• johannaringer

Sagan om Isfolket som ljudbok?

Heej!

Jag undrar om Sagan om Isfolket finns som ljudbok? Min man hävdar att han har hört att bok 1-15 finns inlästa, men jag kan inte hitta det någonstans

Någon som vet?

• Svar på tråden Sagan om Isfolket som ljudbok?
  • Kaxmaja

Åhhhh de skulle vara sååå bra men jag har inte hört något om de

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Marvinna

Det kan ju tänkas att de finns som talbok? Har inte hört något om att de skall finnas som ljudbok...

• johannaringer

Hmmm.. hur får man tag på talböcker då? Finns det något förlag man vänder sig till? Min man är dyslektiker, så han har "rätt" till att låna talböcker på ex. biblioteket.

• Kaxmaja
    johannaringer skrev 2007-11-05 19:54:06 följande:
    Hmmm.. hur får man tag på talböcker då? Finns det något förlag man vänder sig till? Min man är dyslektiker, så han har "rätt" till att låna talböcker på ex. biblioteket.
    Alla har väll rätt att låna talböcker. Jag lyssnar nästan bara på talböcker. Då jag bor utomlands och de är lättare att köpa och ladda hem talbøcker än att beståalla "riktiga" böcker
    Jag brukar köpa på http://www.ljudboken.se/
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Marvinna

Hör med biblioteket. De är duktiga på att hitta även de knepigaste böckerna. Även bokhandeln kan vara duktiga på att leta =)

• Marvinna

Nej, på biblioteket måste du ha läshandikapp för att få låna en talbok.

Kaxmaja skrev 2007-11-05 19:57:28 följande:
    Alla har väll rätt att låna talböcker. Jag lyssnar nästan bara på talböcker. Då jag bor utomlands och de är lättare att köpa och ladda hem talbøcker än att beståalla "riktiga" böckerJag brukar köpa på www.ljudboken.se/
  • johannaringer

VEt att biblioteket inte har de "riktiga" böckerna i alla fall, det anses inte vara tillräckligt "fin" litteratur tror jag...
    Lite magstarkt för bibliotikarierna kanske, hehe

Marvinna skrev 2007-11-05 19:58:17 följande:
    Hör med biblioteket. De är duktiga på att hitta även de knepigaste böckerna. Även bokhandeln kan vara duktiga på att leta =)
    Det är skillnad på talbok (för ex. synskadade) och ljudbok (för oss "vanliga"). En talbok är enbart för de som har ett funktionshinder. Exempelvis så kan du utan funktionshinder inte beställa tidningen som taltidning, utan då måste du vara exempelvis dyslektiker, synskadad etc.

men jag ska kolla på hemsidan!
    Kaxmaja skrev 2007-11-05 19:57:28 följande:
    Alla har väll rätt att låna talböcker. Jag lyssnar nästan bara på talböcker. Då jag bor utomlands och de är lättare att köpa och ladda hem talbøcker än att beståalla "riktiga" böckerJag brukar köpa på www.ljudboken.se/
  • Kaxmaja
    Marvinna skrev 2007-11-05 19:59:55 följande:
    Nej, på biblioteket måste du ha läshandikapp för att få låna en talbok.
    va är de sant. De  behövde man inte förut ju. Men de var en del år sedan jag bodde i Sverige och lånade ljudböcker oxå
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Majsan70

CD böcker går utmärkt att låna på Bibblan. Talböcker är en anna sak. Heter nåt annat med osm jag inte kommerpå just nu.

Har letat som sjutton både här o där efter Isfolket på CD, men kan inte hitta.

• Kakan83
    johannaringer skrev 2007-11-05 20:02:10 följande:
    VEt att biblioteket inte har de "riktiga" böckerna i alla fall, det anses inte vara tillräckligt "fin" litteratur tror jag... Lite magstarkt för bibliotikarierna kanske, hehe
    Visst är det löjligt! Var på bibblan här om dagen för att låna De svarta riddarna, men då sa biblotikarien att Margit Sandemo inte ansågs vara en seriös författare. Löjligt ju! Hon är ändå nordens mest sålda författarinna.
    Oliver ab imo pectore
Svar på tråden Sagan om Isfolket som ljudbok?