• Knasiga morsan

Hur blir hankatten efter kastrering???

Skulle verkligen behöva lite svar och lite historia från hur er hankatt blev när ni kastrerade honom. Blev han lugn? Som innan? Hur?

Min hankatt är nämligen helt hopplös.. Han är så vild så jag vet inte hur jag ska kunna beskriva det. Något går sönder varje dag. Idag var det en lampa i fönstret.. Och han är inte kastrerad, och undrar ju då om det skulle hjälpa att kastrera honom, om han blir lugnare då..?

Samt - hur mycket betalade ni?

• Svar på tråden Hur blir hankatten efter kastrering???
  • Snuttan87

jag kastrerade min hankatt för två veckor sedan. tycker inte han har förändrats så mkt. men han har alltid varit lugn. han äter lite mer nu än förut bara. och sover väldigt mkt men som sagt det gjorde han innan också. men nu vet jag ju inte hur gammal din hankatt r min är två år så han har ju kommit ifrån det där kattungerejset.
    jag betalade 450 för en kastrering

• JooCee

Min kisse är lugn som en filbunke efter att vi klippte bollarna på han.. fet har han blivit oxå.. kommer ej ihåg hur mkt de kostade tyvärr..

• Ayya

Kan säga att det inte lugnande min hankatt ett dugg, snarare tvärtom, han blev som en kattunge igen... La på sig lite vikt men fortsatte härja vilt!

• zsandora

Kommer inte ihåg vad de kosta, hade två herrar ja kastrera. Bäge två vart betydligt lugnare än innan. Även övriga katter i släkten har blivit lugnare, och lite snällare =)

• Knasiga morsan

Mm min hankatt är snart 1 år tror jag.. Lite under det kanske men redan väldigt stor! och äter väldigt mycket mat, och det där med maten visste jag sedan innan att dom kommer ju att lägga på sig.. Jobbigt då han äter väldigt mycket redan nu..

Så det är ju det problemet med att han är så vild av sig.. Inte alls roligt när allt bara går sönder...

• Birgitta2

Jag tyckte nog att det blev lite lugnare. Men det beror ju på att hormonerna som stressar upp dom försvinner. Men det kan ta 14 dgr-3 veckor. Och att de lägger på sig blir ju liksom automatiskt för de katter som inte ränner runt lika mycket som förr, och då rekommenderar jag lightfoder och att inte ha mat framme jämt. Då har man svårt att kontrollera intaget. Jag minns inte hur mycket han fick men den dagsranson som står på säcken fick han under ett dygn. Och sen fick det vara tomt i matskålen emellanåt.

Jag betalade 350 kr för den ena katten, och 500 för den andra. På samma djursjukhus. Och med två månaders mellanrum. Fattade aldrig varför.

• Majsan70

Han blev sitt vanliga trevliga jag igen. Slutade att skrika o pinka överallt.

• Majsan70

OH! Glömde ta med vad det kostade. Tror jag betalade runt 7-900 kornor eftersom jag ville ha honom xtra uppvätskad innan sövningen. Annars kostade det 400 kronor om jag inte minns fel.

• Knasiga morsan

Mm för Scott är ju inte sådan hankatt som kissar inne eller som skriker eller så. Jag ser ju att han är könsmogen men han är ju mer vild än tam den katten. Jättejobbigt för vi vet inte vad vi ska göra med honom..

• Birgitta2
    Knasiga morsan skrev 2007-11-05 15:18:36 följande:
    Mm för Scott är ju inte sådan hankatt som kissar inne eller som skriker eller så. Jag ser ju att han är könsmogen men han är ju mer vild än tam den katten. Jättejobbigt för vi vet inte vad vi ska göra med honom..
    Hur "ser" du att han är könsmogen? Könsmognaden brukar kännas främst på att urinen stinker nåt vedervärdigt. Vissa katter markerar också genom att spruta urin på möbler och tapeter. Andra kissar bara i ett hörn. Eller t o m alltid i lådan. Men gemensamt: det stinker.
Svar på tråden Hur blir hankatten efter kastrering???