mimmamum skrev 2007-12-14 08:15:23 följande:
Systerruffa - välkommen! Så roligt att du är här! Julia, om jag ska vara helt ärlig så är jag helt slut, hemmet känns så efter, jag har tappat så mycket motivation och det är mycket med tillverkningen just nu. Jag längtar så efter hus så ingenting känns roligt i lägenheten- funderar på att lägga bloggandet på is ett tag!Jag såg korgen i din blogg, helt underbar!VSM, han är 14 månader så han behöver inte nattmål, men vi har provat sluta tidigare och det var så jobbigt att vi gav upp, han älskar välling! Men saken är att han hade bara gått upp 25 gram på två månader och bvc menar att det är vällingens fel, han äter så dåligt på dagarna är inte alls förtjust i riktig mat, så det är bara att bita i det sura äpplet. Hoppas han vänjer sig snabb!
Mimma...Colin slutade med välling på natten för ca ett halv år sen...kanske lite mer. Han fyller 3 nu i Januari. Jag tycker det är så svårt att säga vad som är rätt och fel eftersom alla barn är olika. För oss var problemet med nattvälling verkligen löst den gången jag visade honom förpackningen och sa att den var slut. Han kikade i den och visst var det så. Men när vi bara sa att den var det så fortsatte han tjata om det på nätterna.
Efter den gången då vi visade paketet bad han aldrig mer om välling och jag måste uppriktigt sagt säga att jag är grymt förvånad (!) Så lustigt det kan va.
Jag hoppas ni hittar ett sätt som kan funka för er. Barn har ju perioder när de äter bra med mat på dagarna. C äter inte så bra hemma men på dagis destå mer. Huvudsaken är att det för i sig lite iaf. Normalt sett borde dem ju äta när de är hungriga...inte svälta sig själva....Äter han någon macka eller så innan läggdax?