Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

mimmamum skrev 2007-12-02 18:48:55 följande:
    Jag har Skarps doptavla! Den kostade runt 600 kr har jag för mig! Kikade på hennes brädor idag, känns som hon höjt priset på det mesta!
    Tack för svaret!
    LinaoMatilda skrev 2007-12-02 18:46:56 följande:
    Fin! Men visst har du visat den förr? Eller har någon annan en likadan?
    Jo kanske jag visade den för någon dag sedan *minnet ni vet *
  • Daggdroppen
    Karamellfabriken skrev 2007-12-02 18:40:51 följande:
    Slänger in en bild på nya fönsterlampan till köket. Har beställt en till.
    Söt!!!
  • Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2007-12-02 18:53:21 följande:
    Fina bilder tål att visas många gånger
    Haha, tack
  • Daggdroppen
    Kajsa M skrev 2007-12-02 19:17:20 följande:
    mimmiTack för att du frågar! Vi var på EM och skulle titta på möblerna. Fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal precis när vi kom dit så jag hade lite såvrt att fokusera. Men jag tycker nog att det var snyggt. lite osäker ändå på den rikigt mörka bordsskivan. Är ju egentligen sugen på helvitt, men man kanske inte kan få allt... Nej jag har inte bestämt mig helt och hållet, nu när C har dealat med sina päron om att betala halva i julklapp till mig! Måste fundera lite till!
    Kajsa M skrev 2007-12-02 19:21:17 följande:
    Har ni varit på ngn julskyltning idag? Har ni sånt även i finland?Blir så besviken på mina barn som bara ska ha och ska ha. Ingen tacksamhet. Bara tjurar! Och lillan hon ska bestämt gå åt sitt håll, inte åka vagn eller hålla hand, och hur lätt att det att hålla reda på henne bland alla människor som trängs på stan en sån här eftermiddag. Nej tacka vet jag att vara hemma och fixa i hemmet!
     KRAM till dig kära du Vill du berätta om telefonsamtalet? Hoppas inget allvarligt tråkigt
  • Daggdroppen
    Karamellfabriken skrev 2007-12-03 18:04:59 följande:
    Idag har jag sorterat gratulationskort !Jag är en sådan där som ALDRIG slänger ett kort eller brev som någon har skickat till mig. Inte ens ett julkort.På 32 år blir det en hel del !Nu ligger allt snyggt förvarat i tätslutande plastbackar uppe på vinden.Jag kände plötsligt hur mycket alla dessa kort betyder för mig. Min historia i en liten ask . Vackra kort som människor valt med omsorg. Textat för hand och slickat igen. Många av dem lever inte längre men jag har sparat en liten del av dem i en låda på vinden. Ett äventyr sparat åt mitt barn den dagen han vill. Jag är glad att min mamma sparat korten som skrevs till min dopdag, ettårsdagen, inbjudningskort från småskolan.Nu tar jag tag i nästa låda, känner mig full av energi!
    Bra jobbat!!! Jag har en skrivbordslåda som är sprängfull med brev från gamla brevvänner och "vanliga" vänner. Tyvärr har jag tappat bort nyckeln, men min kusin har ett likadant skrivbord så jag hoppas hon har sin nyckel kvar. Båda skrivborden är ärvda av våra mammor. Då jag gifte mig höll min kompis ett jättefint tal, och berörde lite av vårt brevskrivande. Hälften av breven är av henne och jag lovar, det var inga tunna brev. Då sa jag till henne att senast den dagen då hon gifter sig så ska jag öppna lådan. På ett eller annat sätt. Och nu gifter hon sig i sommar! Hela min tonorstid med alla kärleksbekymmer finns i denlådan Det blir både kul men även lite skrämmande att öppna den och börja läsa.

Ikväll efter jobbet tog jag tag i vår klädkammare. Mina kläder var nog i ordning men makens blev egentligen bara inkastade då vi flyttade. Har sagt att kan kan ordna upp dem själv och sortera och kasta, men icke. Och jag blev trött på att se oredan.

