Inlägg från: Tåfslan å Vifslans mamma |Visa alla inlägg
  • Tåfslan å Vifslans mamma

Vita hem del 6

Mimmamum----fina vitrinskåp!Var har du hittat dom?
    Söker efter ett vitrinskåp med ljus och lykta, men alla är ju så krusidulliga....
    Vill inte hå nåt med utsirade rosetter och grejs....

Mimmamum: TACK!!

Panduro?Där har jag köpt!Men det är nåt år sen...

Karamellfabriken skrev 2007-11-16 09:41:02 följande:
    Hej alla vänner!Någon som vet var jag kan hitta en riktigt fin stämpel med en snögubbe?

Ja fy vilken dålig smak du har...

mimmi006 skrev 2007-11-18 19:46:53 följande:
    Testade lite jul idag, kuddar som jag fyndade förra året på rean, julgransmattan från Rusta och pynt i olivträdet från Sylt!

Snowplow  Ibland (läs ofta) har jag lust att ta en jättestor bulldozer och mejja ner vårt hus till en enda grushög. Vill oxå ha ett nytt stort hus med fönster ner till golv listen ( enl. mannen ej gångbart när vi bor i N-botten och snön når upp till taket) Vet inte om ni är lyckligare, men ni har  mycke vackert att vila ögonen på. *avundsjuuuuk på er*

Ja tänk om ens gjorde de??Näe ett fult -70 tals hus är mitt öde 

mimmi006 skrev 2007-11-18 20:02:50 följande:
    Är inte lyckligare för det! Tyvärr kan inte ett hus i världen göra en lyckligare och jag tänkte just idag på att vårt hus är så nytt och tråkigt *asg*... vill egentligen bo i  ett 20-tals hus med stor glasveranda!

Big Hug  *kramar om*

Pärla1 skrev 2007-11-18 20:22:24 följande:
    Hej på er allihopa....har ju missat en massa nu och tänker inte ens ge mig på att läsa bakåt...ni hade ju tom bytt tråd.  För att göra en lång historia kort....Har varit två intensiva veckor för mig, känslomässigt, som ni vet tog ju en vän till mig sitt liv och nu på Fredag är begravningen. Sen har min bror hamnat på ett LVU- hem, mycket tragiskt. Pga min mamma som är alkoholist, så nu har jag börjat gå på Al-anon möten i vår stad, för att bearbeta min uppväxt osv...Men har brytit med min mamma helt nu. Vill ej utsätta min familj för hennes terror längre. Varit mycket samtal med socialtjänst och polis m.m, pga av min bror. Fick en ångest attack förra veckan och det var något av det obehagligaste jag varit med om. Men nu börjar jag känna att livet kommer tbx, har gjort knäck och kola idag...Hoppas att ni har haft det bra iaf!!hihi....nu vet ni ju lite om mig... 

Vi har haft vårt Ikea kök i 3.5 år!Och det är alldeles utmärkt kvalitet!
    Bra du skruvar ihop det rätt så ska det inte vara nåt problem!
    Min man jobbar oxå inom byggnads, och har satt ihop måååånga Ikea kök.Han säger att det som först havererar är gångjärnen...men då har de varit fel satta!!
    Så läs bruks anvisningen så har du ett bra kök i många år...till en struntsumma mot vad andra kök!

Karamellfabriken skrev 2007-11-27 07:56:55 följande:
    Jag måste fråga alla er som är lite "Ikea-kritiska".Vad tror/tycker ni om Ikea-köken egentligen. Håller de tillräckligt god kvalité?Känner mig lite tveksam till Ikeas grejer även jag eftersom vår soffa som vi inte haft i ens två år redan havererat !Och nu ska vi ju, som säkert alla redan vet, sätta in ett kök från Ikea. Tveksam.

*GÄSP*
    Drag i tråden igen!Orkar inte läsa ikapp!
    Idag har jag sytt julhissgardiner av det röd/vitrandiga Ikea tyget.Blev mysigt!
    Om jag orkar kanske jag slänger in en bild...
    Hann oxå med att sy en snigel av överlopps tyget...
    Att sy och pyssla är en drog...man kan inte sluta när man börjat!Men för mig är tröskeln ENORM att komma över, men det är så kul när man börjat!
    Ha en fin kväll allesammans, nu ska jag kika i era bloggar efter lite mer inspiration!

DÅliga bilder, egenhändigt ihop klippta...Inget datageni har inte så vi får se hur de blir....

Provar igen....

ooops... inte meningen att kanten ska synas...*skyndar till köket ock viker in den*

Ni ger mig massor med inspiration, kul att kunna ge tillbax nångång!
    I måron blir de kransbindning. Ska gå knycka mossa under grannens släp som står i skogen...Annars hittar jag inge mossa!Massor med snö här i Norr!

Tack snälla ni!!
    Nu återgår jag till symaskinen!
    Kanske har jag mer att visa upp i mårrn!
    Det där med kuddar var en fin ide... har massor med randigt tyg kvar...

Måron!
    Var de nån som hittade blogg tråden?

Kikar in!Inte skrivit på länge, har inte hunnit!Bara varit in och slarvläst...
    Underbara bilder ni visar!
    Jag är  JÄTTELYCKLIG! Min man har börjat renovera vår källare!
    I 9 lååånga år har vi bott i vårt hus.Det är byggt -76.Stäng ögonen och tänk er badrum a´la -76.Just de.Ni blir lika illamående som jag!
    Men nu,NUUU händer de grejjer!!Nu blir de härligt vitt spa med bastu och bubbel i källaren!Å de blir stooort, 45 kvm stort..... de ni....

Just nu skruvas de sista skivorna på vaggarna i nya tvättstugan, sen in med golv och måla väggar.Efter de börjar vi riva ut äckel gröna golv och bajsbruna äckelpäckel tapet.

Jag e bara sååå LYCKLIG!!

Hejsan!
    Vet nån var jag hittar fina burkar till tvättstugan (för tvättmedel), och andra diverse fina saker att ha där.Kan vara nätshopping eller "på stan"!
    Det närmar sig målet för nya tvättstugan, snart återstår bara dekorerarndet.*yess*

Fru Puffen: Jepp, de blir riktigt fint!

Nu sitter vi och rirar på badrummet, som blir gigantiskt stort...en riktig dröm...

Men jag behöver fortfarande tips på tvättstuge pimp!

Oj oj oj....den tvättstugan gick inte av för hackor...fast så där fin blir nog inte våran..Nåja, man får nöja sig med lite oxå.Men domdär tvättmedelsburkarna var JÄTTEfina!! *vill haaa*

Tack Puffen för tipset! 

FruPuffen skrev 2008-01-19 20:39:42 följande:
    Nublu: Ska du dit i morgon mé?Tåfslan: Apropå pimpad tvättsuga, har du kollat in Lantlifs-Anettes tvättsuga? Om inte, gör det! www.lantlif.blogspot.com kolla under kategorin tvättstuga på högersidan (scrolla ner en bit).
Svar på tråden Vita hem del 6