• Nette26

växellåda saab 9-5 aero????

hej

nån som vet vad d e för fel på växellådan när 5:ans växel hoppar ur när man släpper gasen? 

det är en saab 9-5 aero årsmodell 00

• Svar på tråden växellåda saab 9-5 aero????
  • Nette26

PikkuEnkeli Online

måste man byta hela växellådan då??

• Pikku Enkeli
    mumintrollet555 skrev 2007-11-02 16:40:16 följande:
    PikkuEnkeli måste man byta hela växellådan då??
    Nej, måste måste man inte alltid. Det beror på hur fräscht allt i lådan är. Men det kan räcka med att bara byta synkringar.
  • Pikku Enkeli
    mumintrollet555 skrev 2007-11-02 16:40:16 följande:
    PikkuEnkeli måste man byta hela växellådan då??
    Nej, måste måste man inte alltid. Det beror på hur fräscht allt i lådan är. Men det kan räcka med att bara byta synkringar.
  • Nette26

känner du till något om dessa lådor.
    jag hörde något om att man kommer åt femmans växel ut att dela lådan.

• Pikku Enkeli
    mumintrollet555 skrev 2007-11-02 16:44:17 följande:
    känner du till något om dessa lådor.jag hörde något om att man kommer åt femmans växel ut att dela lådan.
    Nej jag kan inget specifikt om SAABs lådor. Eller inte ens om växellådor alls egentligen, bara det att jag stött på precis samma problem med en växellåda jag haft.
  • Noctis

Du kan alltid ringa till auktoriserad bilfirma eller ännu hellre till SAAB och prata med dom och fråga om dom vet vad som kan vara fel eller om dom vill att du kommer in med bilen så att dom får göra en felsökning

• Nette26

Oki jag ska plocka bort gavlen till lådan i helgen och se hur de ser ut. saab är ju kända för sina växel lådor som krånglar.

• Noctis
    mumintrollet555 skrev 2007-11-02 16:48:17 följande:
    Oki jag ska plocka bort gavlen till lådan i helgen och se hur de ser ut. saab är ju kända för sina växel lådor som krånglar.
    Det är därför man håller sig till Volvo
  • krammamma

Bör vara bakre motorfästet som är kass. Hoppar backen ur vid accelaration? Isf är det bakre motorfästet.
    Annars kan det vara en synkring

Svar på tråden växellåda saab 9-5 aero????