Inlägg från: lillvilda |Visa alla inlägg
  • lillvilda

Vita hem del 6

Tack vad snäll du är . hihi dom där ögonenbrynen har jag svurit över många gånger och önskat mig ljusare drag. Både jag å mannen e rätt mörka så sonen den stackarn har fått vilda ögonbryn redan nu

juliah skrev 2007-12-31 12:21:51 följande:
    Wow så snygg du är! Jättevackra ögonbryn också för den delen.Jag beställde en svart omlottklänning, rosa blus, tror att vsm visade den. Och lite hemmamys kläder. Slängde med ett par ansiktsmasker också...här ska tänkas på mig själv lite mer framöver! Har varit extremt dålig på det de senaste två åren.
  • lillvilda

Juliah: vad duktig du är som ger Noell eget rum.Det blir säkert jätte fint tillslut.Vi har ju ett rum i huset som ska bli Liams men han får sova hos oss tillsvidare.

Jag tillhör en av dom föräldrarna som har sonen i sängen och knappt lämnat ifrån mig honom. Han är 8 månader men har aldrig varit ifrån mamma och pappa i mer än nån timme och då längtade jag efter honom. Min svärmor tjatar varje gång vi ses om att jag måste lära mig att lämna bort honom. Å sambons syster kan va rent elak i sina komentarer men jag tycker det finns tid för att lämna bort honom sen. Han ska få flytta till eget rum, sen, när hn är 2 lr nått Här hemma hoppas vi på ett syskon ganska tätt och en bonus med det skulle ju vara att det förlänger föräldraledigheten lite för liam iaf.

• lillvilda

min kompis har haft utdragssäng till deras tös sen hon föddes och har fortfarande, hon är 2 år så det får tydligen. En period när hon var runt året la dom kuddar på golvet runt sängen när hon sov ifall hon skulle vakna och hoppa ur men vad jag vet så hände det aldrig. De har ändå en tjej med fart i så kan hon sova i en sån säng utan att slå ihjäl sig så kan nog alla vår son har alltid sovit i vår säng, visst har han trillat ur nån gång när han var 6 mån men nu har han lärt sig.

MildaMaränger skrev 2008-01-11 12:17:45 följande:
    en fråga till alla som har barn... eller de som vet svaret *fniss*Har sett en fin säng som jag vill ha... typ en sån som julia har till noell.. kan man ha en sån till en spädbarn? jag förstår att så fort det börjar kunna sätta sig upp så blir det lite farligt...men innan det borde man kunna ha det? Och sen när barnet kan gå så kan den sova där igen? eller?
  • lillvilda

När ni målar om möbler å sånt använder ni oljefärg då?

• lillvilda

jag hinner inte med här i tråden men tack Lynn84för ditt svar på mitt inlägg jag tror du har helt rätt att olika saker är bäst i olika familjer. jag är oxå en sån som har med min son överallt. De gånger jag har lämnat honom en stund saknar jag honom. Det gör mig inget att han är med oss. jag är annars ingen hönsmamma, han får klättra,slå sig osv. Så som Juhlia säger, jag är fastklistrad vid min lillason.

Peak: Du ska inte känna dig skyldig för att du lämnar bort din son. Man måste ju få välja själv och det är ju härligt att ni har så bra barnvakter. Det är ju skönt när barnen är lätta att lämna bort. jag vet ju att vi kommer få kämpa lite mer med liam sen för jag håller honom så nära men den dagen den sorgen När han blir lite större kanske jag kan njuta lite mer av att lämna bort honom.

• lillvilda

åh så fina!!

Beatrize74 skrev 2008-01-11 16:57:27 följande:
    Hjälp mig tjejer...jag har fått en beställning på tre meter vimplar (16 vimplar) av det slag jag har ovanför dotterns säng här. Men... VAD ÄR ETT RIMLIGT PRIS?(Materialkostnaden är ca. 170 kronor kan jag väl nämna)Jag tycker det är jättesvårt att ta betalt för sitt eget hantverk faktiskt.
  • lillvilda

oj vilket jobb ni lagt ner på ert hus! men det känns ju så fräscht när de är gjort. vi ska göra en sån där röjare på öervåningen i vårt hur vi kommer riva ner ända in till ytterväggen och yttertaket och sen bygga upp det igen.

juliah skrev 2008-01-11 19:27:37 följande:
    I Noells nuvarande rum var det en mörkare orange färg. Där snabbmålade vi allt vitt för att stå ut. Jag minns hur jag piffade till rummet så gott jag kunde. Vi var utan kök, utan toalett, utan värme...Jag hade precis börjat arbeta efter många års studier, huvudet fullt av jobb och hus. Blir lite nostalgisk när jag tänker tillbaks på det. Att vi orkade!Vi har alltså renoverat allt förutom vardagsrum, bytt fönster, tilläggsisolerat, fixat med skorsten, el, vatten, golv, väggar (rivit bort ända till stockarna) osv osv.Var bara tvungen att tänka tillbaks lite, förlåt för tråkinlägg
  • lillvilda

hejhejjag vet ju att ni målar om mycket möbler vitt å så å nu undrar jag hur ni som har barn har gjort när ni var gravida. kan man måla då??

• lillvilda

tack för färgtipsen. vattenlöslig när man är gravid alltså.

• lillvilda
    ja det verkar misstänkt va hihih jo om allt går vägen så ska vi ha en till men med ett mf i bagaget så är jag lite försiktig att hoppas så här tidigt.
    Vicka81 skrev 2008-01-13 20:35:32 följande:
    LillVilda: jag kommer ihåg dig från "aprilmammorna"... ska du ha liten igen? (lite ot...
  • lillvilda
    Beatrize74 skrev 2008-01-13 21:55:24 följande:
    Åhhh....stort GRATTIS! Ska hålla tummarna....
    tack
  • lillvilda

grattis julia nu får jag fortsätta prenumerera på lantliv så jag inte missar nästa julnr hihih

• lillvilda

hej jag tittar in lite och läser runt jag har inte haft ork tyvärr att titta in här så mycket. Detta gravidillamåendet tar på krafterna. Nästa vecka ska jag på ett tidigt ultraljud så jag får veta exakt vilken vecka jag är i och om bebisen mår bra. Mellan lek med sonen och illamående attaker så drömmer jag om huset. Nu håller jag på att skriva ner vilka frön jag ska beställa så jag får en fin trädgård i sommar. Det närmar sig flytten, den 3 mars flyttar vi

Svar på tråden Vita hem del 6