Inlägg från: snuffsis |Visa alla inlägg
  • snuffsis

Vita hem del 6

Nu får ni en liten shopping bild av mig, var till huvudstaden igår och förlustade mig. Håller på och "renoverar" eller piffar upp våran lilla toa på övervåningen.

[url=www.pixbox.se/pic18081635][img]archive.pixbox.se/arkivet/synligt_24/18080000-18089999/500x375/18081635.jpg[/img][/url]

Vilket delikat problem egentligen, men förstår vad du menar. Vi satt i samma sits för ca 3 år sen. Många vakna nätter blev det!!!
    Lycka till...

Ninizen skrev 2008-01-29 12:08:40 följande:
    Ska vi ta det där huset eller ska vi bygga ett mindre och billigare. Ska vi flytta till Karlskrona öht?? Kommer jag få jobb där? Ska sambon ta jobbet i Malmö istället. Här hittar vi dock inga hus   Vi sover knappt kan tilläggas.
  • snuffsis

Varför funkar det inte att länka in en bild? SUCK....

• snuffsis

Kajsa M skrev 2008-01-29 12:27:46 följande:

Slänger bara in en blink om lite piff i tvättstugan! Kolla i bloggen. Inte färdigt än men en bit på väg. Tack för alla era tips!  Några av dem blev verklighet redan idag. Rörmokaren kom idag dagen till ära och kopplade in tävttmaskinen på rätt sätt så vi slapp den fula snabbkopplingen på kranen.
    Vad mycket lite kan göra, ser mycket fräschare ut. Vad har du sättit upp skynket på? Funderar på nått liknande.
  • snuffsis
    lasseliten skrev 2008-01-30 18:43:08 följande:
    Nu är det dags att spänna på sig de billiga ridbrallorna...hoppas sömmarna håller T snarkar i soffan, kanske måste meddela att jag åker snart?!
    Lycka till, längtar oxå efter att rida. Har ca 3 veckor kvar till förlossning + att min pålle är utdömd och ska åka till trappalanda snart *snyft* , Men ska väl köpa mig en ny så småningom. Känns lite långt borta nu bara, och vet ej om jag vill ha en unghäst eller erfaren... (lite prisgrej oxå) Men vill gärna kunna rida LA i hopp.(1,20). GO GIRL....
  • snuffsis

Åhhh behöver er hjälp...

Vi håller på här hemma och total renoverar sovrummet, bygger en "walking closet" bl.a och ska tapetsera om och göra allt nytt och fräscht. Och då ska det naturligtvis in nya gardiner, så jag hade tänkt mig hissgardiner. MEN....

Suck ibland är jag jätteglad över våra stora härliga fönster, men inte nu för alla hissgardiner jag har hittat tillverkas inte i större än 1,40, å våra fönster är 1,80 med fodret. Så Snälla hjälp mig med tips, på lösningar, och ev snygga vita längder!?!?

• snuffsis

PEAK

Var i Kumla? Smedstorp, Hagaby eler det nya vid shellmacken?

Lite nyfiken ju, bor ca 5 km från Kumla!

• snuffsis
    Mufflon skrev 2008-01-31 08:55:38 följande:
    Nej, jag skrev juh fel, jag menar juh 2 mil ifrån men d e juh för tidigt på morgonen för mej....(Skyller på det)
    Jaha, men vart då?

Jag räknas fortfarande in som "Hallsbergare", men har lika långt till Hallsberg som Kumla!
  • snuffsis

Mufflon & PEAK

Då får vi ta en inredningsfika nån gång tycker jag, men först måste jag bara föda lite barn , har 24 dagar kvar nu...

Helenana

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av att klä om möbler, och i synerhet inte rokoko möbler. Men lycka till och hoppas att nån annan kan svara dig!

• snuffsis

Jaha, då har jag köpt en leander vagga på blocket som är sparsamt
    använd och fräsch för 1000:- + 75:- i frakt. Dock ingen sänghimmel eller benstativ! Nån annan som har eller haft leandervaggan, som kan skriva om vad ni tyckte?

• snuffsis
    Sylt skrev 2008-01-31 10:14:51 följande:
    *räcker upp handen*. Den är kanon, vi har varken ben el himmel. Tycker det är finast att hänga den i taket. Jag har hängt den vid sängen, så när bebben vaknar sträcker jag ut en fot o sätter "igång" den
    Ja tror att jag sett nån bild på ert sovrum, har inte du en gammal spegeldörr som sänggavel? Om det är du, hur har ni fäst den? Sitter den under madrasskanten (så att sängen står en bit ut från väggen) eller på madrasserna? Hoppas att du förstår min något invecklade förklaring...
  • snuffsis

SYLT

Inser nu att jag "stjäl" ditt sovrum...

Nej men iallafall nästan, vi håller på och har byggt en ny vägg i sovrummet av råspont (utomhuspanel) som sängen ska stå mot med en dörr som gavel. Sen vill min man ha en sådan förvaringslåda vid fotändan som ni har, och nu vaggan oxå . Och allt blir vitt. Väggarna blir tapetserade i vitt med lite lyster i, golv och tak blir råvita och väggen stockholmsvit. Sen hade jag tänkt gaveln i antikvitt kanske?

