• LPW

Vita hem del 6

Jag fick liksom korall hjärtat i halsgropen då jag såg att tråden var stängd för svar... Tur att det fanns en ny tråd!!!

Jag har beställt en brun fondtapet till ett rum som i övrigt har vita väggar (ekparkett på golvet). Det är en vild chansning eftersom jag bara sett tapeten på bild så det kan givetvis bli väldigt fel men i så fall väljer jag en annan tapet som går i mer blå toner (båda tapeterna finns på bild i mitt galleri).

Oavsett vilken jag väljer tapet det blir så vill jag få in ett vitt fårskinn någonstans i rummet. Tror ni att det är fasligt opraktiskt med ett vitt fårskinn som matta? Jag skall fixa en vit sängkappa och en tygklädd sänggavel (brun alt mörkt gråblå beroende på vilken tapet det slutligen blir) och behöver även sängkläder till gästsängen. Vad finns det mer för fina sängkläder frånsett Lexington och Gant?

• LPW

Någon som vet var man kan hitta julgranskulor i glas utan dekorationer på (glaset kan dock vara färgat)?

• LPW
    jezzzica skrev 2007-11-13 22:39:15 följande:
    oj vad roligt då måste jag ju visa mitt dröm hus som ligger aldeles vid havet www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/4084
    Åh vilket hus!!!!! Jag sparade i princip varenda bild i min "inspirationsmapp".

För lite mer inspiration kan jag rekommendera att ni beställer Trivselhus bok "Country homes". Det är visserligen många planlösningar etc där (kanske inte så konstigt med tanke på att den är från ett husföretag ), men där finns även flera fina bilder.
  • LPW

Idag har jag varit och hämtat "Hvit Jul" som jag beställde via den danska länken som någon tipsade om tidigare i tråden och den var verkligen jättefin! Ett stort tack till dig som tipsade om nätbutiken!

• LPW
    Snowgirl skrev 2007-11-19 01:00:12 följande:
    Visst har väl ni fixat en tråd där alla som gillar den lantliga vita stilen har listat sina favoritbutiker i sina städer? Kan iaf inte hitta den, någon som vet?!?Ska till Göteborg på tisdag och skulle därför vilja ha lite tips, även runtomkring Göteborg också (vi kommer söderifrån, men även butiker som ligger norröver går bra), så jag skulle bli jätteglad om jag fick så mycket tips som möjligt !
    Du MÅSTE till Solgläntan och Grandmas. Det finns även en butik som heter Table Interiör som kan vara värd ett besök liksom Grönbergs interiör.
  • LPW
    LCroft skrev 2007-11-23 17:22:55 följande:
    Juliah: Spännande! Väntar som en tok på detaljerad rapport
    Jag väntar jag med och hoppas att rapporten kommer "senare" istället för "i morgon"
  • LPW

Någon som vet var man kan köpa vita (förstås!) adventsstjärnor i papper med massvis med små hål (i pappret alltså)?! Upptäckte igår att mina adventsstjärnor blivit lite vikta. Det syns knappt men jag skulle nog ändå vilja ha nya.

Svar på tråden Vita hem del 6