Inlägg från: Tåfslan å Vifslans mamma |Visa alla inlägg
  • Tåfslan å Vifslans mamma

Vita hem del 6

Gomorron!
    Är det nån härinne som blekt linnetyg i sin naturliga grå/bruna färg till vitt?
    HAr sytt en sängkappa i sånt  tyg för längesen, gillade den INTE så den åkte i förrådet. Sovrummet håller på fixas, och jag vill ha en VIT säng kappa...men orkar inte sy en ny....Tänkte höra om man slipper undan en massa jobb med en flaska klorin?

Frågar igen ?

Är det nån härinne som blekt linnetyg i sin naturliga grå/bruna färg till vitt?
    HAr sytt en sängkappa i sånt  tyg för längesen, gillade den INTE så den åkte i förrådet. Sovrummet håller på fixas, och jag vill ha en VIT säng kappa...men orkar inte sy en ny....Tänkte höra om man slipper undan en massa jobb med en flaska klorin?

Tack Bea!Gör man det i tvättmaskinen då eller?

Beatrize74 skrev 2007-11-12 14:46:41 följande:
    Jag skulle inte bleka..jag skulle FÄRGA den vit. Blekning fungerar bara till hundra procent om grunden från början är vit och det brukar inte linne vara.

Love You  Hej alla vita hemmare!
    Tänkte höra om jag oxå får titta in i era gallerier?
    jag är en snäll person, jag lovar....
    Har inga bilder från mitt eget hem ännu, men det kommer snart jag lovar!
    Men lite andra bilder finns för de som vill se....

FInns "fuskpäls" i vanliga tyg affärer, eller är det riktigt fårskinn ni har på stolarna?
    Har ett krulligt grått fårskinn, men de vill jag inte klippa sönder....tänkte göra dynor till tjejjernas matbordspallar...
    Jag har gnetat hela dagen med både databord och en ful skänk i furu....nu ska eländena uuuut!!men de är ju fulla med skrot...som måste gås igenom tyvärr!
    Är expert på att slänga viktiga papper

Skrattar gott....samma sak sa min man just när han kollade aftonbladet Norrbottning som han är så menar han att världen står inte stilla fast de kommer 1 meter över en natt Allra minst några cm...
    Men visst är de så varje år med första snöfallet, verkar alltid överraska kommunalgubbarna i 08!

juliah skrev 2007-11-13 18:22:41 följande:
    Får man vara irriterad på stockholmare? Varje år samma visa...nu har maken suttit i en stillastående milslång kö i tre timmar pga lite snö *surar*Lycka till malins, jag har till och med missat vad du målar...lcroft, japp, en pappelina är det, mm har en i sitt kök också!

Hoppas du får hem han snart...Hände faktiskt min man en gång, men då satt de fast i bilkö efter en olycka. Efter mååånga timmar ringde han å fråga om jag kunde komma med Pizza i andra körfilen..   Han kom loss strax efteråt så de behövdes inte..
    Usch ja, tänk de som har småbarn med!Dåligt organiserat då det inte går att komma förbi efter sååå många timmar !

juliah skrev 2007-11-13 20:37:07 följande:
    Tåfslan, ja det är löjligt det här. Nu har han suttit i 4 och en halvtimma. Stackars människor som haft bråttom av någon anledning...Lina, jadå, det kun deju ha varit värre. Nu får jag sitta och pyssla med min tovade skål iallafall

Kikar in!
    Är det nån här som har en snygg och SKÖN bäddsoffa från Ikea att tipsa om??
    Ska dit i måron och köpa en, men av erfarenhet så är de flesta bäddsoffor inte både snygga och sköna att sova i? Ids inte prov sova dom i varuhuset

Juliah: Är det därför du har sån fin smak på heminredning då du har finsk påbrå?
    Många med finska gener här i tråden, så även jag...men dendär laatikkon har jag aldrig smakat!Även fast den står på julbordet år efter år...Så är det när man är kräsen
    Men jag tror mamma och svärmor gör som Lcroft!

Ler å vinkar åt alla hel, halv å trekvarts finnar.... Kanske vi har hittat den "röda tråden" i vita hemmare nu?
    Smultron och glass: Jag har bott 20 år av mina snart 30 i Finland, å pratar inte heller finska!
    Lärde oss i skolan "skolfinska" men behövde aldrig prata varken i skolan, hemma eller ute i samhället. Det lilla jag kan har jag dock liiite nytta av i mitt jobb, doch ingen som ställer krav att man ska vara 2-språkig och det är så skönt!

Nån som hört om Vide har kommit till världen?

Malin----ett sånt där soffbord har vi oxå!
    Köpt på loppis får måånga år sen, och jag gillar det enormt! Har ett sängbord från samma serie som jag målat vitt! *superfint* Men nu ser jag vad jag ska göra med soffbordet...det är bara benen som är vita, bordsskivan lämnades trä. Nu blir det ändring på det.

Svar på tråden Vita hem del 6