Inlägg från: dellelgarin |Visa alla inlägg
  • dellelgarin

Jäkla spekulant!!!!!

Ja trist men så är det och det händer nog rätt ofta...tyvärr...

• dellelgarin
    AnnaGBG skrev 2007-11-05 21:31:00 följande:
    Ja, jag förstår det. Jag bara försvarade mäklare lite för jag uppfattade inte att mäklaren inte hade kollat lånelöfte.
    När vi la vårat första bud så berättade vi att vi skulle få skriftligt ja två dagar senare från banken, men att vi hade ett muntligt.
    Mäklren brydde sig inte nämnvärt om det.

Sedan undrar jag vart det står att han inte hade råd?? Det kan väl finnas massa andra anledningar till att han hoppade av.
  • dellelgarin
    FruSascha skrev 2007-11-06 09:32:49 följande:
    Dellelgarin: Nej det är sant ingen vet ju varför han hoppade av. Troligen var han impulsiv och drogs med i budgivningen utan att han satte sig ner och tänkte efter innan. För en del är det där som en drog. En del har sån tävlingsinstinkt att de bara ska vinna till varje pris, men sedan ångrar de sig. Det är som ros72 säger, det som irriterar mig är att han inte kunde kommit på det tidigare. Normala människor sätter väl en gräns innan de påbörjar budgivning eller?En sak till som irriterade mig var att han meddelande mäklaren TRE dagar senare (när mäklaren hunnit skriva ut alla papper och kontrakt och sånt), och dessutom är han så feg att han sänder ett SMS till mäklaren istället för att ringa. En sån kille skulle jag vilja skicka på uppfostringsanstalt...
    Ja för det jag tänkte, han kan ha bjudit på flera samtidigt, eller fick ett erbjudande om något annat precis i sista sekund. Kan ju även vara något runt honom som hänt vilket gjorde detta köp otroligt olägligt.

Det är så mycket man inte vet.

När vi bjöd på vårat hus vart jag nästan förbannad på de som bjöd mot oss och sedan la sig, de trissade ju priset med flera 100 tusen, de kunde väl gett fan i att bjuda från början så hade vi fått det billigare..... logiskt va??? 
  • dellelgarin
    ros72 skrev 2007-11-06 09:54:00 följande:
    Det är otjust att göra så. Men ni fick det till slut. Kan du någolunda berätta hur befarandet gick tillväga? Hur de olika betedde sig.
    Nej men vi vann ju en budgivning det går ju till på det viset, är väl inget ojuste.....
    De hoppade av det har ju alla rätten till hela tiden.

Vi var rätt aggresiva i vårat budande. Medans de bara bjöd efter påtryckningar alltså hela tiden när det var "sista" chansen.......
    Nåja skitsamma så går det till och vi fick vårat hus.
  • dellelgarin
    ros72 skrev 2007-11-06 10:18:53 följande:
     Finns det verkligen de som lägger bud på flera objekt samtidigt?Själv har man tagit ett i taget och få chansen att vilja ha objektet.
    Det finns det garanterat, om du tex sitter i en träng situation, när det inte handlar om "drömboende" utan om att bara hitta en bostad illa kvickt.
  • dellelgarin
    ros72 skrev 2007-11-06 10:25:32 följande:
    Då borde mäklaren har en notis att A har flera objekt samtidigt och B och C är förtjusta samt att D vill ha ett lönelöfte mm. Sätta dem i olika listor.Samt skulle det vara vissa regler hur mycket man bjuder. 5000 hit och 5000 dit kan ju göra vem som helst fartblind.
    Fast det har ju inte mäklaren med att göra, hur många jag bjuder på samtidigt.....
Svar på tråden Jäkla spekulant!!!!!