Inlägg från: Anonym (Vill ju!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vill ju!)

Hjälp oss få tillbaka glöden!

Min man och jag har varit tillsammans i snart 8 år. Vi har en dotter på 2 år.

Vi älskar och respekterar varandra och har ett helt okej förhållande. Men det känns ändå som det är så mycket som saknas!

All glöd är borta. Vi har knappt sex längre. När vi har det är det nästan alltid på min mans initiativ. Jag vill verkligen vilja, men när jag väl går och lägger mig är jag så trött så sex är inte det första på min önskelista direkt. Vi kramas mycket, men vi är båda överens om att sex är en viktig ingrediens i förhållandet.

Jag tycker att allt (inte bara sexlivet) bara är en massa måsten. Lämna på dagis, handla, städa, laga mat, så gräsmatta, måla huset, betala räkningar, gå ut med hunden, tvätta, byta glödlampa Ja, ni förstår, allt det här vardagliga som man inte kommer ifrån, men som jag nu känner äter upp vårt äktenskap!! Vi pratar nästan aldrig om nåt annat än våra jobb och dotterns dagis och så allt vi MÅSTE (men inte vill) göra.

Hur ska vi göra för att vardagen inte ska kännas så fruktansvärt grå hela tiden? Vi vill ju verkligen vara med varandra och vi vill att det ska fungera.

• Svar på tråden Hjälp oss få tillbaka glöden!
  • Anonym (Vill ju!)

sagogrynet - Det dumma är att när vi gör såna saker (går ut och käkar t ex, har barnvakt) så blir det oftast så stor grej av det. Att NU ska allt vara jättebra liksom, nu ska vi ha värsta pangsexet, medan det i egentligen ju är så att vi fortfarande är lika trötta. Det känns som våra problem just nu är lite större än att det räcker med gulliga lappar, tyvärr. Vi anstränger oss på helgerna och gör romantiska middagar osv, men det blir ju ändå att vi sitter och pratar om staketet som måste målas

• Anonym (Vill ju!)

Morgonsex saknar vi nåt enormt för det hade vi "jämt" innan dottern föddes. Nu har vi henne mellan oss varje morgon när vi vaknar...

Jag tror också på det där med att ha sex oftare, för då vill man ha det ännu oftare. Jag vet att det funkar så för oss, men det är ju det att få till det som är problemet. Eftersom jag inte är speciellt sugen är det svårt att få till snabbisar eftersom jag behöver en rätt lång startsträcka...

Vi lämnar ofta bort dottern över en natt, men ingen av oss vill resa på en längre tripp utan henne.

Vi är nog rätt duktiga på att ha roligt på varsitt håll och vårda våra egna intressen, vi tränar båda två t ex. Vi mår ju bra av det, men samtidigt ökar det på vardagsstressen också.

Sen handlar ju inte allt om sex. Det känns som ALLT bara är så himla tråkigt jämt

• Anonym (Vill ju!)

Anonym resa - Jo, det stämmer nog att det är "livsglöden" som falnat, men det är ju illa nog

• Anonym (Vill ju!)

Ni har sagt så mycket kloka saker. Just nu känns det bara som vi inte orkar ta tag i nånting. Jag vill ha spänning och romantik i mitt liv och verkligheten är bara grå vardag. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra... Det kanske är så här livet är? Jag kanske klagar i onödan? Alla andra kanske har det likadant? Vi har det ju rätt bra, men ibland får jag en känsla av att vi är två gamla kompisar som lever ihop.

Jag skulle gärna resa bort ett tag, men min man tycker ofta att det kostar för mycket

• Anonym (Vill ju!)

Sista anonym, tycker du familjeterapi ger något?

• Anonym (Vill ju!)

peez - jättebra tips, verkligen Det där med ljudbok har jag aldrig tänkt på, lätt jättemysigt!

anonym (s) - njae, så dåligt känns det inte som vi har det, som tur är. 

Svar på tråden Hjälp oss få tillbaka glöden!