Inlägg från: sladdmiraklet |Visa alla inlägg
  • sladdmiraklet

skoltrött

min dotter ligger efter i MA FY KE. hon har problem med konsentrationen och vägrar låta oss hjälpa henne med läxorna. har kontaktat skolan om att hon ska få extra hjälp med matten men fick till svar att det inte finns sån hjälp utan att det ligger hos henne och föräldrarna..
    likaså vill hon sluta med språk(spanska) har insett att det är för svårt.. men tro inte att hon får byta inte, nä det måste finnas särskilda skäl för att få sluta..
    hon vill byta till eng-sv men den gruppen skulle hållas så liten som möjligt.

hon e bara 13 år och går i sjuan
    nu börjar det stå väldigt mycket om hennes skola i tidningarna ang mobbing osv..
    kan man kräva av skolan att dom sätter in extra resurser ang. matte????

• sladdmiraklet

vi ska ha möte nästa v. med hennes nu mentor får en ny efter jullovet.

sen har hon nästan 5km till skolan så hon har skolbuss att passa med.. vi har en bekant som är villig att ställa upp 1dag/v. och lära henne matten osv. pensionerad lärare. hoppas det hjälper..

hennes mentor tror hon har en låsning bara el. konsentrations bekymmer...

• sladdmiraklet

har provat det som beverly skriver ovan på engelskan och det har funkat jättebra, en sporre liksom för henne..
    men min sambo tycker att hon ska kunna anstränga sig mera utan att få pengar för det..

så vi har olika åsikter om detta..
    ska tala om för henne att hon kan välja språk på gymnasiet istället.. tack!!

• sladdmiraklet

han har gått med på att prova.. 5okr-G,100kr-VG,2ookr-MVG.
    hon har ett engelska prova idag hoppas det går bra för henne...

• sladdmiraklet

på måndag ska vi ha möte med läraren.. hoppas det ger nåt

• sladdmiraklet

då får det bli dyrt för det kan vara värt det i slutändan...

• sladdmiraklet

nu gäller det i dom ämnena som hon har problem med.

• sladdmiraklet

idag var vi på mötet och det funkar verkligen inte bra i skolan..
    min tjej är väldigt intresserad av datorer så jag frågade om det inte fanns dataprogram i matte, jo visst säger läraren..
    www.webbmatte.se
    satt nu i kväll med henne och kollade in denna sida, kom överrens om att hon ska sitta här varje dag en liten stund. inte vecka ut och v in.

sen ska vi kontakta läkare för att kunna göra en dyslexi test..

• sladdmiraklet

min tjej fick ett G igår på geografin. fick ta det muntligt. värt 50spänn..
    Hon har fått data förbud tills hon börjar visa lite intresse av att läsa på läxorna och till proven..

imorgon har hon matte,kemi och eng prov.. går nog inget vidare för henne för vi ska på begravning på em..

• sladdmiraklet

ims67

dom säger att det det kvittar men det lyser om dom när dom gör bra resultat....
    min tjej fick 15p och för att få godkännt 25p men jag berömde henne endå för hon fick inte 0p och det var det viktigaste.
    (matte)

snart lov så dom kan få slappna av ett litet tag nu...

kram & god jul på er och era barn...

• sladdmiraklet

ims67:
    har du kollat in på webbmatten??

• sladdmiraklet

precis som det låter. matte på datorn. min tjej har provat den och hon tycker den e ok.. www.webbmatte.se högstadie matte och A matte.. det som lärarna använder sig av, som nu har blivit tillgänglig för alla...

• sladdmiraklet

visst e det värt det och jag tror vi får igen det av våra barn när dom blir äldre och har riktigt bra arbete, (inte genom att få tillbaka pengarna) utan i uppskattning...

• sladdmiraklet

det var åt det hållet jag menade. jag kanske behöver skola om mig hahaha..

god jul

• sladdmiraklet

vad tror du vi gör då

Svar på tråden skoltrött