• tinni78

Vad är bäst mot röd rumpa?

Vad är bäst att smörja med för att bli av med röd rumpa?

• Svar på tråden Vad är bäst mot röd rumpa?
  • Britha

Vi använder inget alls, lufta rumpan är vårt bästa knep

Theodor (31 maj 2007)
  • Jesster
    cattan skrev 2007-11-02 12:19:43 följande:
    Finns det fler vars bebisar reagerar mot pampers blöjor?
    Nej, men bara han provar en Libero så blir rumpan illröd. Men det är olika från barn till barn Blir de röda av en blöjsort så prova en annan, det finns ju så många olika märken.
    (¯`°?.¸ Längtar ¸.?°´¯)
  • flippan81

Lufta, lufta oh lufta e mitt tips. man får stå ut med en hel del nerkissade handdukar och dyl. Men vår son har aldrig varit röd eller irriterad plus att ligga utan blöja - det e det bästa han vet!

it´s a win-win helt enkelt...

Däremot e min son väldigt röd på halsen under alla veck, först använde jag zink-salva men insåg att den torkar ut och ger sprickor i huden. Nu använder jag BORAGO från apoteket som är till för skorv och blöjeksem. Den verkar vara bra till allt, huden blir supermjuk och får fin färg igen!!!

• niinie

våran dotter hade fått jätteröd rumpa i förra veckan och vi smörjde i 2 dagar med zinksalva och det röda försvann på en gång. så zinksalva funkade superbra :)

• Pimpinella

Vi fick tipset att börja med att torka rumpan med hårtorken efter varje blöjbyte och sedan dess har vi inte behövt smörja alls. Rumpan blev jättefin + att vår lilla flicka tycker det är härligt att bli fönad i rumpan :)

• tinni78

Tack för alla svar.

Vi har provat med Bepanthen sedan igår och det verkar som att det hjälper. Men nu vet vi vad vi ska gå vidare med om det inte fungerar.

• lillamammsen

Jag andvände silon ett tag men tyckte inte att det hjälpte så då började jag med inotyol och det röda försvann efter 2 ggr andvändnining, toppen!

• 1malle
    cattan skrev 2007-11-02 12:19:43 följande:
    Finns det fler vars bebisar reagerar mot pampers blöjor?
    Alla mina barn har reagerat mot Pampers, de är för täta o huden andas inte...

SALVA
    BEPHANTEN
    Alla goda ting är 3
  • mammas skatt

HELT KLART INOTYOL! Superbra!!

Tim, mitt hjärta, mitt allt!
Svar på tråden Vad är bäst mot röd rumpa?