• Tilcha

Lämna bort 6 månaders valp över natten??

Tror inte att det gör nån större skada.

Jag var hundvakt åt min systers hund under nyår en vecka. Vi va hemma hos en äldre vän å det var hundens första nyår.Hon va alltså ca 9-10 månader. Hon fick vara inne i huset med en äldre hund å en valp medans vi tittade på fyrverkerierna. Men när vi skulle gå in igen så upptäckte vi att ytterdörren var öppen å syrrans hund saknades. Hon hade sprungit rakt ut i mörka skogen å va spårlöst borta. Vi letade som galningar å tårarna bara spruta på mig. Gick omkring hela natten tills jag gav upp vid 7 på morgonen. Vi ringde givetvis polisen redan när vi märkte att hon hade rymt.
    Lyckades somna tillslut men blev väckt kl 9 av telefonen. Då va d polisen som sa att hunden fanns hos en granne till dem vi va hos. Hon hade krafsat på deras ytterdörr.
    Fick tillbaka henne å hon sov hela nyårsdagen. Dagen efter d va vi ute å gick å hon hade en energi utan dess like eftersom hon sov en hel dag. Så dagen därpå tänkte jag att hon skulle få springa av sig på syrrans ex tomt innan promenaden. Vi kastade pinnar å hon kuta som sjutton ända till hon sprang in under altanen och slog huvudet i en balk så hon blev helt intryckt över ögat och blödde näsblod. Som tur va hade jag nyckel till villan så jag sprang in å ringde veterinären å vi fick komma in akut. Sen följde tre dygn med tre olika ögondroppar var fjärde timme.
    Ja iaf så blev hon ju sig själv igen och hon älskar mig fortfarande. MEn jag tänker aldrig mer vara hundvakt så länge.

Såå jag tror inte att din vovve blir skadad på nåt sätt av en natt hos farmor å farfar. Med tanke på vad syrrans stackars hund fick gå igenom å hon e helt ok fortfarande. =)

Svar på tråden Lämna bort 6 månaders valp över natten??