Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

Smultron och glass skrev 2007-11-27 14:47:42 följande:
    Fluffis: Får jag komma in och se på korten och ditt hus?Lasseliten: Nu är det ju nästan advent, så då tycker jag faktistk att man får börja pynta
     Ska snart fixa in dig!
    lasseliten skrev 2007-11-27 14:45:49 följande:
    Juliah - Skönt att höra att fler är på gång! Tror inte att jag har hunnit gratta dig till Lantliv-grejen. Ert hem är heeelt underbart, kom ihåg det! SÅ du inte stressar upp dig för mycket...Det kommer att bli underbara bilder! Till sthlm ska vi bara och fira en 40-åring, kanske hinner jag med lite shopping på lördagen!  Fast, eg. borde jag handla julklappar ..  Fluffis- Så fina kort! jag röstar nog på 2:an. Gillar att sonen är mer rakt framifrån där.    
    Camilla R skrev 2007-11-27 14:58:48 följande:
    j, så många fina bilder förstår att du har svårt att välja. Men jag tror nog att bild nummer 6 får min röst.
    Sunna skrev 2007-11-27 15:07:46 följande:
    Fluffiga moln: Bild nr 6 tycker jag är finast. Alla bilder ar söta, men 6:an fastande jag för.Lillafruluva: Åh, jag känner igen mig i det där med bärandet. Min första var ett riktigt "bärbarn", jag hade träningsärk och stelhet i nacken i veckor innan jag fattade vad jag hade ont av! Min lilla skrutt vill okså väldigt gärna sitta tätt, tätt hos mamma..Juliah: Oj så kul med repotaget i Lantliv eller vilken tidning det nu blir, och så roligt att Helena Skarp hörde av sig! Var det via din blogg som ert hem fått så mycket uppmärksamhet? Vad fin trappen blev (har jag kanske skrivit det förr?) Jag ska strax visa vår trapp, ska dit lite handledare ikväll.Liten fråga; Hur får du till granriset så fint kring kransen? Har du en stomme, och hur lägger du granriset på för vis (låter som en rumpnisse)
    TACK för era röster. Det blev alltså bild 6.

Så nu behöver ni inte titta mera om ni inte vill
  • Daggdroppen
    knyttis skrev 2007-11-27 15:39:33 följande:
    Grattis Juliah till ett till reportage! Vad roligt! Ska bli spännande att följa med utvecklingen!Om ni åker in till Sthlm kan jag tipsa om att de hade fina band till bra pris på NK bara man letar lite! Frossade i tyger på Bruka i lördags, här ska sys kuddar!Fluffis- Bra kortval! Så söt kille!Mia Mariah- Vad mysigt de var på Nk i Gtb med! Tack för bidlerna!Nu ska jag gå efter sonen till dagis! Syns senare!
    Pärla1 skrev 2007-11-27 15:56:48 följande:
    Grattis Juliah, så himla roligt!! Helena är ju en riktig "guru", så det ska du ju suga åt dig på en gång!! Det kommer bli kanon! Du visste inte när i Aftonbladet du skulle vara med eller? Är det i Söndagsbilagan tro?Fluffis: Tycker också nr.6, men 5:an gillade jag också!Lasse: Jag är så himla sugen på att få upp stjärnor m.m nu också, men jag försöker underhålla mig med annat så länge  Ska tvätta alla julgardiner m.m.Hannnnah: Välkommen! Vad roligt med hus. Ang Sundborn kök är de nog rätt så dyra, men det är förmodligen väldigt bra kvalité och välgjorda! Fint dessutom!! Hoppas på att sambon ska ta tag i att tapetsera v-rummet nu, han har gjort så fint bakom vår kasett nu. Han lyckades få fram den gamla fina murstocken och det är så fint! Blir så ombonat *lycklig*
    Tack för era åsikter!!!
    Pärla1 skrev 2007-11-27 16:13:08 följande:
    *tack*Ja, det gick väl si så där egentligen... Jag fick en ångestattack och min sambo var tvungen att ta mig till akuten, väldigt obehagligt. Man tror man ska klara av det mesta själv, men när ens nära och kära går bort och andra mår så dåligt vet man inte riktigt var man ska ta vägen, vill inte skriva för mkt här i tråden heller... Men nu är det bra igen och jag tar det lite lugnare...
    Usch. jag vet av erfarenhet vad ångestattacker innebär. Och det är INTE roligt att få Hoppas du börjar må bättre!!!!

