Inlägg från: ros72 |Visa alla inlägg
  • ros72

Jäkla spekulant!!!!!

Han känner nog inte till att man skall prata med sin bank och att man skall vara seriös. Seriös är han absolut inte.

Kan inte mäklaren fråga de andra som la sig också?

• ros72
    FruSascha skrev 2007-11-05 20:50:31 följande:
    Jo han har frågat alla som låg under honom men de har gått på nya visningar i helgen och budat på dem, så den som ännu är intresserad la 1280000. Hade killen kommit på det i fredags kväll att han inte hade råd så hade någon av de andra kanske sagt att de ville köpa för typ 1.300.000 i alla fall.Jag håller med dig han var verkligen oseriös hade nog inte velat sälja till honom ändå.
    Alla fall är det plåster på såren. Glöm honom - sådana borde man innan göra personuppgifter på.

Hade en sådan en i äldre upplaga i vår gamla bostad (en lägenhet) som tyckte att utgångspriset var för högt. Han hade anmärkningar över konsten vi hade över vardagsrumssoffan. Mäklaren som vi hade skrämde i väg honom med att vårt utgångspris var rimligt. Men det var någon som bjöd 60000 kr mer - det var en riktig jakt mellan seriösa spekulanter.
  • ros72
    FruSascha skrev 2007-11-05 21:14:06 följande:
    Soul: Nej jag håller med dig att folk ska få ges längre tid att fundera över sina bud, så slipper man detta, men för mig så är det så konstigt att man lägger ett bud som är högre än vad man verkligen vill betala. Det är som att bestämma tid med någon och sedan inte dyka upp, man förstör för den andre som kanske hade andra saker att göra istället för att vänta på den som aldrig dök upp.Ros72: Hade han verkligen synpunkter på er konst? Trodde han den ingick i priset eller Konstiga typer det finns.
    Ja, men den ingick inte i priset. Skulle kosta 2000 euro i gallerierna - ett kristet motiv vilket han inte gillade.

Han var konstig.

För lägenheten fick vi 760000.(år 2005). Den är idag värd 1 300 000kr. Det skulle han allt må. Men han fick den inte. Bra att man har en mäklare som byttar ut sådana typer.
  • ros72
    FruSascha skrev 2007-11-05 21:20:22 följande:
    Ja mäklaren har en stor roll när det gäller att sålla bort oseriösa tycker jag. ha ha hoppas gubben ångrar sig nu
    Han trodde säkert att han skulle göra en god affär efter 1999 års priser. Men tjii fick han.
  • ros72
    AnnaGBG skrev 2007-11-05 21:26:11 följande:
    Det behöver ju inte ha berott på att han inte hade lånelöfte, han kan ju ha ångrat sig ändå. Mäklarna kan nog inte göra så mycket för att stoppa sånt där...tyvärr.
    Men spekulanten borde haft lånlöfte samt förbereda sig på att sätta en gräns. Än att säga "hoppsan jag har inte råd." Det är det som irriterar ts.
  • ros72

Mäklaren skall inte leka polis du får och du får inte.

Men som spekulant skall man vara realistiskt vad man vill eller inte vill.

• ros72
    FruSascha skrev 2007-11-06 09:32:49 följande:
    Dellelgarin: Nej det är sant ingen vet ju varför han hoppade av. Troligen var han impulsiv och drogs med i budgivningen utan att han satte sig ner och tänkte efter innan. För en del är det där som en drog. En del har sån tävlingsinstinkt att de bara ska vinna till varje pris, men sedan ångrar de sig. Det är som ros72 säger, det som irriterar mig är att han inte kunde kommit på det tidigare. Normala människor sätter väl en gräns innan de påbörjar budgivning eller?En sak till som irriterade mig var att han meddelande mäklaren TRE dagar senare (när mäklaren hunnit skriva ut alla papper och kontrakt och sånt), och dessutom är han så feg att han sänder ett SMS till mäklaren istället för att ringa. En sån kille skulle jag vilja skicka på uppfostringsanstalt...
    Precis han borde ha vetat två grundläggande saker.

1. Hur högt han skulle gå och sätta sin ekonomiska gräns, som TS säger. Än att hans löjliga prestige gör så att han fortsätter ändå att bjuda.
    2. Om han verkligen ville ha bostaden.

Då hade han gjord alla en god tjänst. En att skrämma iväg spekulanter.
  • ros72
    dellelgarin skrev 2007-11-06 09:48:46 följande:
    Ja för det jag tänkte, han kan ha bjudit på flera samtidigt, eller fick ett erbjudande om något annat precis i sista sekund. Kan ju även vara något runt honom som hänt vilket gjorde detta köp otroligt olägligt.Det är så mycket man inte vet.När vi bjöd på vårat hus vart jag nästan förbannad på de som bjöd mot oss och sedan la sig, de trissade ju priset med flera 100 tusen, de kunde väl gett fan i att bjuda från början så hade vi fått det billigare..... logiskt va??? 
    Det är otjust att göra så. Men ni fick det till slut. Kan du någolunda berätta hur befarandet gick tillväga? Hur de olika betedde sig.
  • ros72
    dellelgarin skrev 2007-11-06 10:03:26 följande:
    Nej men vi vann ju en budgivning det går ju till på det viset, är väl inget ojuste.....De hoppade av det har ju alla rätten till hela tiden.Vi var rätt aggresiva i vårat budande. Medans de bara bjöd efter påtryckningar alltså hela tiden när det var "sista" chansen.......Nåja skitsamma så går det till och vi fick vårat hus.
    Huvudsakligen att ni är nöjda.
  • ros72
    Förvånad Finns det verkligen de som lägger bud på flera objekt samtidigt?

Själv har man tagit ett i taget och få chansen att vilja ha objektet.Generad
  • ros72

Då borde mäklaren har en notis att A har flera objekt samtidigt och B och C är förtjusta samt att D vill ha ett lönelöfte mm. Sätta dem i olika listor.

Samt skulle det vara vissa regler hur mycket man bjuder. 5000 hit och 5000 dit kan ju göra vem som helst fartblind.

Svar på tråden Jäkla spekulant!!!!!