Inlägg från: ming |Visa alla inlägg
  • ming

Jäkla spekulant!!!!!

ros72 skrev 2007-11-06 09:38:44 följande:
    Precis han borde ha vetat två grundläggande saker.1. Hur högt han skulle gå och sätta sin ekonomiska gräns, som TS säger. Än att hans löjliga prestige gör så att han fortsätter ändå att bjuda.2. Om han verkligen ville ha bostaden.Då hade han gjord alla en god tjänst. En att skrämma iväg spekulanter.
    Men han kanske själv hade lagt bud på en annan bostad som han inte fick för att nån bjöd högre, men som nu kanske la sig, vilket gjorde att han kunde köpa den lägenheten han hellre ville ha.
    Man vet ju inte anledningarna, och egentligen spelar det ingen roll vilken anledning han hade, så länge det inte lagna bud är bindande.
  • ming
    ros72 skrev 2007-11-06 10:18:53 följande:
     Finns det verkligen de som lägger bud på flera objekt samtidigt?Själv har man tagit ett i taget och få chansen att vilja ha objektet.
    Som sagt, han kan ju ha lagt bud på ett objekt som han inte fick, eftersom någon bjöd högre. Då kanske han gick vidare till din lägenhet och la bud, men fick sedan ett samtal från mäklaren att de som bjöd högre på första lägenheten hade lagt sig, och då ville han hellre köpa den.
    Och självklart kan det finnas folk som lägger bud på flera objekt samtidigt, man är ju aldrig garanterad att få dem, och om det finns fler än ett drömobjekt till salu samtidigt så why not?
    Men det kan ju lika gärna vara att han bara ångrade sig.
  • ming
    eleena skrev 2007-11-06 10:38:27 följande:
    Åter igen inte nedlåtande, men var kollade du det? Jag vill minnas att dom var väldigt tydliga då vi köpte vårt hus, att buden kunde man inte göra vad man ville med.Samma sak gäller ex om man säger till någon via ex annons att jag köper den! och säljaren accepterar, då får inte säljaren sälja till någon annan, inte ens till högre bud. (knepig jämf.)
    Det är något som mäklaren alltid informerar om, alltså att buden inte är bindande. Jag förmodar att det kanske är något de måste informera om, enligt lag. Hur som helst så ärlagda bud inte bindande.
Svar på tråden Jäkla spekulant!!!!!