Inlägg från: Svirroo |Visa alla inlägg
  • Svirroo

    Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

    Angel: Då kan ni passa på att ha en massa kalas när han har en massa tid att fixa

    Kul att allas inskolningar går bra. Våran börjar 29/1. Första dagen 9:30 -12:00 sen 9.14:00 och sedan två fulla dagar. Sen ska det vara klart... kommer bli intressant!

  • Svirroo
    Angel80 skrev 2008-01-18 12:22:32 följande:
    Twixie - tack, många verkligen superbra tips. Själv tuggar jag nikotintuggummi, överdoserar kaffe, tuggar morötter och granny smithäpplen så att jag snart kräks. Men limeklyftor var ju ett bra tips, och mörk choklad brukar jag käka när jag har som värst godissug. Hårda sockerfria halstabletter ska jag inhandla. Nu ska jag nog klara någon timme till. 18 dagar nu utan cigg.
    Håll ut skitbra att du har klarat så pass!!!! Mineralvatten naturell med frusna jordgubbar, limeklyftor, aplesinskivor, frusna hallon är också gott. Kanel och äppelte med lite skummad mjölk och lite kanel på.
  • Svirroo
    Angel80 skrev 2008-01-18 12:44:40 följande:
    Åh massa bra tips tjejer, nu ska jag ut och handla lite på stan, sen hem och packa inför morgondagen. Gud så roligt och skönt det ska bli att få komma iväg några dagar. Ha det riktigt gött alla så hörs vi om några dagar. Kram på er.
    Ha en bra resa!!!
  • Svirroo
    Lite förslag med datum för utekväll/öl:

    2 feb
    Twixie
    Angel
    Anke(med reservation)
    Svirroo

    16 feb
    Twixie
    Anke
    Svirroo

    1 mars
    Twixie
    Anke

    8 mars
    Twixie
    Anke
  • Svirroo
    sabina82 skrev 2008-01-22 21:15:56 följande:
    smurfan: ja jag hoppas att det håller i sig, nu sover han visserligen igen. har sovit sen 19.30 här i soffan. känns tryggast att ha honom nära nu.
    Vi gav blåbärssoppa på sked det funkade bra...
  • Svirroo

    Här dansas det inte men pysslas mycket med lego

    Angel: Misstänker att Leo kan ha klängtendes också när han ska lämnas. Ska bli spännande nästa vecka med 4 dagars inskolning. Hoppas det kommer funka...


    Klippte (eller försökte i alla fall) Leo i helgen. Det blev sådär. Luggen för kort och inte speciellt jämt han har så mycket hår så de´t var skitsvårt. Funderar på att knata förbi någon frisör för att snygga till honom.

  • Svirroo

    Skulle oxå bara klippa lite.... men det blir inte alltid som man tänkt sig! Gillar Leo's långa vilda hår.

  • Svirroo
    Twixie skrev 2008-01-23 11:58:00 följande:
    Alma - Men vissa saker "måste" man ju göra även om de inte är på humör, som t.ex. att byta blöja. De brukar ju sällan må bättre av att gå i samma blöja. En kollega hade likadant vid dagisstart för hennes dotter (alltså att inskolningen gick bra men sedna kom bakslag) så i två veckor hämtade hon strax efter lunch men långsam upptrappning till 15. Sedan dess har det gått suveränt på dagis. M har gråtit när Anders lämnat honom men fröknarna har sedan ringt efter någon halvtimme och sagt att han blev på bra humör igen strax efter Anders gått och när han fått komma in i lekrummet Skönt att de ringer och berättar såna saker i början! Idag är tredje dagen och första dagen jag hämtar. Känns lite sådär att hämta vid 15:30 när M har varit nästan sist (en tjej till har varit kvar!) mån + tis och då har ändå Anders hämtat vid 14:30! Vad gör folk på dagarna . Inte för att det blir långa dagar för M så men så sent tycker jag inte att vi hämtar honom att han är sist kvar på sin avdelning. Igår var han först också in och då lämnade han vid 08:20... Det är bara ett barn där också som går 25 h/vecka också. Ni som är mer hemma på Facebook än en nyreg "Poke" - vad är det?
    Twixie: Tycker inte att det låter som långa dagar. Men försök att tänka att han får mer uppmärksamhet av fröknarna när han är där själv
  • Svirroo

    Vi har en knapp för snabbtvätt på våran maskin som man kan välja. Har funkat på alla program som jag har valt hittils. Då tar tvätten max en timma... brukar alltid köra den om jag kommer ihåg. Lite synd att man måste välja den varje gång dock.

  • Svirroo

    Nanis: GRATTIS till platsen! Förstår att du har ågren. Vi fick dagis som ligger ganska långt bort som vi kommer ta nu och sen stå på kö till närmare. Skönt i längden tror jag att slippa krångel vid lämnande. Men det är ju jobbigt att bryta upp barnet från an plats som dom gillar... Det var det som verkade krångligt med dagmamma att man ska lämna till andra när dom är sjuka eller har semester.

