• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Twixie

Mollan - Japp, att du inte förstått det... Stackars Alma

Elisabeth - GRATTIS! Vad roligt! Hellre lite sämre lön med roligt arbete än hög lön med dötrist arbete tycker jag! Blir det där i närheten av Benjamins dagis?

Förut var tandborstningen stora händelsen på kvällen och morgonen (och i övrigt när man ville få honom glad ). Men nu är tand på G igen så då är det inte alls populärt, men det får vara då. Hellre lägga ned det (inte helt men kanske inte vara lika hård på borstningen) för en tid så att det fortsätter vara roligt än traggla med det nu och han inte tycker om det mer...

*Stolt* Melvin är inte rädd för dammsugaren längre  Så skönt. Eller han är fortfarande liiite rädd när den är på och vill snabbt som tusan upp i famnen men i famnen är ahn trygg nog att skälla ut den. Förut kunde han inte ens se dammsugaren utan att bli livrädd, nu dammsuger han här hemma, klättrar upp på den och sitter på den och gör brumljud Skönt att man iaf inte behöver ta ut honom varje gång man ska göra försök till att dammsuga!

Undrar hur de kommer bli som treåringar då de redan nu visar stoooora tecken på egenvilja. Kan inte låta bli att tycka att det ändå är lite gulligt när M lägger huvudet i händerna när han gråter och tittar fram mellan fingrarna Gulligt nu, kanske inte lika gulligt när det pågått i tre år . Igår fick han tokutbrott på att han inte fick ha ned toaborsten i vattnet... Grät hejdlöst i säkert fem minuter... *elak mamma som inte låter honom skura väggarna med toaborste*

• Elisabethjz

Sabina: usch för att vara sjuk igen

Twixie: Har tänkta samma tanke många gånger angåene egen vilja!!

• Svirroo

Vi hade 10 minuters gråt när Leo inte fick fortsätta att dra i kabeln som går till modemet.... hehe elak mamma här med. Ligger ner på golvet och slår egna huvudet extra i golvet eftersom det är så synd om honom.

• Twixie
    Svirroo skrev 2007-11-13 14:45:12 följande:
    Vi hade 10 minuters gråt när Leo inte fick fortsätta att dra i kabeln som går till modemet.... hehe elak mamma här med. Ligger ner på golvet och slår egna huvudet extra i golvet eftersom det är så synd om honom.
    Undrar vad de får allt ifrån? Nu vet jag ju inte hur ni andra bråkar hemma   Men hur många vuxna lägger sig ned på golvet och bankar huvudet i golvet av ilska över att inte få sin vilja igenom (Okej, att man skulle vilja ibland men det är en annan sak)? Ibland undrar man om det inte är medfött beteende att slänga sig på golvet eller vad som står nära och gömma ansiktet när man är "ledsen" (iaf för M är det inte allllltid äkta tårar...)
  • Smurfan 81

Här kläms det oftast fram en tår. Igår fick han inte dra i gardinen (stackars barn) och då var det bara att slänga sig på golvet och grina. Imorse fick han inte leka med toaborsten (hemska mamma) men då nöjde vi oss med att bara skrika lite för sen skulle vi duscha och då blev allt bra igen! Fast sen ska ju mamma torka en när man har duschat så jag hamnar väl på noll igen...

Kevin hade en kompis här imorse och lekte så det blev lite sen eftermiddagslur, la honom 20 i 1. 10 i 2 hör jag ett liltet knyst och tänker tyst för mig själv *faan*... Men sen sa han inget mer så jag gick inte in. Ungen sov till halv 4!!! Då hann jag vila lite på soffan också såååååå skönt!!!

Appropå vila... NU måste ju Marfa vara inne på BB i alla fall! Nån som hört något från henne?

• Twixie
    Smurfan 81 skrev 2007-11-13 16:01:04 följande:
    Här kläms det oftast fram en tår. Igår fick han inte dra i gardinen (stackars barn) och då var det bara att slänga sig på golvet och grina. Imorse fick han inte leka med toaborsten (hemska mamma) men då nöjde vi oss med att bara skrika lite för sen skulle vi duscha och då blev allt bra igen! Fast sen ska ju mamma torka en när man har duschat så jag hamnar väl på noll igen... Kevin hade en kompis här imorse och lekte så det blev lite sen eftermiddagslur, la honom 20 i 1. 10 i 2 hör jag ett liltet knyst och tänker tyst för mig själv *faan*... Men sen sa han inget mer så jag gick inte in. Ungen sov till halv 4!!! Då hann jag vila lite på soffan också såååååå skönt!!!Appropå vila... NU måste ju Marfa vara inne på BB i alla fall! Nån som hört något från henne?
    Visst ligger man allt som oftast på minuskonto numer känns det som... Får inte leka med maten (alltså slänga den runt i köket och på golvet), får inte leka badanka med toaborste, får inte gå ut i snöstorm i bara blöja eller ringa på hos grannarna kl 6 en helgmorgon eller inte få äta upp hela burken med Canoderm (Hur nu den kan vara god? Melvin blev störtförbannad på mig för att han inte fick slicka i sig all kräm han fick på händern och överallt på kroppen... Det är ju inte ens gott!!!) Tur att man har badet och lite annat som gör att man kan krypa upp till plus iaf lite.  
  • milimina

grattis elisabeth!!

hoppas det snart är dags att gratulera marfa också

själv vill jag strypa kattfan, och så är jag irriterad på att en overall jag köpte beg inte alls var i 80 som annonsen sa utan 74 så vi är utan ändå. jag köpte en hm tidigare i höstas men den är för kort i benen

• Smurfan 81
    mollan nu skrev 2007-11-13 16:32:03 följande:
    marfa var inloggad för 35 min sen ser man i loggen
    Asch då...
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006