MariaV skrev 2007-11-27 16:33:59 följande:
    Jag måste berätta att jag såg en sån himla fin klänning till min dotter igår. Den var vit och stickad, perfekt till hennes 1-års dag. Men.. det var handtvätt och den var som sagt vit, känns ju lite opraktiskt så jag fegade och nu ångrar jag mig.. Skulle jag ha köpt den endå, går den att få ren överhuvudtaget tror ni?
    Köp den om du gillar den!!!

Vet ni vad? Nu hänger mina fina adventsstjärnor (som det var lite strul att få) i fönstren!!! Men nu är de uppe och deär så fina!!! Onödigt dyra, hur dyra vågade jag inte ens nämna för maken... men han var nöjd och det är ju huvudsaken Åv vilken julstämning de ger!!

(och bara så ni vet, ja- jag skulle kunna ha jul hela november och ända in i februari )
  • Daggdroppen

Missade några kommentarer...Längre än så här kan jag inte börja gå bakåt.

Karamellfabriken skrev 2007-11-27 17:27:09 följande:
    Måste visa mina nya små ljusstakar.Håll till godo med en GUL bild
    Söta!
    Beatrize74 skrev 2007-11-27 18:05:26 följande:
    Middagen står i ugnen, barnen tittar på "Bompa" och maken är iväg och hämtar detta:www.blocket.se/vi/14295281.htm verkligen ha ett ovalt bord och med den foten blir det perfekt. Svårt att hitta något annat. Nu har de slutat sälja den på IKEA, men så här fungerar det ju också. Ska målas vit. Tre stolar följer ju med på köpet - Ingolf - någon av er som har "bardiskdel" har också Ingolf barstolar...det ska vi köpa också så då kan det ju passa bra med matchande köksstolar även fast vi behåller två av våra fina Carl Larsson stolar. De här ska målas vita förstås...i sinom tid. (Maken ska bygga ett slagvirkesbord, men det får bli i framtiden när allt är färdigt och klart. Under tiden KAN jag inte leva med det hiskeliga furubordet vi har idag. Blä!)Men hörrni....det står också "hylla" i annonsen. Antar att det är Leksvik, hade jag helt glömt bort förrän jag såg den nu. Vilken hylla kan det vara tro? Vad skulle ni tro?
    Vilken FYNDtjej du är!!! Impad
  • Daggdroppen
    Juleja skrev 2007-11-27 18:36:39 följande:
    Är det någon som har bra tips på klocka att ha i köket, på väggen. Lite gammaldags vill jag nog ha, men inte alltför romatisk (dvs massor av rosor och lulllull på). Gärna nåt man kan köpa i nätbutik.Vad har ni på köksväggen hemma?
    Min har några diskreta blommor på sig, men är inte för lullig i mina ögon. Har sett den i en nätbutik, men minns inte vilken. Vill du ha en närmare bild så hojta. Och butiken hittar jag säkert!
  • Daggdroppen

Nu ska jag logga ut. Återkommer imorgon. Sonen är bättre så det blir nog dagis imorgon om natten blir någotsånär. Han sov bara en timme idag, men hostade sig genom den timmen. Bävar för natten. Skulle vilja åka in och få "spira" åt honom, men känner mig lite feg. Nu igen skulle de väl tänka... Förresten, pratar ni om "spira" också? Alltså det då de får andas in koksalt och någon medicin som lindrar inför natten.

Godnatt!

• Daggdroppen

Hej på er!

Hemma igen från en ganska tuff dag på jobbet. Hade bl.a. ett föräldramöte.

Började med att läsa ikapp, men ser att jag inte har en chans att kommentera. Så därför ger jag en bamsekram till alla sjuka, med män somär sjuka och med barn som är sjuka.

