• missis

hela familje ont i munnen!!! vad är detta????????????

hej! för ca: 2,5 vecka sedan fick sonen jätteont i tungan o munnen o kunde inte äta, han hade så ont att han bara grät av smärta, jag uppsökte då vårdcentralen o fick endast träffa en sköterska. hon skulle ta ett streptokocker prov men lyckades inte så hon skickade hem oss o sa att det kanske är höstblåsor o det drabbar bara barn.( vi fick alltså ingen hjälp)
     samma kväll fick även maken rejält ont i tungan, det brände som eld o han kunde nästan inte äta, tungan var lite röd o man kunde ana små små vita prickat men det syntes inte mycket, men kändes dessstå värre!!

nu är maken bra i munnen men sonen har fått tillbaka detta obehag på nytt o för 4 dagar sedan fick även jag det o det blir bara värre o värre för mig, det bräns som eld o jag kan knappt äta o känner ingen smak av nånting. det gör så ont att jag bara vill skrika!!!!!!! men det syns inte mycket, men känns desstå värre!!!!!!!

är det någon som känner igen detta????

• Svar på tråden hela familje ont i munnen!!! vad är detta????????????
  • missis
    CloudBerry skrev 2007-11-04 11:12:22 följande:
    Något i vattnet?
    näe då skulle ju fler som bor här åxå fått detta,,,,,,, usch vill bara bli av med detta nu... Gråter
  • crash and burn

låter ut som shalakansfeber?

• Prisssan

Har ni varit hos doktorn?

Lycka är ett val..
  • Pingulina

geografisk tunga? Kolla på google

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Teskedsmamman

Höstblåsor... visst kan vuxna få det också men det är inte så vanligt, men det är lika sällsynt att man får om det igen vid samma tillfälle...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • missis

men vi har ingen feber. jag var på vårdcentralen med sonen men vi fick bara träffa en skjöterska o hon skulle ta streptockockertest men kunde inte ta det på sonen så hon skickade hem oss. blä,, jag är så less på dt här det gör såååå frucktansvärt ont!!!! o verkar inte  vilja bli bättre snarare värre

• en glad

Ring sjukvårdsupplysningen - de kanske har något klokt att säga!

• linjes

Eftersom det går runt i familjen så är det ju bäst att gå till vårdcentralen allihopa o ta prover o få antibiotika....

• Prisssan

Gå dit igen, kräv att de ska göra något och kolla hela familjen. Så här kan ni inte gå runt ju.

missis skrev 2007-11-04 11:44:55 följande:
    men vi har ingen feber. jag var på vårdcentralen med sonen men vi fick bara träffa en skjöterska o hon skulle ta streptockockertest men kunde inte ta det på sonen så hon skickade hem oss. blä,, jag är så less på dt här det gör såååå frucktansvärt ont!!!! o verkar inte  vilja bli bättre snarare värre
    Lycka är ett val..
Svar på tråden hela familje ont i munnen!!! vad är detta????????????