Inlägg från: snuffsis |Visa alla inlägg
  • snuffsis

Vita hem del 6

Hej, hej... Har följt denna tråd ganska länge nu men har nog aldrig skrivit nått, men tänkte ansluta mig nu till erat glada gäng. Har ingen blogg ÄNNU.... Men är galen i vitt och lexington!

Håller nu på med vårat sovrum, och såg för ett tag sedan att nån av er hade en spegeldörr till sänggavel, men kommer inte ihåg vem av er det var... Lite minneshjälp?

Tacksam för svar, och lovar att lägga upp lite bilder på Norrgården snart...

• snuffsis

Ska försöka att lägga in nån bild eller två i mitt galleri ikväll, måste bara fota lite. Hur har ni andra bearbetet era män att måla hela huset i vitt? Min är lite skeptisk, jag får lägga fram det och låta han tänka på det ett tag tills han tror att det var hans egen ide....

Om jag fick bestämma själv så skulle jag göra en Mr Bean, spränga en burk med vit färg så allt blev vitt... Ja kanske inte riktigt allt då, men nästan...

• snuffsis

Hej, hej... Här kommer en lönk med ett par bilder ifrån "Casa Del Norrgården" lite utomhus bilder finns sen tidigare i mitt galleri! Hoppas att den funkar!

www.pixbox.se/alb693056

• snuffsis

God förmiddag tjejjer, har lämnat på dagis och sitter nu i min favvofotölj (vit eketorp ) och myser med datorn. Det enda som stör mig är att någon lever ett jä*la liv i min mage.... MEn men nu är det "bara" 1 månad kvar exakt på dagen, SKÖNT!!!

Sitter och tittar på våra grymt fula bokhyllor i våran "lounge" eller vardagsrum, från ikea i björk. Undra om de går att elda med?

Skulle vilja ha typ "Liatorp" från ikea, eller något liknanade!

Imorgon blir det en shoppingtur, blir in till Örebro å kolla lite lexington bla.
    Funderar på att köpa en pläd från lexington, den blå med vita stjärnor på...DYR bara...

• snuffsis
    mimmamum skrev 2008-01-24 10:54:03 följande:
    snuffsis, vi har Liatorp och är grymt nöjda med dem!
    Har du ingen bild? Har ni dörrarna föresten?
  • snuffsis
    Lynn84 skrev 2008-01-24 11:06:44 följande:
    Här är det också en bebis i magen! Anländer i maj vilket känns helt omöjligt. Jag tror dem har räknat fel på minst 2 månader iaf!  Har hört att jag har en typisk tjej mage men det är endå stoooor. Eller så är det innehållet som tar mkt plats! Vet ni vad det blir? Vi vet...och de andra här i tråden med. En pojke!Fast jag tror inte på det lustigt nog. Hade helt ställt in mig på att det var en tjej. Det kändes så denna gången men icke sa dem på UL. Nja...jag känner mig osäker inför deras ord. Har fortfarande inga direkta pojkkänlsor så som jag hade när jag väntade min stora pojk. (stor och stor, men han blir ju stor snart! )
    Nej vi vet inte vad vi har att vänta oss, vi får vänta och se (24/2)... Har fått Lexington babyfrossa, men det är ju lite "smådyrt", men får handla lite i taget... Och vänta och se om det är en tös eller ej. Vi har en grabb tidigare så det vore skoj med en tjej.
  • snuffsis

MiaMariah - hyrestrea - 72 kvadrat
    Lynn84 - hus - 150-160 kvadrat
    LinaoMatilda - hus - 132 kvadrat
    malins79 -hus- ca 300 kvadrat plus källare.
    MariaV - hus- ca 100 kvadrat
    Morsan Martina - hyrestrea - 70 kvm.
    Mori- hyres (fyra)-100 kvadrat.
    Ninizen- hyres (fyra) 104 kvm
    Summer06-hus 140kvadrat ska bygga ut till våren då blir d 240kvm
    Fluffiga moln - hus - 200 kvadrat
    Lillafruluva- hyres (fyra) 104 kvm
    Mimmi006- 100 kvm+ ca 70 kvm till snart.
    Juliah- Hus ca 100 m2+ gästhus ca 60 m2
    Snuffsis - Hus 210 kvm + gästhus 70 kvm

• snuffsis

8Fluffiga Moln

Underbar tvättstuga, verkar sååå lättjobbad. Lite avis är jag... Ska ta tag i våran när alla andra projekt är avklarade!

Har knappt haft tid till FL sen i Torsdags, i går (fre) var jag på shoppingrunda. Hade bestämt mig för att köpa ett överkast från Lexington, ett blått med stjärnor i oilka storlekar på. Dock ej så att det skulle täcka hela sängen, utan använda det som pläd/filt eller bara se snygg ut. Men när jag stod och höll i det så fick jag sån beslutsångest, ahhh grrr så det blev inget! Köpte en tvål pump och en "strumpa" att ha toarullar i.

Nu har jag grundmålat lite och spacklat och sättit sånna målar/nätremsor över tapet och gips/spånskive skarvar, så imorgon kan vi förhoppningsvis måla lite av min "walking closet" och börja sätta upp hyllplan. Vill ju ha sovrummet klart tills bebben kommer. Åj vad jag svammlar....

• snuffsis

Det ljuva livet skrev 2008-01-26 22:34:20 följande:

Hej Girls!Fluffis: åhhhhhhhh!! jag hade inte haft något emot att han en tvättstuga som din!Kajsa: Nä! Vad tråkigt med täcket. Hoppas att det blir fina kuddar av det iaf. Hur måt hjärtat idag?himmelbit: Spana in det här! Det vita skåpet måste väl vara alla tiders drömskåp!?www.blocket.se/vi/14611593.htm
    Synd bara att han vet hur man tar betalt....
  • snuffsis

Hur mycket kostade ert hus? 1,8 miljoner!
    Hur mycket betalar ni i månaden? Vi betalar ca 9000:-, med amortering på topplån.
    Vad har ni för uppvärmning? Luftvärmapump, Panasonic "sverigepumpen" + vattenburen vedeldad värme.

Bilder på gården finns att beskåda i galleriet.

Idag har jag varit med sonen på Tekniska Museet i Stockholm, gick upp 06:00 här hemma och kom åter hem ca 20:30. Helt slut, men iallafall med en kasse från Bruka Design och en från Lexingtonbutiken uppe på NK. Ska visa er imorgon när jag fotat, nu måste jag sova...

Postlådorna från Bruka kostar föresten 395:-/495:-... Vem det nu var!

Svar på tråden Vita hem del 6