Vad är bäst mot röd rumpa?
Vad är bäst att smörja med för att bli av med röd rumpa?
Vad är bäst att smörja med för att bli av med röd rumpa?
Inotyol salva, finns bland babygrejerna på Apoteket. Funkar på både, rumpor eksem och röda näsor. Mirakelmedel!
Jag använder Inotyol-salva om det är väldigt rött. Tycker det funkar bra. Jobbar som sjuksköterska och har använt det mycket i vården också.
Weledas zink-salva är vår mirakelkräm. Funkar bättre än Inotyol för vår del
håller med ovanstående, men när min inotyol var slut skulle jag köpa nytt och då köpte jag bepanten istället, vilket skitmedel, blev bara värre och värre, tillslut blev det nästan hål på stjärten! och tyvärr har jag hört flera som sagt att bepanten inte funkar...
Bröstmjölk sägs vara bra
Inotyol salva! Jättebra, tar på ena dagen, nästa dag är rumpan hur fin som helst! så tuben kommer nog räcka i evigheter. Är jätte dryg dessutom.
Problemet är bara att Inotyolen innehåller två ämnen som man i Europa håller på att utreda om de är cancerframkallande eller inte (titaniumdioxid samt zinkoxid, den senare finns också i zinkpastan). Dessa ämnen finns även som nanopartiklar i solkrämer och detta var uppe endel på nyheterna för en månad sedan. Jag själv undviker dessa kemikalier på mina barn både i solskyddskrämer och salvor.
Bröstmjölk fungerar toppenbra - förutsatt att man ammar och har mjölk alltså.
Här är det olika. Ibland funkar Inotyl bäst, ibland zinksalva men oftast så är Bepanthen bäst.
använder idomin eller puder... och så mkt luftning jag kan. Å så egentligen en självklar sak men ändå.. se till att det är RIKTIGT rent. Tvätta gärna under rinnande vatten. Sätter man salva på nått som inte är 100% rent blir det bara värre.