Vita hem del 6
Birks och Kalles mamma skrev 2007-12-19 10:33:01 följande:
God morgon i tråden hemma hos oss har vinterkräksjukan kommit på besök. Båda killarna är drabbade och natten har inte varit kul, kan jag meddela. Skönt i alla fall att ha en tvättmaskin att kasta allt i. För att pigga upp er lie skickar jag en länk www.kuriren.nu/hemmavid/artik...icleid=291765... Jag tror nog ni känner igen den det handlar om. Fint var det verkligen! Det är väl inga problem. Då kan ju mannen din fixa allt annat som skall göras innan jul så at du hinner sitta och brodera ostört. Eller så hyr han en symaksin man kan brodera med eller så får projektet vänta tills nästa jul. Nu skall jag läsa vidare...Kajsa M skrev 2007-12-19 11:04:19 följande:
Birks och Kalles mammaLider med er! Här är dottern och maken drabbade.Lisa1981Jo lillan och jag som isolerat oss hemma hos mormor har klarat oss hittills. Men jag är rädd att vi blir smittade i alla fall när vi kommmer hem. Viruset överlever så himla länge i textilier osv. Men jag får fortsätta käka vitpeppar!Dottern fortsätter att kräkas. Har hållit på i 40 timmar nu. Hon är totlat urlakad stackarn. Sover bara hela tiden. Börjar bli orolig för uttorkning nu! Hon får inte behålla en klunk vatten. Har sagt till maken nu att bara ge henne saft, tydligen ska det vara lättare för magen att behålla än rent vatten. Så hon missar sin första skolavslutning imorgon.Malwa skrev 2007-12-19 11:04:04 följande:
Haha måste bara berätta vad som hände igår!Har vita fina spetsgardiner i köket, och hade tänkt låta de sitta i jul med (vi har ju nyss flyttat in så jag har hängt upp dem för ca 3v sen) tänkte bara sätta vinröda omtag till så det blev lite juligare. Men igår kom en stolt sambo hem! han hade minsann köpt julgardiner!!!Så nu är köket fullt med röda och vita hjärtan. Han har väl aldrig köp ngt sådant förut, och när han väl gjort sig till kunde jag ju inte säga nej, även om de blev lite mycket för min smak.