  • Svirroo
    Smurfan 81 skrev 2008-01-24 18:02:08 följande:
    Hmm... ja, jag var öppen 6 cm när jag kom in, 2 timmar senare var jag fullt öppen och efter ytterligare 3 timmar kom Kevin. Därför känner jag att när det väl sätter igång kan det finnas en risk att det går väldigt snabbt...
    Spännande smurfan, känns som det kan bli bebbe vilken dag som helst nu! Har ni nära till barnvakt för Kevin? En sak som oroar mig lite om det kommer gå snabbt!
  • Svirroo

    Fy vad svårt... hinner du titta en gång till på dagiset imorgon? Vad kort tid ni får på er! Här får man en vecka innan man måste svara.

  • Svirroo

    Vad ger ni till frukost? Leo är fortfarande inne i frukostsvacka. Kommer ju gå 9-15 på dagis så då är det lunch först 11.00 känner att han behöver en ordentlig frukost innan. Han är heltokig i sushi idag kalasade han i sig 9 bitar och misosoppa.

  • Svirroo
    mollan nu skrev 2008-01-26 23:22:03 följande:
    Svirro: Alma äter inte mycket till frukost hon heller, men vi serverar: smörgås, ägg, yoghurt/kräm och en skinkbit. Hon brukar ta mågra skedar yoghurt, bita i ägget och slicka bort smöret från mackan...På hennes dagis äter dom frukt vid 10, det kanske dom kommer göra leos dagis oxå?Alma är rosslig som bara den och vaknar stup i kvarten. Nu har hon sovit i 3 timmar och jag har varit inne 7 gånger.... Stackars liten bara hostar och hostar, vaknar och sätter sig upp och verkar panikslagen. Känns kanske som hon inte kan andas. Dagisbaciller är inte att leka med!
    Piper det i lungorna också... kan det vara RS? Stackars Alma och er, här har vi också haft mycket sjuka men mest Patrik. Har haft magis (jag o P) och rejäl förkylning (P) men Leo har varit pigg. Ser inte fram emot dagisbaciellerna. Har röjt i huset idag som helt har förfallit dessa dagar med mitt illamående och foglossning också.

    Almas frukostar låter ganska lika Leo's dock är han tokig i yoghurt men annars äts det mest smör och pålägg från mackan.
  • Svirroo
    mollan nu skrev 2008-01-26 23:56:43 följande:
    Nja, det tjockar bara på sig i halsen på henne när hon ligger ner. Dagtid märks det inte ens att hon har slem i halsen förutom om hon gråter. Det kom i går och jag hoppas det går över snarast bums.Jobbigt med magsjuka men tur att Leo klarat sig! Och jag förstår inte att du orkar med barn, hus och magsjuka när du e gravid. Jag hade kräkits bara av tanken om jag var gravid
    Jo det är skitjobbogt särskilt med hemsk foglossning, men man har ju inget val Bara 2 månader kvar som tur är. Ska bli spännande med inskolningen nästa vecka. När blir ni Hägerstensbor då?
  • Svirroo
    Smurfan 81 skrev 2008-01-29 20:00:55 följande:
    Idag har Kevin ätit:Lite välling imorse (kanske 50 ml)Några munnar smoothie3 äppelbitarNågra tuggor crepes1 glas mjölk1 glas äppeljuice Max 10 ml välling på kvällenDe senaste dagarna har sett ungefär likadana ut... Imorgon tänkte jag han skulle få gå på dagis för han är pigg (och det är INTE mamma och pappa som blivit superförkylda!) och hostar mycket mindre, men jag är lite orolig över han ätit så lite de senaste dagarna. Hur ska han orka? De brukar ju justera det där själv, men det är skillad på att gå hemma och busa på dagis...
    Tror du inte att han blir hungrigare och äter mer på dagis? Kanske roligare att äta med dom andra barnen också?

    Idag har vi haft första inskolningsdagen. Gick ok men Leo är en sådan som spanar in läget först så han satt en bra stund i mitt knä innan han började upptäcka saker själv. Sen blev det 100 ggr åka rutchkana och upptäcka miljön. Dock inte så intresserad av dom andra barnen idag. Åt som en häst till lunch och när han kom hem vräkte han i sig 9 köttbullar. Tror han kommer protestera när han blir lämnad. Blev riktigt arg när det var hemgång och jag gick på toa...
  • Svirroo

    Pesco: Stackars Robin vad länge han har haft gips. Hur tar han det? Usch vilket jobbigt sjukbesök, är också ganska blödig när det gäller Leo. Dom kan ju inte säga ifrån själva.

    Butter-Kakan: Skönt att det löste sig med inskolningen jobbigt att få ihop allt så det funkar!

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006