Och alla fina söta bilder som ska bli julkorta så kommenterar jag i en kommentar: JÄTTESÖTA! Och alla kort blir perfekta julkort!!!

Och alla andra som mår dåligt över diverse otrevligheter eller annars bara vill ta åt sig så får också en värmande kram

Tror jag hänger på i snacket härifrån nu.

• Daggdroppen
    malins79 skrev 2007-11-28 17:44:14 följande:
    www.blocket.se/vi/13918862.htmÄr det något konstigt, annolunda, med dessa sängbordsben?
    Jo lite konstiga ser de faktiskt ut... Kan de vara utbytta??? Eller är de sådär???

Vem var det som funderade på lampor? Och hurdan lampa?
  • Daggdroppen

Alltså en med fot då? Då har jag inga förslag Själv letar jag efter lampskärmar till mina pentiklampor. Vill ha med ett fint monogram på. Förslag på nätbutik tas tacksamt emot. Och inga sviiiindyra skärmar, gärna.

• Daggdroppen

Ok. Visa bild om du hittar! Kul med lampor!

Appropå lampor. Minns ni att jag höll på att bli gråhårig av allt letande efter skomakarlampor??? När jag väl hittade så råkade jag hitta på två ställen ungefär samtidigt. Hade beställt från en affär som enkom skulle skicka efter lampor till mig. Dagen efter hittade jag nästan likadan (men finare) till hälften billigare pris i en annan affär. Så nu känns det inte lika vemodigt att ta ner stjärnorna då det väl är dags, för jag ser framemot att sätta upp mina kära lampor också

• Daggdroppen
    malins79 skrev 2007-11-28 18:08:58 följande:
    Jag grämer mig så att jag lider av "telefonskräck". Jag såg en annons med gamla Leksandstolar  (6st för 1600kr) i ett samhälle 2mil bort, men jag vågade inte ringa utan tänkte att maken skulle ringa dagen efter. Sen på morgonen ser jag att annonsen är borta.Hur gör man för att våga ringa på annonser?! Alla människor har ju inte mejl.
    Skriv upp stolpar och gå igenom samtalet på förhand. Det brukar jag göra om jag ska ringa riktigt jobbiga samtal Och när det sedan är upptaget eller när de inte svarar är det asjobbigt, för då måste man ju liksom repetera igen en gång
    mimmi006 skrev 2007-11-28 18:13:58 följande:
    www.lantligdesign.se/Sve/RamsidaSve.htm Här var de svindyra, jag har för mig att jag sett liknande för 179:-... men är det på rätt spår?
    Tja, jag tror jag vill ha en slät skärm med monogram på. Lampfoten (skrev kanske ljusstak före?) heter "Vecki" och är liksom i veckad form. Ni fattar... Det blir kanske för mycket veck med just en veckad skärm, och en lampkjol  - nja...
    Lisa1981 skrev 2007-11-28 18:16:10 följande:
    Kajsa, jo jag gillar dom och har sett dom men jag är osäker. De är ju billiga. Jag tycker att slagbordet på mio ä så fint och då kanske man ska vänta och köpa de barstolarna i samma serie..Ang. lampor. Jag har en i trä, ganska kraftig. Skärmen är inte rolig men foten är helt ok. här är den, ganska dålig bild men ändå
    Ja vilken oreda Säg till honom att han förstör dina fina bilder
    Kajsa M skrev 2007-11-28 18:17:19 följande:
    hihi. det drack min tjej ur sugrör när hon 6 mån! Vi trodde inte hon skulle fixa sugröret och gjorde det mest på skoj. Men hon fick upp colan genom sugröret och tårarna sprutade! Men hon ville ändå ha mer!Vad tycker ni om INGOLF vita stolar från IKEA. Sugen på dom, maken har också accepterat dem.
     Jag funderar också på de. Har inget bättre förslag själv heller. Bäst hittills vad jag vet.

Blir jag frånvarande beror det på att sonen pockar på uppmärksamhet
Svar på tråden Vita hem del 6