amatörmässigt. Jättetrist!

(¯`°?.¸ Längtar ¸.?°´¯)
  • Stella O

De lyckades förstöra en super bra bok! Filmningen var kass, ljudet kasst (som alltid i svenska filmer), miljön lyckades de inte heller fånga och skådespelarna??? var alla andra skådespelare i hela landet upptagna när de skulle spela in filmen? Nej jag undrar vad författarinna tycker? Jag somnade efter halva filmen.

• memelie

camilla va ju med en snabb sväng i början !! ja man underar ju vad hon tycker om serien!

• memelie

Nu har jag "läst" ut Tysk ungen !!! den va Jäääääääte bra tycker jag !!!

i kväll e de ju andra delen av isprinsessan !! Hoppas att den blir bättre !!

Svar på tråden Isprinsessan på Tv!