• LPW

Vita hem del 6

Värsta Supermamman skrev 2007-11-30 09:53:47 följande:

Här är min Ullareds stjärna (det är en Markslöjs då den finns no att köpa lite varstanns)Den har magneter som håller ihop den! Superfiffigt!
    Jättefin den också men jag vill ha ännu fler hål- vill att hela stjärnan är översållad med små hål. Det skall finnas men frågan är var?!
  • LPW
    lasseliten skrev 2007-11-30 10:12:47 följande:
    syns inte så bra men bilden är klickbar LPW
    Du kan inte tänka dig att lägga in bilden i ditt galleri? Jag ser bara röda kryss då jag tittar i din blogg från den här datorn .
  • LPW

Kajsa M! Verkligen jättefint men jag tycker att det var finare utan. Jag tycker nog att det blev lite "hjärta på hjärta"- särskilt med tanke på ljusstaken som står bredvid.
    Jag hade mao lämnat det som det är alternativt satt i några små små klara glaspärlor i mossan eller kanske dragit några tunna silvertrådar över den.

• LPW
    Himmelbit skrev 2007-12-02 21:47:23 följande:
    Jag kan inte sluta lyssna på

bara på att jag ska tröttna och lyssna på ngt annat, men den är ju såååå underbar!!
    Helt fantastiskt framträdande!!!!!
  • LPW

Lisa1981! Jättefina bilder! Får man fråga var tomtarna kommer från?

• LPW

Lisa1981! Jag tycker att det är jättefint och hade mycket väl kunnat tänka mig både bordet och stolarna själv!

• LPW

Tack för tipset om att spraymåla IKEAs gardinstänger- det var ju ursmart! Jag är mao också väldigt nyfiken på vad man skall använda för färg.

• LPW
    MiaMariah skrev 2007-12-09 12:54:51 följande:
    pappa påstår att det bara fanns en.. men nu är jag hemma igen så jag får väl ta en sväng ner till ica och handla en tidning till.. typiskt fäder
    Skriv gärna om du hittar "rätt" bilaga. Jag utgår från att vi kommer att handla på samma ställe och det är bra att veta om jag skall åka till en annan butik .
  • LPW

Har ni sett att Syster Lycklig säljer ut en söt soffa från Elviras Värld?

• LPW
    MiaMariah skrev 2007-12-09 13:38:36 följande:
    Jag har sett era söta, har inga barn själv ännu men kunde inte låta bli..
    Den är underbar!!! Stod och höll i den själv igår men kunde inte förmå mig till att köpa den eftersom vi inte heller har några barn, men jag kanske skulle ha slagit till trots allt...
  • LPW

Nu har jag äntligen fått tag på Aftonbladets bilaga! Reportaget var ju jättefint men på tok för kort. Oavsett så var det verkligen jätteroligt att få se det .

• LPW
    lillafruluva skrev 2007-12-22 10:21:19 följande:
    Åkte en sväng nu på morgonen och hittade det här för 30kr!
    Det där huset var ju helt underbart!!!!! Någon som vet om de säljs i Göteborg?
  • LPW

God Jul!!!!! För oss blir det en väldigt lugn jul för jag ligger hemma och är sjuk, men vi har allt lyckats få lite julstämning här ändå.

• LPW
    gemelli skrev 2008-01-14 16:51:37 följande:
    Åååå skulle behöva smakråd nuuuuu.Håller på att putsa våran mur, murstock! Ska vi behålla den som den är eller måla den vit?
    Behåll!!!!!
  • LPW

Bohuslän
    MiaMariah - Torslanda/Göteborg (HR/3:a)
    Det Ljuva Livet- HisingsKärra/Göteborg(Villa 282kvm)
    LPW - Torslanda/Göteborg (nybyggd villa 139 kvm)

Dalarna
    MHow - Leksand (stuga 45kvm/snart sekelskift"lägenhet i villa" på 125kvm)
    mimmamum - Rättvik (bostadsrätt 64 kvadrat/2:a)

Gästrikland
    FruPuffen - Gävle (Villa 115 kvm + 31 kvm gästhus)

Halland
    Numberone- Falkenberg (Villa 110 kvm)

Stockholm
    MiniGrynet - Lidingö/Stockholm (Bostadsrätt/4:a)
    Lillafruluva - Västerhaninge/Sthlm (HR/4:a)
    Birks & Kalles mamma - Vaxholm (villa 90 kvm, skall bli 148 kvm hoppas vi)

Skåne
    Ninizen - Klostergården/ Lund ( HR 4:a)

Småland
    Himmelbit - Tranås (Villa 125 kvm plus snart ytterligare 60 kvm)
    malins79 - Gnosjö (Villa ca 350kvm)
    Kajsa M - Jönköping (Villa 130 kvm)

Västmanland
    Truffles - Västerås (HR/5:a 116 kvm)

Uppland
    Malwa- Enköping/Örsundsbro (villa 200kvm)

Finland
    LinaoMatilda - Högfors (Villa 132kvm plus oinredd vind)
    LCroft - Jakobstad (Villa ca 140 kvm plus en del oinredd vind på ca 32 kvm)

Någon har säkert tipsat om det redan men har ni inte redan sett så titta in på www.skonahem.com under "läsarhem" - där finns ett helt underbart hus som är inrett med mestadels vitt (se: Vita drömmar...).

• LPW

Jag skulle fixat till vårt gästrum (=mitt arbetsrum) i julas men blev sjuk och de hela stannade av och nu har inspirationen inte riktigt velat infinna sig igen.

Det första jag måste göra är att hitta en tapet till en fondvägg (rummet är ganska litet- rymmer en enkelsäng som skall få en vit sängkappa och en grå sänggavel i ett lite tjockare linnetyg, ett svart litet skrivbord samt en vit skänk från Elviras Värld).

Det är "vita" väggar i rummet, men skänken har en helt annan nyans än väggen och jag tycker riktigt att det skär sig och bara måste ha något annat på väggen bakom skänken, men vad?
    Jag beställde en brun tapet med rosor på som var jättefin men den kändes alltför stormönstrad när det kom till kritan...

Är det någon av er som sett en fin fondtapet som skulle lämpa sig i ett vitmålat rum som inte är så där "hypermodern" och inte heller hysteriskt stormönstrad utan bara så där "lagom"?

Svar på tråden Vita hem del 6