• snuffsis
    CeciliaBa skrev 2008-01-31 10:37:23 följande:
    Vi har också en Leandervagga men bebisen har inte kommit ännu så jag vet inte hur den kommer fungera. Vi satte en krok i sovrummet men även i vårt matrum som är i mitten av huset kan man säga...då ser vi den både från v-rum och kök när vi är där. En tjej i vår gravtråd har den också och hennes dotter verkas stormtrivas! Det enda negativa jag hört om vaggan är att den är dyr och att man inte använder så länge...men lite vardagslyx är ju aldrig fel...
    Just därför jag köpte en beg. kände inte riktigt att det var värt 1700:-, till sonen använde vi bara spjälisen och han är ju normal. Så vardagslyx är det nog, vi ska ha en krok i sovrummet och en i vardagsrummet och sen får spjälsängen stå i babyrummet hela tiden.
  • snuffsis
    numberone skrev 2008-01-31 10:59:57 följande:
    är det någon som vet vart det annonseras ut butikslokaler.... det är nämligen en till salu som jag vet men hur sjutton hittar man mer info om sånt?
    Kolla på blocket, det finns i rullistan tror jag. Annars hör med nån annan i samma byggnad. Ska det bli butik?
  • snuffsis
    lasseliten skrev 2008-02-01 07:45:01 följande:
    God morgon! Om jag igår liknade lucky Luke på gångstilen så är det likabra jag slänger på mig cowboyhatten idag...shiiit, vilken träningsvärk jag har efter lektionen på ridskolan i onsdags! Idag ska det städas och lekas. Vad ska ni hitta på? Dags för frukost!

Haha, jag känner igen den känslan. För många år sen var min ena tävlingshäst halt och den andra hade jag fått avliva, så jag hade ett riduppehåll på ca 4 månader då jag inte red överhuvudtaget från att ha tränat 2 hästar om dagen. Men iallafall så skulle jag köpa en ny häst och åkte till ett försäljningsstall och provade inte mindre än SEX st hästar. Dagen efter kunde jag inte gå, vartenda steg brände som eld och syra i kroppen... Men det går över och du kommer att få fina muskler, speciellt magen och låren!

Idag ska det städas för min gubbe kommer hem efter att ha bott i Stockholm hela veckan, skönt nu slipper jag oroa mig för att han inte ska hinna hem om förlossningen sätter fart. Sen ska jag nog tapetsera/sätta upp lite mer glasfiberväv bakom ett element, kanske måla elementet och slipa två fönster. Om det finns någon som inte har nått att göra så får ni gärna komma hit på en arbetsdag... Sen skulle jag vilja måla vår toamöbel på övervåningen, men sovrummet går först!

Ha en bra dag, här skiner solen och vädret är superhärligt!

• snuffsis
    VeroniQa skrev 2008-02-01 19:42:05 följande:
    Gokväll! Var visst ingen som hade nåt tips på kaffebryggare? Kanske ska fråga vad ni har för någon hemma hos er istället?? MM - Va underbart med första sparken! Blir så verkligt då
    Vi har en Siemens Design By Porsche, ca 2000:- och den gillar vi. Rymmer 8 koppar kaffe och termoskanna, borstad rosstfritt stål. http://www.blocket.se/vi/14924341.htm?ca=11_s

Men ny design har kommit, ser nästan likadan ut!

Nytt inlägg i bloggen...
  • snuffsis

JULIAH

Har du beställt den ksängkappan med knytband i hörnen? Den är ljuvlig tycker jag, står på min "vill ha"lista...Räcka ut tungan

VICKA81

Grattis! Vad spännande, vilken sorts bröllop ska ni ha då? Vitt förstår jag men för övrigt?

Här hemma så är det bara renovering just nu, i helgen har jag slipat, spacklat och slipat fönstren (2 st 1,80 cm) målat lite väv som sitter underfönstren bakom elementen (el), Sen har jag spacklat och slipat lite tapetskarver inne i min "walking closet" och rollat ett första lager färg. Och min gubbe och svärfar har sättit upp hyllplan i grovförvaringen. Ska förhoppningsvis måla taket ikvöll så jag kan måla allt annat en gång till!!!Ledsen
    Hur roligt det än ska bli med nytt så är det inte speciellt kul att måla, och framför allt inte grundjobbet. Har ett jätteelement (vatten) kvar att måla, ser inte fram imot det, jag längtar tills vi kommer till tapetseringen...

• snuffsis

Hallå...

Vad trist att Mia ska lämna oss, tycker inte att man ska behäva känna så på ett öppet forum.

Igår satt jag och pärlade med min 3 årige son, han fick en burk med ca 1000 pärlor i julklapp ironiskt nog av mig... När jag för ett svagt ögonblick tittade bort, välte han ut hela burken över köksgolvetOskyldig, och jag skulle precis till att damsuga innan så golvet var inte precis så rent att jag kunde sopa upp dem. Utan jag och sonen kröp runt i 1 timme och plockade pärlor. Detta resulterade att jag har sträckt mig i mina skinkor, hänger säkert ihop med grav, så jag kan knappt gå!!! Men men , nu ska jag måla element....

• snuffsis

MiaMariah

Blir du kvar nu då? Tycker det vore extremt tråkigt om du skulle lämna oss alla för det som hänt...Ledsen

Känner mig för övrigt riktigt duktig, har på förmiddagen rollat sista gången bakom alla element, rollat två väggar helvita och gått med pensel mot taklisten med den stockholmsvita på en tredje vägg. (ska stryka hela ikväll) Börjar att dra ihop sig för tapetsering på resterande väggar!Skrattande Hoppas att vi hinner få klart sovrummet innan bebis kommer ut bara...

Svar på tråden Vita hem del 6