• pija

Vuxenvälling till barn?

Satt med nya Vi Föräldrar tidningen idag och läste i en frågespalt om att ge vuxenvälling till barn. Där står det att barnvälling passar bättre tills barnen börjat äta vanlig vuxenmat runtomkring 1-2 årsåldern. Menar de att man sen kan/ska ge vuxenvälling för bästa resultat? Min lille gosse har alltid varit väldigt liten i maten men dricker i alla fall välling, tror ni jag ska börja med vuxenvälling nu då? Han är snart 2 år.

• Svar på tråden Vuxenvälling till barn?
  • pija

Finns det nån här som ger vuxenvälling? Funderar på om min son kanske blir mättare på den? Det är så svårt när man har en liten "matvägrare", man vill ju att det de får i sig verkligen gör nån nytta då.

• pija

Oj! Vad snopen jag blev när jag tittade in här igen, många kloka svar och tusen tack för ditt svar Sara Ask (barndietisten). Jag hade önskat att ni hade mycket större plats i VF, matfrågor är ju nåt som rör och berör och ställer till lite titt som tätt för småbarnsföräldrar. Familjeliv är verkligen fantastisk! Jag köpte i dagarna sempers välling från 1 1/2 år och min gosse verkar älska den, det är så skönt att nåt funkar. (vad gäller maten) Tack!

Svar på tråden Vuxenvälling till barn?