Inlägg från: FruSascha |Visa alla inlägg
  • FruSascha

Jäkla spekulant!!!!!

Jag blir så förb..... Ska sälja min lägenhet och det har budats som tusan speciellt en kille som bjöd som en tok, och han bjöd 1.330.000 och höjde och höll på. Ja sen ringde mäklaren och sa att de andra spekulanterna lagt sig. Jaha då tror man ju att saken är biff. Detta var i fredags kväll.

Vad händer. Sen idag så ringer mäklaren och säger att köparen ångrat sig, han ville inte längre kännas vid sitt bud, och de andra har redan under helgen gått på nya visningar, och var ej längre intresserade. Så jag fick ett bud på 1.280.000 som den näste intresserade ville lägga, alltså 50.000 lägre. Kunde inte snubben hejdat sig innan han la bud som skrämde iväg de andra köparna, bara för han inte hade någon koll på sin ekonomi.. Fy satan vad jag är upprörd just nu.

Och jag vet att man inte är bunden av sitt bud, men han förstörde för mig att få ett bättre pris för nu har de andra hittat andra objekt.. Blä för såna idioter.

• Svar på tråden Jäkla spekulant!!!!!
  • FruSascha

Jo han har frågat alla som låg under honom men de har gått på nya visningar i helgen och budat på dem, så den som ännu är intresserad la 1280000. Hade killen kommit på det i fredags kväll att han inte hade råd så hade någon av de andra kanske sagt att de ville köpa för typ 1.300.000 i alla fall.

Jag håller med dig han var verkligen oseriös hade nog inte velat sälja till honom ändå.

• FruSascha

Soul: Nej jag håller med dig att folk ska få ges längre tid att fundera över sina bud, så slipper man detta, men för mig så är det så konstigt att man lägger ett bud som är högre än vad man verkligen vill betala. Det är som att bestämma tid med någon och sedan inte dyka upp, man förstör för den andre som kanske hade andra saker att göra istället för att vänta på den som aldrig dök upp.

Ros72: Hade han verkligen synpunkter på er konst? Trodde han den ingick i priset eller Konstiga typer det finns.

• FruSascha

jagär bäst: Jo du har väl rätt, man ska inte kinka om småsaker. Vad är 50.000 liksom, jag vet inte vad du tjänat men för mig är det 2 månadslöner så lite besviken känner man sig nog.

• FruSascha

Ja mäklaren har en stor roll när det gäller att sålla bort oseriösa tycker jag. ha ha hoppas gubben ångrar sig nu

• FruSascha

Jag är bäst: Ja där ser man Ska försöka att inte gräma mig över detta nu, men lite surt känns det. Tur att man inte får reda på vilka spekulanterna är. Tur för honom i alla fall

• FruSascha

ros72: Ja vad är det man säger: Snålheten bedrar visheten

• FruSascha

Dellelgarin: Nej det är sant ingen vet ju varför han hoppade av. Troligen var han impulsiv och drogs med i budgivningen utan att han satte sig ner och tänkte efter innan. För en del är det där som en drog. En del har sån tävlingsinstinkt att de bara ska vinna till varje pris, men sedan ångrar de sig.

Det är som ros72 säger, det som irriterar mig är att han inte kunde kommit på det tidigare. Normala människor sätter väl en gräns innan de påbörjar budgivning eller?

En sak till som irriterade mig var att han meddelande mäklaren TRE dagar senare (när mäklaren hunnit skriva ut alla papper och kontrakt och sånt), och dessutom är han så feg att han sänder ett SMS till mäklaren istället för att ringa. En sån kille skulle jag vilja skicka på uppfostringsanstalt...

• FruSascha

Ja det kan finnas fler anledningar tex att han kanske lagt vinnande bud på en annan lägenhet vad vet jag. Men fortfarande så är det pissdålig stil att säga det så långt efteråt. För då har ju de andra spekulanterna också hunnit hitta andra objekt eftersom de trodde han skulle köpa lägengheten. Så att han inte ville ha den och drog undan sitt bud är inte problemet, problemet är ju att han skrämt iväg de andra spekulanterna liksom.

Sånt händer enligt mäklaren men han sa att det inte var speciellt vanligt som tur är, så killen verkar vara ett undantagsfall. Vi får helt enkelt ha en ny budgivning och ny visning det är ju inte mer med det.

• FruSascha

eleena: Det är inte olagligt. En budgivare är inte buden av sitt bud förrän man skrivit på köpekontrakt.

• FruSascha

Ja jag kollade upp det när han drog undan sitt bud och tyvärr är det ju så att han inte är bunden.

• FruSascha

Å andra sida så gäller det både säljare och köpare. Och om man ser det från positiva sidan så är det ju för att folk ska kunna buda på flera objekt samtidigt. Och kanske priset har höjts tack vare att folk budar på flera dessutom. Det trissar ju upp buden också så det är ju inte bara negativt.

Svar på tråden Jäkla spekulant!!!!!