Dessutom har jag dammsugit och bytt lakan så nu tycker jag att jag förtjänar att ta kväll Synd bara att jag får så ont i mina fogar så fort jag gör lite mer. Problemen började under graviditeten, och var GRYMT jobbigt då, men jag har alltså ÄNNU besvär fastän sonen fyller 2 i januari
  • Daggdroppen
    Karamellfabriken skrev 2007-12-03 19:00:58 följande:
    Fluffiga,Wow vad häftigt med det gamla skrivbordet. Vilken skattgömma. Det är så festligt när man får tag i gamla brev, plötsligt minns man sådant som varit bortglömt länge.Underrätta oss hur det går och var rädd om skrivbordet.Tråkigt med fogarna. Finns det ingen bot?
    LinaoMatilda skrev 2007-12-03 19:09:28 följande:
    wow vad häftigt med era samlingar!Fluffiga: tråkigt med fogarna och jobbigt om det blir sämre. Har du provat med någon sjukgymnastik?
    mimmi006 skrev 2007-12-03 19:09:43 följande:
    God kväll! Det verkar inte som det blir nån fin ljusstake för mig , de har inte hört av sig idag. I och för sig är det så mycket pengar, så det gör väl inte massor... men lite ...Hur är det här ikväll då?Spännande med breven, Fluggiga moln! Jag tycker sånt är jättekul, brukar läsa min gamla dagbok från de mest "hektiska" åren ibland !
    Jo visst är det kul med breven!!! 99% roligt och 1 % tråkigt. Har några brev där som en god vän (kille) skrev till mig. Han var aldrig något mer, utan bara en god vän, från bådas sidor. Men blev efter det pojkvän till en av mina kompisar. Och då fick inte hans och min vänskap vara kvar... Svartsjuka mao. Så jag gav upp den vänskapen för min andra vän. Och nu är det så tragiskt att han inte lever mer för han tog livet av sig ungefär tre år efter att jag mer eller mindre bröt kontakten.

Så, jag bävar lite att läsa de breven. Ena halvan av mig vill,medan den andra inte vill.

Och så blir det ju ett annat problem efter att jag öppnat lådan. Var ska jag då bevara breven? Jag vill inte att mina barn ska läsa om mina ungdomskärlekar före jag själv är borta *ha ha* Skulle ni vilja det???

Angående fogarna. Tja, folk har sagt till mig att det nog ger med sig småningom... och visst har det det! Jag är ju ganska återställd, men det är alltså då jag rör mig, står eller går för mycket som det börjar kännas av igen. Men det var ju ett rent helvete då jag var gravid så jag ska inte egentligen klaga nu Jag sa efter förlossningen att jag hellre föder 10 barn på raken än är gravid med foglossning och ishias igen. Jag står fortfarande fast vid det, och skulle nästan kunna tänka mig att föda 15 barn på raken. SANT!
  • Daggdroppen
    mimmi006 skrev 2007-12-03 19:09:43 följande:
    God kväll! Det verkar inte som det blir nån fin ljusstake för mig , de har inte hört av sig idag. I och för sig är det så mycket pengar, så det gör väl inte massor... men lite ...Hur är det här ikväll då?Spännande med breven, Fluggiga moln! Jag tycker sånt är jättekul, brukar läsa min gamla dagbok från de mest "hektiska" åren ibland !
    Varifrån skulle du köpa och hurdan? En sådandär vit som "alla har"?

Förlåt mitt dåliga minne Generad
  • Daggdroppen

Jättefina hus-lyktor! Varifrån är de?

• Daggdroppen

Alltså till Pärla var frågan...

• Daggdroppen

Hej och godkväll

Ikväll är jag totaltrött i hjärnan för inredning. Orkar inte läsa ikapp ens
    Har haft ett möte med föräldrar på jobbet och på eftermiddagen var vi på två års kalas där det minst sagt var FULL rulle. Superkul att träffa kompisarna, men nu är jag trött Och dessutom fyller maken också år IDAG. Tur att vi firade honom i helgen, för jag orkar inte fira så mycket mera idag. Fick övertalad maken att stanna inne ikväll och inte gå ut och fixa med verandaräcket. Så nu ska vi strax tända en brasa och bara koppla av och ta det lungt. Länge sedan vi gjort det!

Kram på er!

Svar på tråden Vita hem del 6